SME
Nedeľa, 5. február, 2023 | Meniny má Agáta

Magistrát vypíše súťaž na projekt trate rýchlej električky do Petržalky

Súťaž na obstaranie projektovej dokumentácie na výstavbu rýchlej električky do Petržalkyby mal magistrát vypísať približne do mesiaca.

Mometálne sa dopracúva posudok o statike takmer 120-ročných pilierov Starého mosta, po ktorom by mala premávať rýchla električka do Petržalky. Potom mesto vypíše súťaž na projekt výstavby. Informovala o tom hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.

Posudok statiky mosta vypracovala žilinská spoločnosť GEOstatik, mesto ju však požiadalo ešte o doplnenie záverečnej správy o jasné uvedenie hodnôt nosných pilierov.

„Po doplnení budú predstavitelia mesta rokovať s odborníkmi na statiku a mostné konštrukcie, od ktorých budú očakávať konečné stanovisko k plánovanému projektu využitia Starého mosta na časť trasy rýchlej električky do Petržalky,“ povedala Eva Chudinová.

SkryťVypnúť reklamu

Statiku pilierov mosta spoločnosť skúmala od jesene minulého roka, mesto jej za to zaplatilo 500-tisíc korún.

O milión menej

Bratislava by mohla pri výstavbe električkovej dráhy z Petržalky do centra mesta ušetriť vyše miliardy korún.

Primátor Andrej Ďurkovský to uviedol na marcovom mestskom zastupiteľstve po schválení memoranda o spoločnom postupe pri výstavbe koľajníc pre železnicu a električku na území Bratislavy.

Podľa tohto memoranda by malo mesto, Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a Železnice SR spoločne vybudovať železničnú trať v rámci projektu transeurópskych dopravných sietí TEN – T 17. TEN prepojí Paríž, Štrasburg, Štutgart, Viedeň a Bratislavu a zároveň trať pre nosný dopravný systém Bratislavy, teda električky od Janíkovho dvora po Šafárikovo námestie.

SkryťVypnúť reklamu

Kto ktorý úsek zaplatí

Mesto na vlastné náklady zrekonštruuje Starý most a postaví trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu, od Bosákovej po Janíkov dvor bude výstavba združenou investíciou mesta a železníc. Trať má byť duálna s rozchodom 1000 aj 1435 milimetrov.

Od Bosákovej po železničnú stanicu Bratislava filiálka vybuduje štát podľa schváleného memoranda do roku 2015 podzemný tunel, prvá zastávka na ľavom brehu Dunaja by mala byť na Dostojevského rade.

Dráha za osem miliárd

Výstavba rýchlodráhy pre električku a nákup nízkopodlažných vozidiel bude stáť približne osem miliárd korún, mesto plánuje projekt sčasti financovať z 3,2-miliardového úveru z roku 2004.

Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po obnovenom Starom mos­­te na Šafárikovo námestie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 13 808
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 149
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 209
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 821
  6. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 1 732
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 165
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 122
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 18 120
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 017
  3. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 5 779
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 3 848
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 643
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 353
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 149
  8. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 092
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťZatvoriť reklamu