SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Ústrižok sa našiel, pokutu zaplatila dvakrát

Cestujúca zaplatila pokutu za zle označený lístok dvakrát. Dopravný podnik tvrdí, že prvýkrát poslala peniaze na zlú adresu.

Ústrižok o zaplatení pokuty pred deviatimi rokmi dopravnému podniku za jazdu bez cestovného lístka ešte neznamená, že je sankcia definitívne vyriešená. Dokazuje to medializovaný prípad Bratislavčanky Milady Dydovej. Tá tvrdí, že advokát dopravného podniku od nej vymáha desaťnásobok pokuty takmer desať rokov potom, čo ju zaplatila. Zástupcovia dopravného podniku jej tvrdenie spochybnili tým, že ho nemôže dokázať, lebo nemá doklad o zaplatení.

Potom, čo dostala oznámenie o začatí exekúcie na vyše desaťnásobok pokuty (4 600 korún) spred deviatich rokov, radšej zaplatila.

Skryť Vypnúť reklamu

Pred pár dňami však ústrižok šeku dokazujúci platbu spred deviatich rokov predsa len našla. „Telefonovala som do advokátskej kancelárie, ktorá dopravný podnik zastupuje. Povedali mi, že to, že som doklad naš­la, ešte nič neznamená, treba im ho poslať a oni ho posúdia,“ hovorí Milada Dydová.

„Meno zákazníčky evidujeme v databáze cestovanie bez platného cestovného lístka (29. septembra 1994, linka 4). Pohľadávku 426 korún doposiaľ neuhradila,“ reagovala Zuzana Horčíková z dopravného podniku.

Tvrdí, že účtovné doklady o platbách opäť preveril dopravný podnik aj advokátska kancelária. Záznam o nej však nemajú. „Domnievame sa, že Slovenská pošta nevedela poukázané peniaze adresátovi doručiť, zrejme ich vrátila odosielateľovi.“ Horčíková hovorí, že adresa, na ktorú poslali peniaze za pokutu, nebola správna. Podľa jej slov advokátska kancelária JUDr. Chovanca pre doručovanie a písomný styk uvádzala na všet­kých písomnostiach P. O. BOX 259 Bratislava, a nie adresu na Sládkovičovej.

Skryť Vypnúť reklamu

„Chybu urobila zákazníčka pri vyplňovaní poštovej poukážky, keď poslala peniaze na neexistujúceho adresáta,“ uzatvára problém Horčíková.

Milada Dydová však tvrdí, že peniaze poslala na adresu, ktorá bola v rozsudku. „Žiaden P. O. BOX tam uvedený nebol a zásielku mi pošta nikdy nevrátila.“

Dopravný podnik sa obrátil aj na Slovenskú poštu s otázkou, či bola zásielka vrátená adresátovi, alebo doručená, a kto ju prevzal. Pošta však už záznamy spred deviatich rokov neeviduje.

„Trvám na verejnom ospravedlnení dopravného podniku a na finančnom odškodnení za ujmu, ktorú mi spôsobil,“ hovorí zákazníčka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 769
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 17 044
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 956
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 227
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 565
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 730
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 685
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 665
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 363
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 067
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu