Starosta Petržalky Milan Ftáčnik odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty – podzemný, nadzemný a povrchový. „Polozapustený variant znamená, že polovička dráhy je zapustená v zemi a nad tým je koridor, ktorý treba prekročiť nadchodom, takúto skúsenosť máme na Einsteinovej s diaľnicou. Ďalšie rozdelenie Petržalky nie je v jej prospech. Vyjadrili to aj poslanci v našich prioritách, keď povedali, že systém má spájať Petržalku do jedného celku a nie ju rozdeľovať,“ povedal starosta Milan Ftáčnik.
Definitívny názor ešte nepovedalo ani mesto, ani mestská časť. Rozhodujúce slovo bude mať mesto ako garant a investor MHD. Starosta a miestni poslanci v tejto súvislosti privítali nedávno podpísané memorandum o spolupráci mesta, Železníc SR a ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií.
Ftáčnik chce tiež pomôcť pri riešení otázky hluku. „Budeme hľadať riešenie, aby sme našli také koľajové súpravy, ktoré produkujú minimálny hluk.“