Na dvojprúdovej výpadovke, ktorá prechádza Svätým Jurom, by nové opatrenia mali zvýšiť bezpečnosť chodcov. Pripravuje ich mesto s Bratislavským samosprávnym krajom, ktorému cesta patrí.
Začiatkom minulého týždňa tu na priechode vodič usmrtil staršieho muža. Zástupkyňa bratislavskej policajnej hovorkyne Tatiana Kurucová potvrdila, že je to prvá nehoda po roku. Cesta je však podobnými prípadmi známa. K najtragickejším patrí smrť 25-ročnej ženy spred troch rokov. Auto ju zachytilo na priechode spolu s jej dvojročnou dcérou.
Minulotýždňová nehoda sa stala v blízkosti jedného z podchodov. Sú v zlom stave, využíva ich len málo chodcov. Zo stropu podchodov trčia železné tyče a povytŕhané drôty.
„Podchody dostalo mesto do správy v roku 1982. Ich technické riešenie od začiatku nebolo dobré,“ povedala Anna Metkeová z Mestského úradu vo Svätom Jure. Dodala, že o tom, čo sa stane s podchodmi, sa ešte rozhodne. Túto otázku však považuje za menej dôležitú ako celkové riešenie bezpečnosti na ceste.
Vodiči, ktorí mestom prechádzajú, často prekračujú predpísanú rýchlosť. Mesto preto uvažuje o umiestnení zariadenia, ktoré by meralo okamžitú rýchlosť. „Vodičov by upozorňovalo, že idú rýchlo,“ objasnila Metkeová. Pomôcť by mali aj tabule s upozornením, že ide o úsek častých nehôd.
Hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja Milka Podmajerská povedala, že komplexným riešením problému by bol obchvat Sätého Jura a Pezinka, prepojenie diaľnic D1 a D2. Nejde to však bez účasti štátu.
K najbližším opatreniam by zrejme malo patriť reflexné značenie priechodov, svetelná signalizácia na Krajinskej ceste či fluorescenčné pozadie na zvislom značení pri hraniciach mesta a priechodu pre chodcov.
Autor: dagu