Ftáčnik nechce polozapustený nosný dopravný systém

BRATISLAVA 9. apríla (SITA) - Starosta bratislavskej Petržalky Milan Ftáčnik razantne odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty tohto ...

BRATISLAVA 9. apríla (SITA) - Starosta bratislavskej Petržalky Milan Ftáčnik razantne odmieta polozapustený variant nosného dopravného systému. Mestská časť preto zvažuje iba zvyšné tri varianty tohto pripravovaného systému, teda podzemný, nadzemný a povrchový. "Polozapustený variant znamená, že polovičku dráhy máte zapustenú v zemi a nad tým máte koridor, ktorý musíte prekročiť nadchodom, takúto skúsenosť máme na Einsteinovej s diaľnicou. Myslím si, že ďalšie rozdelenie Petržalky nie je v prospech Petržalky a vyjadrili to aj poslanci v našich prioritách, kde povedali, že systém má spájať Petržalku do jedného celku a nie ju rozdeľovať," uviedol pre agentúru SITA starosta Milan Ftáčnik. Zdôraznil však, že definitívny názor ešte nepovedalo ani mesto, ani samotná mestská časť, pričom rozhodujúce slovo v tomto prípade bude mať práve mesto ako garant a investor mestskej hromadnej dopravy. "Pokiaľ by sme mali názor, že to, čo sa pripravuje na meste, je v zásadnom rozpore s našim uvažovaním, určite ho budeme prezentovať. Inak by sme chceli postupovať v súčinnosti s mestským magistrátom a s mestským zastupiteľstvom," konštatoval Ftáčnik.

Petržalský starosta spolu s miestnymi poslancami zároveň privítali aj nedávno podpísané memorandum o spolupráci mesta, Železníc SR a ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií. Už aj v samotných prijatých prioritách petržalskej samosprávy na štyri roky miestni poslanci podporili toto smerovanie a vyjadrili spokojnosť nad spojením úsilia pri budovaní nosného dopravného systému. Ftáčnik taktiež vyjadril snahu pomáhať pri hľadaní riešenia, ktorým by sa vyriešila aj otázka hluku. "Systém by mal byť prispôsobený prostrediu, v ktorom bude. Budeme hľadať riešenie, aby sme našli také koľajové súpravy, ktoré produkujú minimálny hluk. Budeme sa to snažiť ovplyvniť tak, aby sme chránili verejný záujem, to znamená, na jednej strane zabezpečiť dopravu, ale na druhej strane to riešiť spôsobom, ktorý zodpovedá 21. storočiu," dodal starosta.


Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Študenti Stavebnej fakulty STU na odbornej exkurzii v Brne
  2. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  3. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  4. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  5. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  6. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  7. Používate make-up? Potom spozornite
  8. Legendárna Transsibírska magistrála
  9. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  10. Vianočný bázar chalaňov
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 33 954
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 136
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 060
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 010
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 049
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 043
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 035
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 991
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 677
  10. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 628