Dopravný podnik vypracoval plán na rozšírenie siete električkových a trolejbusových tratí. Peniaze naň by mali získať mesto a Bratislavský samosprávny kraj z eurofondov určených na oblasť ochrany životného prostredia. Na ekologickú dopravu by mohli získať spolu 23 miliónov eur.
Dopravný podnik navrhuje rozšírenie električkovej trate najmä v súvislosti s aktuálnou i plánovanou výstavbou obytných, obchodných či priemyselných zón. Napríklad aj v súvislosti s projektom CEPIT a rozvojom Vajnôr navrhujú predĺženie tratí z konečných zastávok Rača Komisárky (BEZ Rača) a Zlaté piesky na Tuhovské (Vajnory). Vznikol by tak nový okruh, prepájajúci Raču a Vajnory.
Ďalšia trať by mala prepojiť Dúbravku s Dúbravčicami a Devínskou Novou Vsou.
V návrhu je aj prepojenie centra mesta s Mlynskou dolinou, ktoré by malo zabezpečiť dopravu študentov vysokých škôl z centra do internátov. Tá by mala nahradiť autobusové spoje.
Prioritnou však bude stavba električkovej trate, ktorá má spojiť Petržalku s centrom.
Električková doprava funguje v Bratislave už vyše sto rokov, koľajnice majú rozchod jeden meter, dĺžka tratí v meste je takmer 80 kilometrov. Špecifické je, že na pomerne veľmi malý okruh v centre mesta (nábrežie, Šafárikovo nám., Štúrova, Nám. SNP, Kapucínska, tunel) sa napájajú dlhé radiály do jednotlivých mestských častí.
Nevýhodou takejto siete je podľa Bronislava Weigla z dopravného podniku obmedzená variabilnosť trás liniek a zraniteľnosť. Ak sa na niektorej z radiál naruší doprava, prenáša sa to vzápätí na celú sieť. Podľa Weigla by preto mali byť urobené úpravy, ktoré by električkovú dopravu v meste zvýhodňovali – upravený režim svetelnej signalizácie, obmedzenie prejazdov áut cez trate, zvýšenie bezpečnosti chodcov križujúcich dráhu električiek.
Rozšírenie navrhujú dopraváci aj v súvislosti s trolebusovou traťou. Najdlhšou, ktorá by mala pribudnúť, je trať Mlynské nivy – Ovsište a Trnavská cesta – Súhvezdná.
Trolejbusovú sieť naposledy rozšírili pred rokom v Karlovej Vsi. Premávajú tu duobusy, ktoré kombinujú používanie trolejov a dieselový pohon. Predtým trať rozšírili na Kramároch k onkologickému a srdcovocievnemu ústavu.
Navrhované rozšírenia dopravnej siete
Električky
Vytvorenie nového okruhu Rača – Vajnory. Po predĺžení električkových tratí z Rače a Zlatých pieskov by vznikol okruh Zlaté piesky – Tuhovské – Vajnory (CEPIT) – Rača-Komisárky.
Pokračovanie trate z Dúbravky do Dúbravčíc a Devínskej Novej Vsi.
Ružinovská – Vrakuňa. Nová trať by bola napojená na existujúcu na Ružinovskej ulici a spájala by Vrakuňu a Dolné hony s mestom.
Trať spájajúca mesto s internátmi v Mlynskej doline.
Trolejbusy
Mlynské nivy – most Apollo – Ovsište (vyznačené na mape)
Trnavská cesta – Súhvezdná
Vojenská nemocnica – Patrónka (jednosmerná trať)
Hlavná stanica – Pražská – Hroboňova
Trnávka – centrum Avion (možno s pokračovaním na letisko)