SME

Smetiari odvážajú v rannej špičke

Dvakrát v týždni spôsobuje smetiarske auto na Grösslingovej zápchu.

Kolóna áut na Grösslingovej čaká, kým cestu uvoľní smetiarske auto.Kolóna áut na Grösslingovej čaká, kým cestu uvoľní smetiarske auto. (Zdroj: FOTO SME – LINDA VASIĽOVÁ)

Každý utorok a piatok medzi siedmou a pol deviatou ráno pracujú na Grösslingovej ulici smetiari. Smetiarske auto zablokuje úzku cestu, znemožňuje prístup k inštitúciám a školám, ktoré na ulici sídlia, a za ním narastá kolóna často až po koniec ulice.

Hovorkyňa firmy OLO Margita Tieleschová povedala, že zvoz odpadu v tomto rajóne prispôsobili požiadavkám miestneho úradu a stavu premávky. Zo staromestského miestneho úradu požadovali odvoz v ranných hodinách, ale bližšie ich neurčili. Zodpovedná pracovníčka v úrade nebola.

SkryťVypnúť reklamu

„Zvoz odpadu v historickej časti začína tam, kde je vjazd povolený len do deviatej hodiny. Ďalej postupuje do okolia ulice Grösslingová,“ vysvetlila. „V snahe urýchliť odvoz a minimalizovať zdržanie ostatných účastníkov cestnej premávky je odvoz na tejto ulici rozdelený na dve etapy.“

Prvý zvoz trvá od 7.10 do 7.25. Premávka sa vtedy zahusťuje a vozidlo odchádza vyložiť odpad do spaľovne vo Vlčom hrdle. Naspäť do Starého Mesta prichádza okolo ôsmej.

„Pri každej križujúcej ulici s Grösslingovou sa vodič snaží vyhnúť na dlhší čas a tým uvoľniť prejazd zdržiavaným autám,“ povedala Tieleschová. Zvoz odpadu tu končí okolo 8.20. Separovaný zber z lokality odvážajú vždy v piatok podľa druhov odpadu od 6.30 až do 9.30.

Odvoz smetí pred šiestou ráno je problémový z hľadiska rušenia nočného pokoja a sprís­tupňovania zberných nádob.

SkryťVypnúť reklamu

„V niektorých častiach historického jadra Starého Mesta sa odpad odváža v nočných alebo v skorých ranných hodinách. Zaparkované autá a premávka v úzkych uliciach to v iných denných hodinách vylučujú,“ povedala Tieleschová.

Ostatné zberné vozidlá vychádzajú zo stanovišťa na Ivanskej ceste o šiestej ráno. Obyvatelia z rôznych častí mesta sa na čas odvozu sťažujú. „Nie je možné vyhovieť každému. Je to daň za to, že bývame vo veľkomeste.“

Autor: dagu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 27 213
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 548
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 925
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 301
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 178
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 870
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 708
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 141
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 441
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 650
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 458
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 370
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 288
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu