Parkovanie na ulici Mlynské nivy, za business centrom Apollo, je problémom. Počas víkendu sú tu prázdne cesty, no cez týždeň sa parkuje aj na tráve, na chodníku, plné sú všetky miesta na novom parkovisku.
Podzemná garáž v Apolle s vjazdom vzadu mala včera krátko po začiatku pracovného času šestnásť voľných miest. Pritom každá začatá hodina státia po prvej polhodine tu stojí 40 korún.
Lokalita sa má stať business dištriktom, kde budú sústredené administratívne budovy. Už dnes je tu niekoľko takýchto stavieb, v ktorých sídlia stovky firiem. Na druhej strane Mlynských nív je areál SPP.
Na mieste bývalých automobilových závodov v susedstve Apolla sa stavia jedna z najväčších kancelárskych budov v Bratislave za 4,5 miliardy. Hotová by mala byť v auguste 2009.
Práve investor tejto stavby, firma HB Reavis, si ohradil dva pruhy ulice v jednom smere, kde má svoje unimobunky. To dopravnú situáciu ešte komplikuje. „Uzávera potrvá do marca 2009,“ povedala Mária Račková z magistrátu.
Parkoviská nestačia
Ešte v roku 2005 ľudia z okolia spísali petíciu proti zámeru firmy Apollo Business Center urobiť v stredovom páse Mlynských nív parkovisko. „Nároky na parkovanie v lokalite sa zvýšili,“ tvrdil investor. Dnes ani toto parkovisko zjavne nestačí.
„SPP má zriadené vlastné parkovisko v areáli Mlynské nivy, ktoré môžu využívať zamestnanci v pracovnom čase. Ak parkujú na ulici, ide o slobodné rozhodnutie jednotlivca,“ povedala hovorkyňa plynárov Dana Kršáková. Tvrdí, že fima chce postupne parkovacie kapacity v areáli rozširovať.
Miro Sedlák z HB Reavis si naopak myslí, že firma má parkovanie vyriešené. V Apolle I je viac ako tisíc parkovacích miest, v Apolle II ich má byť viac ako 1500. „Na porovnanie v Starom Meste je spolu len okolo 7000 miest,“ hovorí Sedlák.
Kolosy a doprava
Častou výčitkou obyvateľov i ochranárov je, že pri výstavbe sa neráta s dopravou. Nemyslí sa na úzke cesty a už vôbec nie na to, že nie každý si rád zaplatí parkovisko v podzemí. Veľa vodičov radšej zaparkuje na tráve alebo na chodníku.
Ochranárom sa nepáči ani to, že parkoviská sa často vytvárajú na úkor zelene. Boli by radšej, keby sa preferovala verejná doprava. Zamestnanci v administratívnych kolosoch však nechcú cestovať autobusom.
Námestník primátora pre dopravu Milan Cílek nedávno povedal, že chce v čo najkratšom čase vymeniť vozový park dopravného podniku, aby sa verejná doprava zatraktívnila. Mesto pripravuje aj nové ceny parkovacieho systému a chce podporovať výstavbu podzemných garáží. Najnovšia sa má otvoriť už na jar tri križovatky od Apolla, pri reštaurácii Mamut.
FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ |