SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Kolízie na hrádzi polícia nerieši

Snaha oddeliť korčuliarova cyklistov na petržalskej hrádzi rozdelením ciestbola márna.

Petržalská hrádza je počas slnečných dní preplnená. Nekoordinovane a v skupinkách rozťahujúcich sa na celú šírku dvojsmernej cesty sa tu pohybuje rad zložený z korčuliarov, cyklistov, chodcov, psov. Občas po nej kľučkujú aj autá.Petržalská hrádza je počas slnečných dní preplnená. Nekoordinovane a v skupinkách rozťahujúcich sa na celú šírku dvojsmernej cesty sa tu pohybuje rad zložený z korčuliarov, cyklistov, chodcov, psov. Občas po nej kľučkujú aj autá. (Zdroj: SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

Petržalská hrádza je preplnená, množia sa kolízie medzi korčuliarmi a cyklistami. Často dochádza aj k vážnym zraneniam. O týchto problémoch diskutovali aj petržalskí poslanci s veliteľom okrskovej stanice mestskej polície Stanislavom Takáčom.

„Na hrádzi prichádza k častým kolíziám, môj blízky priateľ bol vážne zranený po zrážke s korčuliarom. Ostane ochrnutý,“ povedal poslanec Novota. Dodal, že snaha oddeliť cyklistov a korčuliarov rozdelením ciest na spodnú a vrchnú bola márna. Na hrádzu totiž vyrážajú celé rodiny či partie kamarátov a tie sú zmiešané – niekto ide na bicykli, ďalší na korčuliach. Nechcú sa rozdeliť a ísť po rôznych cestách.

SkryťVypnúť reklamu

„Pri predbiehaní korčuliarov mi jeden z nich zavadil korčuľou o koleso bicykla, spadol som a zlomil si kľúčnu kosť,“ hovorí Pavel Brijo, 46-ročný bicyklista. Dodáva, že našťastie mal na hlave prilbu.

„Situáciu by možno vyriešilo, keby cesty neboli odlíšené na cyklistickú a korčuliarsku, ale na dve jednosmerky,“ povedal poslanec Michal Novota.

Správcom hrádze je Vodohospodársky podnik, prenajatú ju má STaRZ, ktorý zabezpečuje aj značenie trás pre cyklistov a korčuliarov. „Zamyslíme sa nad takýmto návrhom, ale neverím, že to situáciu zlepší. Naši ľudia by to aj tak nedodržiavali, jednoducho nerešpektujú pravidlá a disciplínu,“ povedal riaditeľ STaRZ-u Ľubomír Kadnár. A prob­lémy s úzkym priestorom by to asi ani nevyriešilo. „Možno väčší priestor, ako zaberie bicykel pri predbiehaní, zaberá svojimi tempami korčuliar. Kolízie by nevznikali, keby boli ľudia ohľaduplní a dodržiavali pravidlá.“

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu na hrádzi komplikujú aj autá či rôzne terénne vozidlá, ktoré cez ňu prechádzajú a kľučkujú medzi korčuliarmi a cyklistami. Vjazd na hrádzu majú pritom povolené len vozidlá vodohospodárov, STaRZ-u a mestskej a štátnej polície.

Výnimky majú zásobovacie autá bufetov a majitelia hausbótov. V minulosti boli vymedzené hodiny, keď mohli zásobovacie autá vchádzať na hrádzu. V súčasnosti to už však neplatí. STaRZ tiež plánoval cestu, ktorá by autá k hausbótom viedla čo najkratším úsekom. „Chýbajú však peniaze,“ povedal Kadnár. Na otázku poslancov, ako bude problémy a kolízie na hrádzi riešiť mestská polícia, odpovedal okrskový veliteľ mestskej polície, že na správanie korčuliarov a cyklistov sa mestská polícia na hrádzi nezameriava. „Sme radi, že sa nám darí limitovať vjazd osobných áut.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 615
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 956
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 006
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 781
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 669
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 527
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 095
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 881
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 331
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 034
  4. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 400
  5. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 110
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 2 782
  7. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 620
  8. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 2 462
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu