SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Pouličné parkovanie je stále najlacnejšie

Parkovanie v meste nie je lacné, parkoviská sú súkromné, magistrát ceny nemôže regulovať.

Podzemná garáž v Tatracentre má kapacitu 319 parkovacích miest. Prvých 15 minút sa tu môže stáť zadarmo, potom sa platí 60 korún za hodinu.Podzemná garáž v Tatracentre má kapacitu 319 parkovacích miest. Prvých 15 minút sa tu môže stáť zadarmo, potom sa platí 60 korún za hodinu. (Zdroj: FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ)

Nájsť voľné parkovacie miesto v centre v pracovný deň je takmer nemožné. Tých, čo do Bratislavy každý deň dochádzajú, čaká vždy ráno naháňačka po uliciach.

„Snažím sa chodiť skôr, aby som si našla dobré miesto niekde na ulici. Zvyčajne sa mi to nepodarí a musím si kúpiť stieraciu kartu, aby som nemusela stáť ďaleko od práce. Aj desať korún na hodinu je však pre mňa veľa. Neviem si predstaviť, že by som každý deň dávala 80 korún za parkovanie,“ hovorí Iveta z Pezinka.

Netají, že parkovacie kartičky už aj falšovala. „Aj tak chodím k autu 10 minút pešo. Garáže máme síce blízko pri kanceláriách, no tam sa platia horibilné sumy.“

Miesta, kde by bolo parkovanie úplne zadarmo, napríklad na parkovisku pri bývalom divadle Stoka, sú obsadené už o siedmej ráno.

Šetriť čas aj benzín

Igor Dula z mestského parkovacieho systému hovorí, že takéto parkovanie v Bratislave je šetrenie na nesprávnom mieste. „Platené parkovanie šetrí čas aj benzín, kým si vodiči nájdu miesto na ulici, prejazdia oveľa viac peňazí. Tí, čo zaparkujú v garáži, môžu byť pokojní. Nájsť voľné miesto na ulici je prakticky nemožné.“

Cena desať korún za parkovanie na ulici je podľa neho najnižšia na celom Slovensku. V garážach sú sumy niekoľkonásobne vyššie, preto sa autá tlačia po uliciach.

„Vo svete je parkovanie na ulici najdrahšie a ženú tam autá do garáží,“ hovorí. Dodal, že cena pouličného parkovania sa zrejme ešte bude meniť, závisí to najmä od poslancov Starého Mesta.

Parkovné za 30 minút

Parkovacie plochy v meste vlastnia súkromníci. „Ceny teda nemôžu byť regulované, majitelia si ich určujú sami,“ hovorí Eva Chudinová z magistrátu.

Parkovaním na platených státiach sa podľa nej znižuje počet jázd v meste. „Domáci sú už zvyknutí, kam treba chodiť, mimobratislavskí nie. Aj preto funguje po meste 78 navigač­ných tabúľ, ktoré ukazujú, kde sú voľné miesta,“ hovorí Chudinová. Spolu ich má byť viac ako 1624.

Zámerom mesta je aj v budúcnosti zvýšiť v uliciach obrátkovosť, námestník primátora Milan Cílek by to chcel dosiahnuť tým, že by sa parkovné platilo za 30 minút a nie za hodinu. Tým by autá dlhodobo neblokovali parkovacie miesto. Tak je to podľa Chudinovej aj v Prahe. Dorota Kráková

V centre sa v pracovných dňoch od 8.00 do16.00 používajú stieracie karty. Sú v novinových stánkoch a v uliciach u predavačov.

Na platených parkoviskách sú ceny 30 – 90 Sk/hod., niekde platia kratšie časové intervaly (Dunajská – 30 Sk/30 min., Komenského nám. – 15 Sk/15 min.). V Tatracenre je prvých 15 minút zdarma.

Súčasťou informačného parkovacieho systému je deväť platených parkovísk a dve záchytné parkoviská zdarma, spojené s mestom MHD – pri Auparku (2500 miest) a pri Avione (2700 miest).

Nie všetky garáže sú otvorené nonstop, garáž Carlton je otvorená od 7.00 do 1.00, Starý most na Gondovej od 8.00 do 20.00. Nová podzemná garáž v centre s 350 miestami začne fungovať 1. apríla.

Za parkovanie na ulici sa platí desať korún za hodinu, vodiči sa však najprv snažia nájsť miesta zadarmo.

FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  5. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  6. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 14 253
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 326
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 247
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 947
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 941
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 485
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  8. Dôležitosť duševnej pohody 4 854
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 510
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 328
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 4 117
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 058
  5. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 005
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 770
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 756
  8. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 750
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu