SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky
ZLEPŠENIE PROPAGÁCIE BY PODĽA BRATISLAVA HOTELS ASSOCIATION PRINIESLO ÚŽITOK NIELEN HOTELOM, OBCHODOM ČI DOPRAVCOM, ALE AJ MESTU.

Združenie hotelierov chce zlepšiť propagáciu mesta Bratislava

BRATISLAVA 25. apríla (SITA) - Novovzniknutá Bratislava Hotels Association (BHA), ktorá združuje osem bratislavských hotelov, pripravuje zmluvu s mestom o spolupráci v marketingu. Ako na dnešnej tlačovej ...

BRATISLAVA 25. apríla (SITA) - Novovzniknutá Bratislava Hotels Association (BHA), ktorá združuje osem bratislavských hotelov, pripravuje zmluvu s mestom o spolupráci v marketingu. Ako na dnešnej tlačovej besede uviedol prezident združenia a zároveň riaditeľ hotela Holiday Inn Ján Kučera, BHA bola pozitívne prekvapená ústretovosťou magistrátu. Ako zdôraznil výkonný riaditeľ združenia Igor Kuhn, cestovný ruch musí byť vnímaný ako priemysel a nie ako voľnočasová aktivita. Cestovný ruch v Bratislave sa podľa neho môže stať jedným z hospodárskych pilierov mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Hoci sa bratislavskí hotelieri stretávajú podľa Kučeru už roky na neformálnej úrovni, združili sa preto, aby boli pre ostatné subjekty rovnocenným partnerom. "Bratislava je málo propagovaná. Je však úlohou všetkých, hotelov, mesta, samosprávneho kraja, mestskej časti Staré Mesto, ale aj obchodníkov či dopravcov, aby tento stav zlepšili," poznamenal Kučera. Bratislavské hotely podľa neho v minulom roku zaplatili mestu na dani za ubytovanie, tzv. bed tax, 53 mil. Sk. Pri poplatku 30 Sk za noc a turistu to v prepočte znamená zhruba 1,77 mil. prenocovaní.

Medzi dlhodobé ciele BHA patrí podľa Kuhna zvýšenie počtu turistov, predĺženie ich pobytu a zvýšenie výdavkov, ktoré vynakladajú. Medzi krátkodobé ciele patrí už spomínaná marketingová stratégia. "V súčasnosti nevieme, koľko ľudí príde do Bratislavy, denní návštevníci nie sú vôbec evidovaní a tiež nevieme o tých, čo prespia v hoteli, za akým účelom prišli do mesta," konštatoval Kučera. Podľa Kuhna je cieľom BHA čo najskôr sprístupniť turistický informačný portál. "Až 80 % ľudí si vyhľadáva informácie o turistickej destinácii na internete, zhruba štvrtina si chce prostredníctvom internetu aj rezervovať rôzne služby," podotkol Kuhn s tým, že by sa mala vypracovať štúdia, ktorá by vyčíslila ekonomický prínos turizmu pre Bratislavu.

Skryť Vypnúť reklamu

Turizmus je podľa BHA formou exportu, "ale takého, kde daň z pridanej hodnoty zostáva doma, živí kultúrnu ponuku či úroveň služieb". Napriek tomu, že čiastkové výkony bratislavských hotelov sú často na dobrej úrovni, podľa BHA chýba ich spojenie do balíkov a doručenie informácie spotrebiteľovi. "Naplnenie potrieb by mala zastrešiť marketingová organizácia destinačného manažmentu. Takéto organizácie (tourist boardy) patria v zahraničí k štandardným štruktúram turistických destinácií," uviedol Kuhn. Ako dodal Kučera, aj keď sú bratislavské hotely konkurentmi s vlastným biznis plánom, musia spolupracovať. "Je nutná koordinácia nielen subjektov, ale aj zdrojov, a to nielen na úrovni hotelov," dodal Kučera. V súčasnosti je pomer ubytovaných hosťov v bratislavských hoteloch 70 ku 30 v prospech biznisu, hotely by však chceli zvýšiť aj podiel turistov prichádzajúcich vo svojom voľnom čase.

Skryť Vypnúť reklamu

BHA, ktorá bola zaregistrovaná 17. apríla tohto roka, združuje osem bratislavských hotelov. Ide o Hotel Danube, Hotel Devín, Hotel Dukla, Hotel Crowne Plaza Bratislava, City Hotel Bratislava, Hotel Holiday Inn Bratislava, Radisson SAS Carlton a Hotel Marrol's. Prezidentom BHA je Ján Kučera, prvou viceprezidentkou riaditeľka hotela Radisson SAS Carlton Sonja Divé-Dahl a druhou viceprezidentkou riaditeľka hotela Devín Katarína Valenteová.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 181
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 389
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 800
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 546
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 364
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 253
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 312
  8. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 265
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 186
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 135
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu