SME

Keď sa upchá obchvat, upchá sa mesto

Do Veľkej noci sa bude opravovať Most Lafranconi, ktorý je súčasťou obchvatu Bratislavy. Možno očakávať ešte horšie zápchy. Situáciu má uľahčiť dokončenie tunela Sitina a diaľnica D4.

Pondelkové zápchy na diaľnici D1. Národná diaľničná spoločnosť uznáva, že cesty v okolí mesta nestačia. Pomôcť by mala plánovaná diaľnica D4, proti nej sú však obce, ktorých sa má dotknúť.Pondelkové zápchy na diaľnici D1. Národná diaľničná spoločnosť uznáva, že cesty v okolí mesta nestačia. Pomôcť by mala plánovaná diaľnica D4, proti nej sú však obce, ktorých sa má dotknúť. (Zdroj: TASR)

V Mlynskej doline čakajú vodičov v nasledujúcich troch týždňoch ťažké chvíle. Bude sa opravovať Most Lafranconi. V úseku, kde už teraz denne stojí mestská i tranzitná doprava, možno očakávať ďalšie zápchy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Národná diaľničná spoločnosť, ktorá má most v správe, plánuje začať s prácami túto sobotu o ôsmej ráno, uzávera je povolená do 5. apríla večer.

Obnoviť treba mostný záver, teda časť konštrukcie, kde sa mostné teleso napája na cestu. „Je opotrebovaný, v havarijnom stave. Opravovať sa bude asi 150-metrový úsek,“ povedal Marcel Jánošík, hovorca diaľničnej spoločnosti. Most postavili v rokoch 1985 až 1991.

SkryťVypnúť reklamu


Políciavraj bude operatívna

Po celý čas opravy mosta budú prejazdné vždy tri zo štyroch jazdných pruhov, zachová sa odbočenie na Karlovu Ves. Práce budú prebiehať len v smere z Petržalky do Mlynskej doliny a to v dvoch etapách.

Najprv sa uzavrie odstavný pruh a pravý jazdný pruh a doprava sa bude lievikom zbiehať do ľavého pruhu. To bude trvať do pondelka 26. marca. Potom bude režim opačný.

Polícia bude situáciu počas uzávery riešiť operatívne podľa toho, ako sa vyvinie. „Mení sa z minúty na minútu. Ak treba, môžeme zadržať kamiónovú dopravu na hraniciach,“ povedala bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová. Táto možnosť však podľa nej nie je pri kamiónoch, ktoré prevážajú živé zvieratá a potraviny.

Pokojnejšia situácia bude zrejme cez víkendy, lebo vtedy platí zákaz vstupu kamiónov do krajiny. Ani ten však neplatí pre kamióny so zvieratami.

SkryťVypnúť reklamu

Odstávka diaľničného mosta bude prebiehať tesne pred spojazdnením tunela Sitina, ktorý je takisto súčasťou diaľnice D2. Množstvo kamiónov tu stihlo zničiť nielen most, ale aj mestské cesty tak, že vlani museli frézovať vozovku od Patrónky až po Lamačskú.

Prognózy sú už realitou

Mestská doprava trpí tým, že Bratislava je dôležitým dopravným uzlom na trojhraničí. Keď sa upchá niektorá časť obchvatu, napríklad Prístavný most, zápcha je v celom meste. Príčinou bývajú nehody, akou bolo prevrátenie kamióna na Prístavnom moste v októbri 2004, a opravy, ako to bolo na tomto moste v rokoch 2005 a 2006. Jánošík sa vyjadril, že diaľnica v okolí Bratislavy je na tom katastrofálne a treba rýchlo niečo robiť. Dva jazdné pruhy v každom smere nestačia. Prístavný most je podľa neho najfrekventovanejšou komunikáciou na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

„Hustota dopravy, s ktorou rátali prognózy do roku 2010 až 2015, je už dnes realitou,“ povedala Daniela Pyszková z diaľničnej spoločnosti.

Teraz začal dopravu riešiť štát. Začalo sa tlačiť na prípravu diaľnice D4, známu pod názvom nultý obchvat. Ten by mal dokončiť diaľničný okruh okolo Bratislavy s napojením na rakúske diaľnice A6 a S8, a súčasne prepojenie slovenských diaľnic D2 a D1.

Prognóza, ktorú vlani robila Slovenská správa ciest, hovorí, že po dokončení obchvatu sa odľahčí diaľnica D1 – časť dopravy má prevziať diaľnica D4. Jazdiť by sa po nej mohlo o osem až desať rokov.

Diaľničná spoločnosť ohlásila, že 24. júna otvorí pre verejnosť tunel Sitina. Ten je takisto súčasťou prepojenia a mal by odľahčiť práve Patrónku a Mlynskú dolinu od tranzitnej dopravy – má byť ďalšou časťou obchvatu mesta.

Ešte v deväťdesiatych rokoch sa plánoval nultý obchvat bližšie k Bratislave, čo by podľa niektorých mestu ešte viac pomohlo. Ďalšia stavba, ktorá mala odľahčiť mestskú dopravu, bola severná tangenta. Jeden z variantov rátal s tunelom popod Vinohrady. Táto stavba však teraz nie je prioritou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 756
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 025
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 710
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 944
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 062
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu