Najnovší projekt Juraja Meliša (1942) nezobrazuje idylické, hoci symbolické dedinské prostredia, ako v predchádzajúcich cykloch Prostredie I a II. Ekologickú výzvu proti ničeniu prírody bez zobrazenia človeka, po ktorom ostali len negatívne výsledky jeho činnosti, tentoraz nahradil ešte radikálnejším posolstvom.
V cykle Lejdýs and džentlmen nadväzuje na Duchampov odkaz povýšenia bežných, často nepotrebných predmetov na umelecké diela. Z veľkého "smetiska ľudstva" zobrazuje stav búrania a stavania. Používa na to staré podpory, dosky, stĺpy, ale aj použité staré dvere a okná zo svojho domu. Divák prechádza pomedzi jednotlivé fragmenty a stáva sa súčasťou odcudzeného prostredia v prostredí. Ďalšia časť výstavy s názvom Dies irae predstavuje makety výbušnín obalených do hodvábnych textílií s podtlačou arabského písma a s tikajúcimi hodinkami. V obidvoch inštaláciách je evidentný pocit z ohrozenia, ktorý je výsledkom každodenných situácií a je aj víziou do budúcnosti.
Výstava bude inštalovaná do 18. marca.