SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky
PO DESIATICH ROKOCH PRIŠLO ZÁKAZNIČKE DOPRAVNÉHO PODNIKU OZNÁMENIE O ZAČATÍ EXEKÚCIE

Cestujúca: Pokutu platím dvakrát

Pasažierka zaplatila dopravnému podniku pokutu po desiatich rokoch. Tvrdí, že tú istú už druhýkrát. Teraz však jej desaťnásobok.

Pokuty od „čiernych pasažierov“ môže dopravný podnik vymáhať 10 rokov od termínu súdneho rozhodnutia.Pokuty od „čiernych pasažierov“ môže dopravný podnik vymáhať 10 rokov od termínu súdneho rozhodnutia. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – SITA)

Advokát, ktorý zastupuje dopravný podnik, vymáha desaťnásobok pokuty od „čierneho pasažiera“ necelých desať rokov potom, čo ju ten zaplatil. Tvrdí to Bratislavčanka Milada Dydová. Zástupcovia dopravného podniku namietajú, že tvrdenie, že zaplatila „nemá opodstatnenie, nakoľko nevie túto skutočnosť preukázať. Podľa evidencie dopravný podnik túto platbu neobdržal. “

Po desiatich rokoch desaťnásobok

Zákazníčka dopravného podniku hovorí, že v roku 1994 cestovala električkou a lístok jej prvý strojček označil len čiastočne, tak sa ho snažila označiť v druhom. Revízor jej ho však vzal a neuznal za platný. Po troch rokoch (1997) dostala predvolanie na súd. Ten jej vysvetľovanie neuznal a dal za pravdu revízorovi. „Cestou zo súdu som pokutu 426 korún na pošte šekom zaplatila,“ hovorí pasažierka.

Skryť Vypnúť reklamu

Pred týždňom však dostala oznámenie o začatí exekúcie. Po takmer desiatich rokoch od súdneho rozhodnutia od nej advokát vymáha vyše desaťnásobok vtedajšej pokuty.

Dopravný podnik tvrdí, že peniaze neprišli

Keď sa obrátila na advokátsku kanceláriu zastupujúcu doprav­ný podnik s tým, že pokutu zaplatila, odpovedali jej, že jej platbu 426 korún jednoducho nemajú a niečo by sa dalo možno urobiť, ak by doniesla potvrdenku o platbe, ktorú uhradila pred desiatimi rokmi. Obrátila sa preto na archív pošty, kde jej však oznámili, že ústrižky uchovávajú tri roky. „Takže som zaplatila na pošte 4691 korún – za niečo, čo som nikdy neurobila – za pokazený strojček dopravného podniku, za arogantného revízora, za neporiadnosť dopravného podniku, ale aj za svoju naivitu, keď som revízorovi odovzdala svoj občiansky preukaz v nádeji, že dokážem svoju bezúhonnosť.“

Skryť Vypnúť reklamu

„Meno cestujúcej evidujeme v databáze cestovanie bez platného cestovného lístka (29. septembra 1994, linka 4). Pohľadávka nebola dosiaľ uhradená,“ reaguje Zuzana Horčíková z dop­ravného podniku. Dodáva, že evidenciu platieb prijatých poštovou poukážkou preverili.

Upomienka alebo desaťročné ticho

„V januári 1997 boli na účet JUDr. Chovanca, ktorý zastupuje dopravný podnik pri vymáhaní pohľadávok, pripísané dve platby vo výške 426 korún. Ani jedna sa však netýkala prípadu pani Dydovej. Preverili sme aj evidenciu príjmov na účte dop­ravného podniku. V uvedenom termíne nie je registrovaný ani príjem neznámej platby.“ Horčíková tvrdí, že zákazníčke v novembri 1999 poslali upomienku pred exekúciou. „Vtedy mohla podať námietku alebo preukázať, že pokutu uhradila.“

Skryť Vypnúť reklamu

„Nedostala som žiadnu upomienku, desať rokov bolo ticho,“ hovorí zákazníčka.

Postup dopravného podniku

„Čierni pasažieri“, ktorí nezaplatia úhradu priamo vo vozidle, ju môžu zaplatiť do 30 dní v pokladni dopravného podniku. Potom im pošlú upomienku pred žalobou a zloženku. Ak cestujúci nereaguje, podnik vymáha peniaze súdnou cestou. Podľa Horčíkovej nedorozumenia môžu nastať len v prípadoch, keď platca neuvedie žiadne identifikačné údaje, nečitateľne vypíše adresu odosielateľa či ak iná osoba zaplatí úhradu pod svojím menom bez uvedenia, za koho ju uhrádza. Taký prípad sa podľa Horčíkovej ešte nestal. My však vieme o prípade, keď zákazníčka musela po troch rokoch na výzvu o nezaplatení zaplatenie pokuty dokazovať ústrižkom.

Doklad si uschovajte desať rokov

Podľa zákona možno vymáhať pohľadávky 10 rokov odo dňa právoplatnosti súdneho rozhodnutia. „Nie je v našom záujme, aby suma narastala. Podnik dostane iba istinu pohľadávky a súdne a správne poplatky, “ hovorí Horčíková. Ostatné získa advokátska kancelária.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 648
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 548
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 10 158
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 913
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 549
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 734
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 479
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 456
  9. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 391
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 330
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu