SME

Ftáčnik nechce polozapustený nosný dopravný systém

BRATISLAVA 9. apríla (SITA) - Starosta bratislavskej Petržalky Milan Ftáčnik razantne odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty tohto ...

BRATISLAVA 9. apríla (SITA) - Starosta bratislavskej Petržalky Milan Ftáčnik razantne odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty tohto pripravovaného systému, teda podzemný, nadzemný a povrchový. "Polozapustený variant znamená, že polovičku dráhy máte zapustenú v zemi a nad tým máte koridor, ktorý musíte prekročiť nadchodom, takúto skúsenosť máme na Einsteinovej s diaľnicou. Myslím si, že ďalšie rozdelenie Petržalky nie je v prospech Petržalky a vyjadrili to aj poslanci v našich prioritách, kde povedali, že systém má spájať Petržalku do jedného celku a nie ju rozdeľovať," uviedol pre agentúru SITA starosta Milan Ftáčnik. Zdôraznil však, že definitívny názor ešte nepovedalo ani mesto, ani samotná mestská časť, pričom rozhodujúce slovo v tomto prípade bude mať práve mesto ako garant a investor mestskej hromadnej dopravy. "Pokiaľ by sme mali názor, že to, čo sa pripravuje na meste, je v zásadnom rozpore s našim uvažovaním, určite ho budeme prezentovať. Inak by sme chceli postupovať v súčinnosti s mestským magistrátom a s mestským zastupiteľstvom," konštatoval Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Petržalský starosta spolu s miestnymi poslancami zároveň privítali aj nedávno podpísané memorandum o spolupráci mesta, Železníc SR a ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií. Už aj v samotných prijatých prioritách petržalskej samosprávy na štyri roky miestni poslanci podporili toto smerovanie a vyjadrili spokojnosť nad spojením úsilia pri budovaní nosného dopravného systému. Ftáčnik taktiež vyjadril snahu pomáhať pri hľadaní riešenia, ktorým by sa vyriešila aj otázka hluku. "Systém by mal byť prispôsobený prostrediu, v ktorom bude. Budeme hľadať riešenie, aby sme našli také koľajové súpravy, ktoré produkujú minimálny hluk. Budeme sa to snažiť ovplyvniť tak, aby sme chránili verejný záujem, to znamená, na jednej strane zabezpečiť dopravu, ale na druhej strane to riešiť spôsobom, ktorý zodpovedá 21. storočiu," dodal starosta.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 335
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 019
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 166
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 558
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 380
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 111
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 773
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 407
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 984
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 005
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 913
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 962
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 420
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 217
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 880
  8. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 516
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu