SME

Stav filiálky sa ešte roky nezlepší

Železnice sľubujú, že projekt stanice filiálka projektanti zladia aj s predstavou Nového Mesta.

Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou, známy ako filiálka, roky chátra. Vlastníkom sú Železnice SR a plánujú tu jednu zo staníc novej trate TEN-T.Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou, známy ako filiálka, roky chátra. Vlastníkom sú Železnice SR a plánujú tu jednu zo staníc novej trate TEN-T. (Zdroj: SME - PETER ŽÁKOVIČ)

Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou, známy ako filiálka, roky chátra. Vlastníkom sú Železnice SR a plánujú tu jednu zo staníc novej trate TEN-T. Dokumentácia k celému projektu bude podľa hovorkyne železníc Martiny Pavlíkovej hotová najskôr v roku 2008, prvá etapa realizácie sa má začať o dva roky neskôr. Dovtedy sa ani stav tejto chátrajúcej lokality, kde sa v januári zrútil jeden z múrov, nezmení. „Vo výberovom konaní sme v novembri vybrali firmu, ktorá projekt spracúva. Filiálka je jeho súčasťou. V rámci prípravy projektanti rokujú so zainteresovanými stranami, napríklad s mestom či s mestskými časťami,“ povedala hovorkyňa Pavlíková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

S pôvodným plánom železníc stavať na filiálke kľúčovú železničnú stanicu nesúhlasila mestská časť Nové Mesto, ktorá by v tejto lokalite chcela bytové domy, parkoviská, zeleň a služby. Podľa hovorkyne projektanti zohľadnia aj pripomienky mest­skej časti. Faktom je, že podľa aktuálnych plánov železníc bude stanica filiálka podzemná, takže na povrchu sa dá uvažovať aj o zeleni, parkovisku či určitom type výstavby.

„Projekt musí vyhovovať technicky, technologicky aj dopravne. Má zlepšiť prímestskú aj mestskú dopravnú situáciu, aj prepojenie Bratislavy a Európy,“ povedala Pavlíková.

Železničná trať TEN-T bude súčasťou prepojenia miest na trase Paríž, Viedeň, Bratislava a v rámci mesta spojí stanice predmestie, filiálka a Petržalka. Projekt vypracúva skupina dodávateľov Dopravoprojekt a Infraprojekt, na tento účel vytvorili s. r. o. DI Koridor. Bude stáť 940,5 milióna korún, 50 percent financií bude z fondu Európskej únie a ďalších 50 percent zo štátneho rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu

Trať bude viesť pod zemou v úrovni asi 16 – 20 metrov. Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce – pred­mestie, filiálka a dve nové – na Páričkovej ulici a Dostojevského rade.

Tunel by sa mal začínať na predmestí a von vychádzať za Einsteinovou ulicou. Tu sa napojí na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje k stanici Petržalka a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút. Tunel povedie aj popod Dunaj a o jeho zladení s traťou rýchloelektričky, ktorú plánuje mesto, projektanti rokujú s magistrátom.

Autor: japa

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 891
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 169
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 895
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 204
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 970
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 451
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 298
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 223
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 187
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 531
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 279
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 073
  6. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 328
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 593
  8. Dávid Polák: Denník Dezoláta 5 455
  1. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  2. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  3. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  4. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  5. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  6. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  7. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  8. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
SkryťZatvoriť reklamu