SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky
LANOVKA NA KAMZÍK MUSÍ ŠETRIŤ

O lanovku nie je záujem

Sedačková lanovka zo Železnej studienky na Kamzík bude po roku a pol prevádzky jazdiť len štyri dni v týždni. Rozhodli o tom tento týždeň novomestskí radní.

Príčinou je malý záujem turistov. Z 13 pracovníkov ostanú na lanovke siedmi.

Predtým obľúbená lanovka fungovala v rokoch 1972 až 1990. Po odstavení chátrala. Mesto ju kúpilo od súkromného majiteľa za 19,5 milióna a dalo ju do správy Novému Mestu. To dalo na repasiu 25 miliónov, s veľkou slávou ju otvorili na prelome septembra a októbra 2005.

Keď príde slovenský turista na Kamzík, k lanovke sa dostane, len ak o nej dopredu vie a sám ju hľadá.

Horná stanica je totiž zastrčená hlbšie v lese a tým smerom ukazuje len malá šípka medzi stromami. Na opačnej strane, na Železnej studienke, ktorú vlani mesto nákladne prestavalo, takisto nie je stanica výrazne označená.

Skryť Vypnúť reklamu

Motorista sa o existencii atrakcie dozvie len z dopravných značiek pri zváračskom ústave a na Pionierskej ulici. Na kolibskej strane je to ešte horšie.

„Projekt značenia dodalo Nové Mesto, po dohode ho môžeme zmeniť,“ pripustila hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.

„Lanovky bývajú postavené účelovo, naša je čisto vyhliadková,“ hovorí Viliam Žákovič, riaditeľ podniku verejnoprospešných služieb, ktorý lanovku prevádzkuje.

Súhlasí však s tým, že lanovka je slabo propagovaná. „Práve píšem asi stotridsať listov školám a iným inštitúciám.“

Riaditeľ sa má dnes stretnúť aj s vedením Bratislavského kultúrneho a informačného strediska.

„Informácie o lanovke sú v materiáloch City Guide v angličtine a v nemčine, na mape v rôznych jazykových mutáciách a na internetovej stránke mesta,“ povedala Magdaléna Šindlerová z BKIS.

Skryť Vypnúť reklamu

Na stránke magistrátu v turistickej sekcii sa však dala nájsť len informácia v slovenčine, aj to veľmi stručná. Na stránke BKIS sme informácie o lanovke nenašli.

Podľa údajov, ktoré skúmala miestna rada, lanovka vlani prepravila dokopy vyše 51-tisíc ľudí. Z toho však bolo vyše 13-tisíc detí do šesť rokov a dôchodcov nad 70 rokov, ktorí sú od cestovného oslobodení. Podľa hovorkyne Nového Mesta Valérie Reháčkovej nebol v pondelok, utorok a stredu záujem skoro žiaden, cez víkendy to bolo priemerne okolo 600 jázd.

Nedá sa to porovnať s prvými týždňami po spojazdnení lanovky, keď sa za pár dní zviezlo až 6000 návštevníkov, aj keď bolo veľmi chladno. Len za jeden deň tu bola tržba 120-tisíc korún.

Lanovka bude od 1. marca jazdiť vo štvrtok, piatok, cez víkendy a počas štátnych sviatkov od 10.00 do 18.00, v lete v prípade záujmu do 20.00. Okrem toho sa chystá zdražovanie. Doteraz stál jednosmerný lístok 60 a obojsmerný 90 korún, po novom to bude 80 a 120 korún. Budú sa dať kúpiť aj skupinové žiacke lístky, ktoré stoja 30 korún na osobu.

Skryť Vypnúť reklamu

Zdražovať sa bude aj napriek tomu, že minulý rok lanovka hospodárila s účtovným ziskom 69-tisíc. „Vlani sme na lanovku prispeli dotáciou 3,4 milióna, tento rok to bude oveľa menej – 996-tisíc,“ povedala Reháčková.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 392
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 774
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 308
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 046
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 749
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 284
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 421
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 480
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 214
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu