SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Do kampane sa zapojili študenti

Do celosvetovej kampane British Councilu Mesto bez uhlíka sa zapojili aj bratislavskí študenti.

Do súťaže v rámci ekologickej kampane Zero Carbon City – Mesto bez uhlíka sa zapojili viaceré bratislavské školy.

Celosvetová kampaň British Councilu má zvýšiť povedomie o klimatických zmenách a energetických problémoch veľkých miest. Cieľom je tiež otvoriť diskusiu o probléme. Zapojené mestá patria k hlavným spotrebiteľom energie.

Od septembra sa v Bratislave konalo viacero podujatí, ako napríklad debaty na tému „Môže byť ekologické mesto zábavné?“ alebo o výstavbe ekologických budov.

„Najväčším problémom je podľa mňa to, že mladí ľudia sa o ekológiu nezaujímajú, nemajú totiž dosť informácií,“ hovorí Lukáš Kabina zo Spojenej školy na Metodovej. So svojou esejou zvíťazil v kategórii anglofónov, ako tému si vybral práve otázku, či sa mladí ľudia zaujímajú o životné prostredie.

Skryť Vypnúť reklamu

„Bývam na Kolibe a keby som sa dozvedel, že sa tu chystá napríklad zbieranie odpadkov, rozmýšľal by som, či sa nezúčastním. No ľudia o takýchto veciach zväčša nevedia.“ Kabina navrhol napríklad informovanie pomocou letákov.

V súťaži sa umiestnili aj gymnazisti z Grösslingovej alebo žiaci Základnej školy na Turnianskej v Petržalke. Práve tá sa má stať v budúcnosti prvou budovou v kraji, ktorá bude energeticky úsporná. Na projekt prípravy rekonštrukcie vyčlenila Petržalka v tomto roku 200-tisíc korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 113
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 18 465
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 874
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 344
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 648
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 848
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 783
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 721
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 445
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 956
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu