Na ulici Mlynské Nivy je ráno rušno. Do práce alebo za obchodom v niektorom z business centier prichádzajú ľudia z celého Slovenska.
Ulicu lemujú tisíce áut, parkuje sa v blate, na bývalej tráve, chodníkoch, na ostrovčekoch. Vodiči pritom riskujú, že si poškodia podvozok na zvyškoch stavebného odpadu. Chodec tu vôbec nemá šancu.
V plánoch mesta sa okolie Plynárenskej a Mlynských Nív definuje ako budúca moderná business zóna. Za posledné roky tu vznikli administratívne kolosy a nové sa stavajú – najnovší hneď vedľa Baumaxu.
Podobná situácia je na Trenčianskej, kde stojí polyfunkčný komplex s vežiakom. Autá sú tu pohádzané aj na stredovom páse, kde bola kedysi zeleň.
Šetrnosť či nekultúrnosť?
„Nové business centrá majú väčšinou na svojich pozemkoch podzemné garáže. Ak sa však v garážach platí, ľudia tam nechcú ísť, parkujú kade-tade,“ povedal poslanec a odborník na dopravu Ivan Bútora. Ďalším problémom sú vyhradené miesta. Mnoho firiem si zaplatí parkovacie miesta, ale len pre vedenie, a návštevníci si musia nájsť miesto sami.
Riešenie je podľa Bútoru v dôslednej práci mestskej polície, ktorá by nemala tolerovať nelegálne parkovanie. „Neexistuje ani právo na parkovanie zadarmo.“
Bútora hovorí o nekultúrnosti. „V iných európskych krajinách by si vodiči nedovolili parkovať takýmto spôsobom a obmedzovať chodcov.“
Systémové riešenie
Parkovacia politika je vecou samosprávy. Mária Račková z magistrátu povedala, že situáciu na Nivách dajú preveriť. V budúcnosti by tu mohli pri trávnikoch byť pevné zábrany.
„Systémové riešenie parkovania prinesie výstavba projektu Twin City,“ povedala Račková.
Veľkokapacitné parkovisko na mieste terajšej autobusovej stanice bude podľa nej slúžiť aj ako odstavné parkovisko pre návštevníkov Bratislavy. Tento projekt by mal byť dokončený v priebehu štyroch rokov.