ZLEPŠENIE PROPAGÁCIE BY PODĽA BRATISLAVA HOTELS ASSOCIATION PRINIESLO ÚŽITOK NIELEN HOTELOM, OBCHODOM ČI DOPRAVCOM, ALE AJ MESTU.

Združenie hotelierov chce zlepšiť propagáciu mesta Bratislava

BRATISLAVA 25. apríla (SITA) - Novovzniknutá Bratislava Hotels Association (BHA), ktorá združuje osem bratislavských hotelov, pripravuje zmluvu s mestom o spolupráci v marketingu. Ako na dnešnej tlačovej ...

BRATISLAVA 25. apríla (SITA) - Novovzniknutá Bratislava Hotels Association (BHA), ktorá združuje osem bratislavských hotelov, pripravuje zmluvu s mestom o spolupráci v marketingu. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol prezident združenia a zároveň riaditeľ hotela Holiday Inn Ján Kučera, BHA bola pozitívne prekvapená ústretovosťou magistrátu. Ako zdôraznil výkonný riaditeľ združenia Igor Kuhn, cestovný ruch musí byť vnímaný ako priemysel a nie ako voľnočasová aktivita. Cestovný ruch v Bratislave sa podľa neho môže stať jedným z hospodárskych pilierov mesta.

Hoci sa bratislavskí hotelieri stretávajú podľa Kučeru už roky na neformálnej úrovni, združili sa preto, aby boli pre ostatné subjekty rovnocenným partnerom. "Bratislava je málo propagovaná. Je však úlohou všetkých, hotelov, mesta, samosprávneho kraja, mestskej časti Staré Mesto, ale aj obchodníkov či dopravcov, aby tento stav zlepšili," poznamenal Kučera. Bratislavské hotely podľa neho v minulom roku zaplatili mestu na dani za ubytovanie, tzv. bed tax, 53 mil. Sk. Pri poplatku 30 Sk za noc a turistu to v prepočte znamená zhruba 1,77 mil. prenocovaní.

Medzi dlhodobé ciele BHA patrí podľa Kuhna zvýšenie počtu turistov, predĺženie ich pobytu a zvýšenie výdavkov, ktoré vynakladajú. Medzi krátkodobé ciele patrí už spomínaná marketingová stratégia. "V súčasnosti nevieme, koľko ľudí príde do Bratislavy, denní návštevníci nie sú vôbec evidovaní a tiež nevieme o tých, čo prespia v hoteli, za akým účelom prišli do mesta," konštatoval Kučera. Podľa Kuhna je cieľom BHA čo najskôr sprístupniť turistický informačný portál. "Až 80 % ľudí si vyhľadáva informácie o turistickej destinácii na internete, zhruba štvrtina si chce prostredníctvom internetu aj rezervovať rôzne služby," podotkol Kuhn s tým, že by sa mala vypracovať štúdia, ktorá by vyčíslila ekonomický prínos turizmu pre Bratislavu.

Turizmus je podľa BHA formou exportu, "ale takého, kde daň z pridanej hodnoty zostáva doma, živí kultúrnu ponuku či úroveň služieb". Napriek tomu, že čiastkové výkony bratislavských hotelov sú často na dobrej úrovni, podľa BHA chýba ich spojenie do balíkov a doručenie informácie spotrebiteľovi. "Naplnenie potrieb by mala zastrešiť marketingová organizácia destinačného manažmentu. Takéto organizácie (tourist boardy) patria v zahraničí k štandardným štruktúram turistických destinácií," uviedol Kuhn. Ako dodal Kučera, aj keď sú bratislavské hotely konkurentmi s vlastným biznis plánom, musia spolupracovať. "Je nutná koordinácia nielen subjektov, ale aj zdrojov, a to nielen na úrovni hotelov," dodal Kučera. V súčasnosti je pomer ubytovaných hosťov v bratislavských hoteloch 70 ku 30 v prospech biznisu, hotely by však chceli zvýšiť aj podiel turistov prichádzajúcich vo svojom voľnom čase.

BHA, ktorá bola zaregistrovaná 17. apríla tohto roka, združuje osem bratislavských hotelov. Ide o Hotel Danube, Hotel Devín, Hotel Dukla, Hotel Crowne Plaza Bratislava, City Hotel Bratislava, Hotel Holiday Inn Bratislava, Radisson SAS Carlton a Hotel Marrol's. Prezidentom BHA je Ján Kučera, prvou viceprezidentkou riaditeľka hotela Radisson SAS Carlton Sonja Divé-Dahl a druhou viceprezidentkou riaditeľka hotela Devín Katarína Valenteová.


Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 006
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 727
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 268
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 541
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 905
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 421
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 323
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 149
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 785
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 705