SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Keď sa upchá obchvat, upchá sa mesto

Do Veľkej noci sa bude opravovať Most Lafranconi, ktorý je súčasťou obchvatu Bratislavy. Možno očakávať ešte horšie zápchy. Situáciu má uľahčiť dokončenie tunela Sitina a diaľnica D4.

Pondelkové zápchy na diaľnici D1. Národná diaľničná spoločnosť uznáva, že cesty v okolí mesta nestačia. Pomôcť by mala plánovaná diaľnica D4, proti nej sú však obce, ktorých sa má dotknúť.Pondelkové zápchy na diaľnici D1. Národná diaľničná spoločnosť uznáva, že cesty v okolí mesta nestačia. Pomôcť by mala plánovaná diaľnica D4, proti nej sú však obce, ktorých sa má dotknúť. (Zdroj: TASR)

V Mlynskej doline čakajú vodičov v nasledujúcich troch týždňoch ťažké chvíle. Bude sa opravovať Most Lafranconi. V úseku, kde už teraz denne stojí mestská i tranzitná doprava, možno očakávať ďalšie zápchy.

Národná diaľničná spoločnosť, ktorá má most v správe, plánuje začať s prácami túto sobotu o ôsmej ráno, uzávera je povolená do 5. apríla večer.

Obnoviť treba mostný záver, teda časť konštrukcie, kde sa mostné teleso napája na cestu. „Je opotrebovaný, v havarijnom stave. Opravovať sa bude asi 150-metrový úsek,“ povedal Marcel Jánošík, hovorca diaľničnej spoločnosti. Most postavili v rokoch 1985 až 1991.

SkryťVypnúť reklamu


Políciavraj bude operatívna

Po celý čas opravy mosta budú prejazdné vždy tri zo štyroch jazdných pruhov, zachová sa odbočenie na Karlovu Ves. Práce budú prebiehať len v smere z Petržalky do Mlynskej doliny a to v dvoch etapách.

Najprv sa uzavrie odstavný pruh a pravý jazdný pruh a doprava sa bude lievikom zbiehať do ľavého pruhu. To bude trvať do pondelka 26. marca. Potom bude režim opačný.

Polícia bude situáciu počas uzávery riešiť operatívne podľa toho, ako sa vyvinie. „Mení sa z minúty na minútu. Ak treba, môžeme zadržať kamiónovú dopravu na hraniciach,“ povedala bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová. Táto možnosť však podľa nej nie je pri kamiónoch, ktoré prevážajú živé zvieratá a potraviny.

Pokojnejšia situácia bude zrejme cez víkendy, lebo vtedy platí zákaz vstupu kamiónov do krajiny. Ani ten však neplatí pre kamióny so zvieratami.

SkryťVypnúť reklamu

Odstávka diaľničného mosta bude prebiehať tesne pred spojazdnením tunela Sitina, ktorý je takisto súčasťou diaľnice D2. Množstvo kamiónov tu stihlo zničiť nielen most, ale aj mestské cesty tak, že vlani museli frézovať vozovku od Patrónky až po Lamačskú.

Prognózy sú už realitou

Mestská doprava trpí tým, že Bratislava je dôležitým dopravným uzlom na trojhraničí. Keď sa upchá niektorá časť obchvatu, napríklad Prístavný most, zápcha je v celom meste. Príčinou bývajú nehody, akou bolo prevrátenie kamióna na Prístavnom moste v októbri 2004, a opravy, ako to bolo na tomto moste v rokoch 2005 a 2006. Jánošík sa vyjadril, že diaľnica v okolí Bratislavy je na tom katastrofálne a treba rýchlo niečo robiť. Dva jazdné pruhy v každom smere nestačia. Prístavný most je podľa neho najfrekventovanejšou komunikáciou na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

„Hustota dopravy, s ktorou rátali prognózy do roku 2010 až 2015, je už dnes realitou,“ povedala Daniela Pyszková z diaľničnej spoločnosti.

Teraz začal dopravu riešiť štát. Začalo sa tlačiť na prípravu diaľnice D4, známu pod názvom nultý obchvat. Ten by mal dokončiť diaľničný okruh okolo Bratislavy s napojením na rakúske diaľnice A6 a S8, a súčasne prepojenie slovenských diaľnic D2 a D1.

Prognóza, ktorú vlani robila Slovenská správa ciest, hovorí, že po dokončení obchvatu sa odľahčí diaľnica D1 – časť dopravy má prevziať diaľnica D4. Jazdiť by sa po nej mohlo o osem až desať rokov.

Diaľničná spoločnosť ohlásila, že 24. júna otvorí pre verejnosť tunel Sitina. Ten je takisto súčasťou prepojenia a mal by odľahčiť práve Patrónku a Mlynskú dolinu od tranzitnej dopravy – má byť ďalšou časťou obchvatu mesta.

Ešte v deväťdesiatych rokoch sa plánoval nultý obchvat bližšie k Bratislave, čo by podľa niektorých mestu ešte viac pomohlo. Ďalšia stavba, ktorá mala odľahčiť mestskú dopravu, bola severná tangenta. Jeden z variantov rátal s tunelom popod Vinohrady. Táto stavba však teraz nie je prioritou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 6 617
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 528
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 3 691
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 281
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 737
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 519
  7. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 428
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 420
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  3. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 475
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 847
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 075
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 970
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 473
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 744
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 705
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 437
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu