Vzduchotechnika tunela Sitina je preskúšaná. Má zabezpečiť odvetranie tunela nielen počas normálnej prevádzky, ale aj v prípade požiaru. Práce na odvetraní stáli vyše 137 miliónov.
Po stavebnej stránke je tunel, ktorý stavajú od roku 2003 hotový. Prvé autá by mali po ňom jazdiť koncom júna. Kolaudácia bude trvať niekoľko týždňov, lebo súčasťou stavby sú aj príjazdové cesty na lamačskej strane a v Mlynskej doline a dva diaľničné, ako aj päť mestských mostov. Predpokladá sa, že cez tunel prejde v oboch smeroch 20-tisíc áut denne.
Tunel je súčasťou diaľničného úseku D2 Lamačská – Staré Grunty. V posledných týždňoch sa dokončuje rekonštrukcia diaľnice i výstavba nových mestských ciest, aby sa oddelila tranzitná a mestská doprava.
Výhodou pri požiari je dvojrúrovosť tunela, v prípade uzatvorenia jednej rúry bude doprava vedená obojsmerne cez druhú.
Autor: lin