V SOBOTU SA ZAČNE TROJTÝŽDŇOVÁ REKONŠTRUKCIA MOSTA LAFRANCONI, TUNEL SITINA MAJÚ OTVORIŤ 24. JÚNA

Keď sa upchá obchvat, upchá sa mesto

Do Veľkej noci sa bude opravovať Most Lafranconi, ktorý je súčasťou obchvatu Bratislavy. Možno očakávať ešte horšie zápchy. Situáciu má uľahčiť dokončenie tunela Sitina a diaľnica D4.

Pondelkové zápchy na diaľnici D1. Národná diaľničná spoločnosť uznáva, že cesty v okolí mesta nestačia. Pomôcť by mala plánovaná diaľnica D4, proti nej sú však obce, ktorých sa má dotknúť.(Zdroj: TASR)

V Mlynskej doline čakajú vodičov v nasledujúcich troch týždňoch ťažké chvíle. Bude sa opravovať Most Lafranconi. V úseku, kde už teraz denne stojí mestská i tranzitná doprava, možno očakávať ďalšie zápchy.

Národná diaľničná spoločnosť, ktorá má most v správe, plánuje začať s prácami túto sobotu o ôsmej ráno, uzávera je povolená do 5. apríla večer.

Obnoviť treba mostný záver, teda časť konštrukcie, kde sa mostné teleso napája na cestu. „Je opotrebovaný, v havarijnom stave. Opravovať sa bude asi 150-metrový úsek,“ povedal Marcel Jánošík, hovorca diaľničnej spoločnosti. Most postavili v rokoch 1985 až 1991.


Políciavraj bude operatívna

Po celý čas opravy mosta budú prejazdné vždy tri zo štyroch jazdných pruhov, zachová sa odbočenie na Karlovu Ves. Práce budú prebiehať len v smere z Petržalky do Mlynskej doliny a to v dvoch etapách.

Najprv sa uzavrie odstavný pruh a pravý jazdný pruh a doprava sa bude lievikom zbiehať do ľavého pruhu. To bude trvať do pondelka 26. marca. Potom bude režim opačný.

Polícia bude situáciu počas uzávery riešiť operatívne podľa toho, ako sa vyvinie. „Mení sa z minúty na minútu. Ak treba, môžeme zadržať kamiónovú dopravu na hraniciach,“ povedala bratislavská policajná hovorkyňa Alena Toševová. Táto možnosť však podľa nej nie je pri kamiónoch, ktoré prevážajú živé zvieratá a potraviny.

Pokojnejšia situácia bude zrejme cez víkendy, lebo vtedy platí zákaz vstupu kamiónov do krajiny. Ani ten však neplatí pre kamióny so zvieratami.

Odstávka diaľničného mosta bude prebiehať tesne pred spojazdnením tunela Sitina, ktorý je takisto súčasťou diaľnice D2. Množstvo kamiónov tu stihlo zničiť nielen most, ale aj mestské cesty tak, že vlani museli frézovať vozovku od Patrónky až po Lamačskú.

Prognózy sú už realitou

Mestská doprava trpí tým, že Bratislava je dôležitým dopravným uzlom na trojhraničí. Keď sa upchá niektorá časť obchvatu, napríklad Prístavný most, zápcha je v celom meste. Príčinou bývajú nehody, akou bolo prevrátenie kamióna na Prístavnom moste v októbri 2004, a opravy, ako to bolo na tomto moste v rokoch 2005 a 2006. Jánošík sa vyjadril, že diaľnica v okolí Bratislavy je na tom katastrofálne a treba rýchlo niečo robiť. Dva jazdné pruhy v každom smere nestačia. Prístavný most je podľa neho najfrekventovanejšou komunikáciou na Slovensku.

„Hustota dopravy, s ktorou rátali prognózy do roku 2010 až 2015, je už dnes realitou,“ povedala Daniela Pyszková z diaľničnej spoločnosti.

Teraz začal dopravu riešiť štát. Začalo sa tlačiť na prípravu diaľnice D4, známu pod názvom nultý obchvat. Ten by mal dokončiť diaľničný okruh okolo Bratislavy s napojením na rakúske diaľnice A6 a S8, a súčasne prepojenie slovenských diaľnic D2 a D1.

Prognóza, ktorú vlani robila Slovenská správa ciest, hovorí, že po dokončení obchvatu sa odľahčí diaľnica D1 – časť dopravy má prevziať diaľnica D4. Jazdiť by sa po nej mohlo o osem až desať rokov.

Diaľničná spoločnosť ohlásila, že 24. júna otvorí pre verejnosť tunel Sitina. Ten je takisto súčasťou prepojenia a mal by odľahčiť práve Patrónku a Mlynskú dolinu od tranzitnej dopravy – má byť ďalšou časťou obchvatu mesta.

Ešte v deväťdesiatych rokoch sa plánoval nultý obchvat bližšie k Bratislave, čo by podľa niektorých mestu ešte viac pomohlo. Ďalšia stavba, ktorá mala odľahčiť mestskú dopravu, bola severná tangenta. Jeden z variantov rátal s tunelom popod Vinohrady. Táto stavba však teraz nie je prioritou.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 289
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 083
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 995
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 497
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 460
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 428
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 405
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 207
  9. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 991
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 918