SME
Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Firmy zaplnili Nivy aj parkoviská

Administratívne kolosyzahlcujú Mlynské nivy autami. Zaparkovať je čoraz ťažšie, no firmy tvrdia, že to majú vyriešené.

Zaparkovať za business centrom Apollo je ťažké. O dva roky v susedstve pribudne Apollo II (dole).Zaparkovať za business centrom Apollo je ťažké. O dva roky v susedstve pribudne Apollo II (dole). (Zdroj: FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ)

Parkovanie na ulici Mlynské nivy, za business centrom Apollo, je problémom. Počas víkendu sú tu prázdne cesty, no cez týždeň sa parkuje aj na tráve, na chodníku, plné sú všetky miesta na novom parkovisku.

Podzemná garáž v Apolle s vjazdom vzadu mala včera krátko po začiatku pracovného času šestnásť voľných miest. Pritom každá začatá hodina státia po prvej polhodine tu stojí 40 korún.

Lokalita sa má stať business dištriktom, kde budú sústredené administratívne budovy. Už dnes je tu niekoľko takýchto stavieb, v ktorých sídlia stovky firiem. Na druhej strane Mlynských nív je areál SPP.

Na mieste bývalých automobilových závodov v susedstve Apolla sa stavia jedna z najväčších kancelárskych budov v Bratislave za 4,5 miliardy. Hotová by mala byť v auguste 2009.

Práve investor tejto stavby, firma HB Reavis, si ohradil dva pruhy ulice v jednom smere, kde má svoje unimobunky. To dopravnú situáciu ešte komplikuje. „Uzávera potrvá do marca 2009,“ povedala Mária Račková z magistrátu.

Parkoviská nestačia

Ešte v roku 2005 ľudia z okolia spísali petíciu proti zámeru firmy Apollo Business Center urobiť v stredovom páse Mlynských nív parkovisko. „Nároky na parkovanie v lokalite sa zvýšili,“ tvrdil investor. Dnes ani toto parkovisko zjavne nestačí.

„SPP má zriadené vlastné parkovisko v areáli Mlynské nivy, ktoré môžu využívať zamestnanci v pracovnom čase. Ak parkujú na ulici, ide o slobodné rozhodnutie jednotlivca,“ povedala hovorkyňa plynárov Dana Kršáková. Tvrdí, že fima chce postupne parkovacie kapacity v areáli rozširovať.

Miro Sedlák z HB Reavis si naopak myslí, že firma má parkovanie vyriešené. V Apolle I je viac ako tisíc parkovacích miest, v Apolle II ich má byť viac ako 1500. „Na porovnanie v Starom Meste je spolu len okolo 7000 miest,“ hovorí Sedlák.

Kolosy a doprava

Častou výčitkou obyvateľov i ochranárov je, že pri výstavbe sa neráta s dopravou. Nemyslí sa na úzke cesty a už vôbec nie na to, že nie každý si rád zaplatí parkovisko v podzemí. Veľa vodičov radšej zaparkuje na tráve alebo na chodníku.

Ochranárom sa nepáči ani to, že parkoviská sa často vytvárajú na úkor zelene. Boli by radšej, keby sa preferovala verejná dop­rava. Zamestnanci v administratívnych kolosoch však ne­chcú cestovať autobusom.

Námestník primátora pre dopravu Milan Cílek nedávno povedal, že chce v čo najkratšom čase vymeniť vozový park dopravného podniku, aby sa verejná doprava zatraktívnila. Mesto pripravuje aj nové ceny parkovacieho systému a chce podporovať výstavbu podzemných garáží. Najnovšia sa má otvoriť už na jar tri križovatky od Apolla, pri reštaurácii Mamut.


FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  3. Dôležitosť duševnej pohody
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  6. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  8. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  1. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  2. Dôležitosť duševnej pohody
  3. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  4. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  5. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  7. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 163
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 998
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 924
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 849
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 562
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 080
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 929
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 366
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 542
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 534
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 278
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 711
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 904
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 562
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 829
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 739
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťZatvoriť reklamu