SME

Obchodníci parkujú v blate

V okolí Plynárenskej vzniklo niekoľko mamutích administratívnych komplexov a stavajú sa ďalšie. Denne tam na bývalom trávniku parkujú tisíce áut.

Takto sa parkuje v novej administratívnej zóne v hlavnom meste Slovenska.Takto sa parkuje v novej administratívnej zóne v hlavnom meste Slovenska. (Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Na ulici Mlynské Nivy je ráno rušno. Do práce alebo za obchodom v niektorom z business centier prichádzajú ľudia z celého Slovenska.

Ulicu lemujú tisíce áut, parkuje sa v blate, na bývalej tráve, chodníkoch, na ostrovčekoch. Vodiči pritom riskujú, že si poškodia podvozok na zvyškoch stavebného odpadu. Chodec tu vôbec nemá šancu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V plánoch mesta sa okolie Plynárenskej a Mlynských Nív definuje ako budúca moderná business zóna. Za posledné roky tu vznikli administratívne kolosy a nové sa stavajú – najnovší hneď vedľa Baumaxu.

SkryťVypnúť reklamu

Podobná situácia je na Trenčianskej, kde stojí polyfunkčný komplex s vežiakom. Autá sú tu pohádzané aj na stredovom páse, kde bola kedysi zeleň.

Šetrnosť či nekultúrnosť?

„Nové business centrá majú väčšinou na svojich pozemkoch podzemné garáže. Ak sa však v garážach platí, ľudia tam nechcú ísť, parkujú kade-tade,“ povedal poslanec a odborník na dopravu Ivan Bútora. Ďalším problémom sú vyhradené miesta. Mnoho firiem si zaplatí parkovacie miesta, ale len pre vedenie, a návštevníci si musia nájsť miesto sami.

Riešenie je podľa Bútoru v dôslednej práci mestskej polície, ktorá by nemala tolerovať nelegálne parkovanie. „Neexistuje ani právo na parkovanie zadarmo.“

Bútora hovorí o nekultúrnosti. „V iných európskych krajinách by si vodiči nedovolili parkovať takýmto spôsobom a obmedzovať chodcov.“

SkryťVypnúť reklamu

Systémové riešenie

Parkovacia politika je vecou samosprávy. Mária Račková z magistrátu povedala, že situáciu na Nivách dajú preveriť. V budúcnosti by tu mohli pri trávnikoch byť pevné zábrany.

„Systémové riešenie parkovania prinesie výstavba projektu Twin City,“ povedala Račková.

Veľkokapacitné parkovisko na mieste terajšej autobusovej stanice bude podľa nej slúžiť aj ako odstavné parkovisko pre návštevníkov Bratislavy. Tento projekt by mal byť dokončený v priebehu štyroch rokov.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 807
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 588
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 037
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 559
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 439
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 772
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 237
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 224
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 034
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 908
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 185
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 658
  5. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 508
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 356
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 078
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 717
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťZatvoriť reklamu