SME

Dopraváci navrhujú rozšíriť sieť

Podľa zástupcov dopravného podniku môže mesto a samosprávny kraj získať 23 miliónov eurna ekodopravu.Navrhuje predĺžiť a vybudovať nové električkové a trolejbusové trate.

Jedným z návrhov zmien dopravného podniku je aj predĺženie električkovej trate zo Zlatých pieskov do Vajnôr.Jedným z návrhov zmien dopravného podniku je aj predĺženie električkovej trate zo Zlatých pieskov do Vajnôr. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Dopravný podnik vypracoval plán na rozšírenie siete električkových a trolejbusových tratí. Peniaze naň by mali získať mesto a Bratislavský samosprávny kraj z eurofondov určených na oblasť ochrany životného prostredia. Na ekologickú dopravu by mohli získať spolu 23 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravný podnik navrhuje rozšírenie električkovej trate najmä v súvislosti s aktuálnou i plánovanou výstavbou obyt­ných, obchodných či priemyselných zón. Napríklad aj v súvislosti s projektom CEPIT a rozvojom Vajnôr navrhujú predĺženie tratí z konečných zastávok Rača Komisárky (BEZ Rača) a Zlaté piesky na Tuhovské (Vajnory). Vznikol by tak nový okruh, prepájajúci Raču a Vajnory.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšia trať by mala prepojiť Dúbravku s Dúbravčicami a Devínskou Novou Vsou.

V návrhu je aj prepojenie centra mesta s Mlynskou dolinou, ktoré by malo zabezpečiť dopravu študentov vysokých škôl z centra do internátov. Tá by mala nahradiť autobusové spoje.

Prioritnou však bude stavba električkovej trate, ktorá má spojiť Petržalku s centrom.

Električková doprava funguje v Bratislave už vyše sto rokov, koľajnice majú rozchod jeden meter, dĺžka tratí v meste je takmer 80 kilometrov. Špecifické je, že na pomerne veľmi malý okruh v centre mesta (nábrežie, Šafárikovo nám., Štúrova, Nám. SNP, Kapucínska, tunel) sa napájajú dlhé radiály do jednotlivých mestských častí.

Nevýhodou takejto siete je podľa Bronislava Weigla z dopravného podniku obmedzená variabilnosť trás liniek a zraniteľnosť. Ak sa na niektorej z radiál naruší doprava, prenáša sa to vzápätí na celú sieť. Podľa Weigla by preto mali byť urobené úpravy, ktoré by električkovú dopravu v meste zvýhodňovali – upravený režim svetelnej signalizácie, obmedzenie prejazdov áut cez trate, zvýšenie bezpečnosti chodcov križujú­cich dráhu električiek.

SkryťVypnúť reklamu

Rozšírenie navrhujú dopraváci aj v súvislosti s trolebusovou traťou. Najdlhšou, ktorá by mala pribudnúť, je trať Mlynské nivy – Ovsište a Trnavská cesta – Súhvezdná.

Trolejbusovú sieť naposledy rozšírili pred rokom v Karlovej Vsi. Premávajú tu duobusy, ktoré kombinujú používanie trolejov a dieselový pohon. Predtým trať rozšírili na Kramároch k onkologickému a srdcovocievnemu ústavu.

Navrhované rozšírenia dopravnej siete

Električky

Vytvorenie nového okruhu Rača – Vajnory. Po predĺžení električko­vých tratí z Rače a Zlatých pieskov by vznikol okruh Zlaté piesky – Tuhovské – Vajnory (CEPIT) – Rača-Komisárky.

Pokračovanie trate z Dúbravky do Dúbravčíc a Devínskej Novej Vsi.

Ružinovská – Vrakuňa. Nová trať by bola napojená na existujúcu na Ružinovskej ulici a spájala by Vrakuňu a Dolné hony s mestom.

SkryťVypnúť reklamu

Trať spájajúca mesto s internátmi v Mlynskej doline.


Trolejbusy

Mlynské nivy – most Apollo – Ovsište (vyznačené na mape)

Trnavská cesta – Súhvezdná

Vojenská nemocnica – Patrónka (jednosmerná trať)

Hlavná stanica – Pražská – Hroboňova

Trnávka – centrum Avion (možno s pokračovaním na letisko)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 143
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 281
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 566
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 344
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 050
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 021
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 676
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 360
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 656
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 144
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 622
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 331
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 906
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu