SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky
V SOBOTU SA ZAČNE TROJTÝŽDŇOVÁ REKONŠTRUKCIA MOSTA LAFRANCONI, TUNEL SITINA MAJÚ OTVORIŤ 24. JÚNA

Keď sa upchá obchvat, upchá sa mesto

Do Veľkej noci sa bude opravovať Most Lafranconi, ktorý je súčasťou obchvatu Bratislavy. Možno očakávať ešte horšie zápchy. Situáciu má uľahčiť dokončenie tunela Sitina a diaľnica D4.

Pondelkové zápchy na diaľnici D1. Národná diaľničná spoločnosť uznáva, že cesty v okolí mesta nestačia. Pomôcť by mala plánovaná diaľnica D4, proti nej sú však obce, ktorých sa má dotknúť.Pondelkové zápchy na diaľnici D1. Národná diaľničná spoločnosť uznáva, že cesty v okolí mesta nestačia. Pomôcť by mala plánovaná diaľnica D4, proti nej sú však obce, ktorých sa má dotknúť. (Zdroj: TASR)

V Mlynskej doline čakajú vodičov v nasledujúcich troch týždňoch ťažké chvíle. Bude sa opravovať Most Lafranconi. V úseku, kde už teraz denne stojí mestská i tranzitná doprava, možno očakávať ďalšie zápchy.

Národná diaľničná spoločnosť, ktorá má most v správe, plánuje začať s prácami túto sobotu o ôsmej ráno, uzávera je povolená do 5. apríla večer.

Obnoviť treba mostný záver, teda časť konštrukcie, kde sa mostné teleso napája na cestu. „Je opotrebovaný, v havarijnom stave. Opravovať sa bude asi 150-metrový úsek,“ povedal Marcel Jánošík, hovorca diaľničnej spoločnosti. Most postavili v rokoch 1985 až 1991.

Skryť Vypnúť reklamu


Políciavraj bude operatívna

Po celý čas opravy mosta budú prejazdné vždy tri zo štyroch jazdných pruhov, zachová sa odbočenie na Karlovu Ves. Práce budú prebiehať len v smere z Petržalky do Mlynskej doliny a to v dvoch etapách.

Najprv sa uzavrie odstavný pruh a pravý jazdný pruh a doprava sa bude lievikom zbiehať do ľavého pruhu. To bude trvať do pondelka 26. marca. Potom bude režim opačný.

Polícia bude situáciu počas uzávery riešiť operatívne podľa toho, ako sa vyvinie. „Mení sa z minúty na minútu. Ak treba, môžeme zadržať kamiónovú dopravu na hraniciach,“ povedala bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová. Táto možnosť však podľa nej nie je pri kamiónoch, ktoré prevážajú živé zvieratá a potraviny.

Pokojnejšia situácia bude zrejme cez víkendy, lebo vtedy platí zákaz vstupu kamiónov do krajiny. Ani ten však neplatí pre kamióny so zvieratami.

Skryť Vypnúť reklamu

Odstávka diaľničného mosta bude prebiehať tesne pred spojazdnením tunela Sitina, ktorý je takisto súčasťou diaľnice D2. Množstvo kamiónov tu stihlo zničiť nielen most, ale aj mestské cesty tak, že vlani museli frézovať vozovku od Patrónky až po Lamačskú.

Prognózy sú už realitou

Mestská doprava trpí tým, že Bratislava je dôležitým dopravným uzlom na trojhraničí. Keď sa upchá niektorá časť obchvatu, napríklad Prístavný most, zápcha je v celom meste. Príčinou bývajú nehody, akou bolo prevrátenie kamióna na Prístavnom moste v októbri 2004, a opravy, ako to bolo na tomto moste v rokoch 2005 a 2006. Jánošík sa vyjadril, že diaľnica v okolí Bratislavy je na tom katastrofálne a treba rýchlo niečo robiť. Dva jazdné pruhy v každom smere nestačia. Prístavný most je podľa neho najfrekventovanejšou komunikáciou na Slovensku.

Skryť Vypnúť reklamu

„Hustota dopravy, s ktorou rátali prognózy do roku 2010 až 2015, je už dnes realitou,“ povedala Daniela Pyszková z diaľničnej spoločnosti.

Teraz začal dopravu riešiť štát. Začalo sa tlačiť na prípravu diaľnice D4, známu pod názvom nultý obchvat. Ten by mal dokončiť diaľničný okruh okolo Bratislavy s napojením na rakúske diaľnice A6 a S8, a súčasne prepojenie slovenských diaľnic D2 a D1.

Prognóza, ktorú vlani robila Slovenská správa ciest, hovorí, že po dokončení obchvatu sa odľahčí diaľnica D1 – časť dopravy má prevziať diaľnica D4. Jazdiť by sa po nej mohlo o osem až desať rokov.

Diaľničná spoločnosť ohlásila, že 24. júna otvorí pre verejnosť tunel Sitina. Ten je takisto súčasťou prepojenia a mal by odľahčiť práve Patrónku a Mlynskú dolinu od tranzitnej dopravy – má byť ďalšou časťou obchvatu mesta.

Ešte v deväťdesiatych rokoch sa plánoval nultý obchvat bližšie k Bratislave, čo by podľa niektorých mestu ešte viac pomohlo. Ďalšia stavba, ktorá mala odľahčiť mestskú dopravu, bola severná tangenta. Jeden z variantov rátal s tunelom popod Vinohrady. Táto stavba však teraz nie je prioritou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  3. Aj matematika sa dá skrotiť
  4. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  5. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  6. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  7. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 003
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 493
  3. Aká je chémia vôní 12 678
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 10 518
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 458
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 984
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 711
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 279
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 861
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 6 437
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu