Technológie v diaľničnom tuneli Františka pod kopcom Sitina, ktorý by mali vodiči začať využívať od druhej polovice júna tohto roka, bude Národná diaľničná spoločnosť v spolupráci s hasičmi a políciou testovať koncom apríla.
Otestujú vetrací a kamerový systém, osvetlenie, snímače teploty, elektronické značenie a SOS hlásenia. Preveria, či jednotlivé zariadenia fungujú súčasne, technici navodia približne 20 000 situácií, na ktoré je systém tunela naprogramovaný. Podľa hovorcu spoločnosti Marcela Jánošíka v tuneli treba dokončiť iba nátery a napojenie tunela na diaľnicu D2 zo strany Lamača.
Tunel s dĺžkou 1,5 kilometra tvoria dve samostatné rúry, každá má dva jazdné pruhy. Je vybavený technológiou, ktorá bude riadiť celý jeho chod: vetranie, osvetlenie, dopravu a pri kolíznych a nehodových situáciách aj uzavretie. Riadenie bude automatické aj manuálne z centrálneho a podružných dispečingov. Pre havarijné situácie má tunel výklenky SOS, požiarne vodovody a únikové chodby.
Tunel bude súčasťou diaľnice D2 Bratislava v úseku Lamačská cesta – Staré grunty a vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska.