PROJEKT NOVEJ TRATE BUDE STÁŤ MILIARDU. TUNEL POVEDIE AJ POPOD DUNAJ

V tuneli električka aj vlak

Železničná trať, ktorá spojí Paríž, Viedeň a Bratislavu, už má projektanta. V meste bude mať štyri zastávky.

Výberové konanie na projekt prepojenia železničného koridoru s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave, železnice ukončili.

Trať bude súčasťou prepojenia miest na trase Paríž, Viedeň, Bratislava a v rámci mesta spojí stanice Predmestie, Filiálka a Petržalka. Úspešným uchádzačom na vypracovanie projektovej dokumentácie sa stala skupina dodávateľov – Dopravoprojekt a Infraprojekt. Spoločnosti na tento účel vytvorili s. r. o. DI Koridor. Cena projektu je 940,5 milióna korún. Projekt je na 50 % financovaný z fondu Európskej únie a ďalších 50 % zo štátneho rozpočtu.

Trať pod zemou

Trať bude viesť pod zemou v úrovni asi 16 – 20 metrov. „Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce – Predmestie, Filiálka a dve nové – na Páričkovej ulici a Dostojevského rade,“ povedal Daniel Maruniak, riaditeľ odboru rozvoja Železníc SR.

Tunel by sa mal začínať na predmestí a von vychádzať za Einsteinovou ulicou neďaleko obchodného domu Átrium, kde by sa mal napojiť na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje k stanici Petržalka a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút.

Napojenie letiska

Okrem prepojenia staníc Predmestie – Filiálka – Petržalka zahŕňa projekt aj elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg a spojenie Letiska M. R. Štefánika so železničnou sieťou. Medzi stanicami Nové Mesto a nákladnou stanicou vznikne odbočka z trate, ktorá bude takisto zapustená pod zem.

Bude mať dĺžku približne 1,5 kilometra a tunel bude viesť popod Vrakunskú cestu a popri diaľnici.

Výstavba potrvá päť rokov

Realizácia tunela a koľajovej trate medzi Petržalkou a Predmestím by mala stáť asi 12,5 miliardy, tunel, ktorý má napojiť letisko na železničnú trať, asi 1,4 miliardy. Sumy sú však podľa Maruniaka len orientačné. Realizácia má byť financovaná z kohéznych fondov EÚ a štátnych dotácií. Predpokladaný začiatok výstavby trate je rok 2010, stavba potrvá asi päť rokov.

Filiálka bude len zastávkou

V súvislosti s projektom koľajovej trate, ktorá má viesť aj cez Filiálku, železnice upustili od zámeru postaviť tu kľúčovú železničnú stanicu. Proti tomuto zámeru protestovala najmä mestská časť Nové Mesto, ktorá chce mať v tejto lokalite zeleň, byty či parkoviská.

Podľa súčasných plánov sa z filiálky má stať zastávka podzemnej dráhy.

Električka verzus vlak

Na otázku, či je s plánovanou traťou skoordinovaná aj trasa petržalskej električky, odpovedal počas prerokúvania návrhu územného plánu minulý rok Vladimír Mikuš z magistrátu, že „o zámere vieme ešte tak málo, že nie je s čím koordinovať“. Nový námestník primátora pre dopravu Milan Cílek sa zatiaľ bližšie nevyjadril.

Je ale nepochybné, že ak definitívne riešenie trasy električky ráta s tým, že povedie popod Dunaj, bude to ten istý tunel, s ktorým ráta koľajová trať. Tá má mať rozchod 1435 mm. Plánovaný rozchod električkových koľají v Petržalke má byť rovnaký ako na ostatnej trati v meste – 1000 mm. Podľa odborníkov aj vjazd do tunela by mal mať iný sklon v prípade električky a vlaku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 895
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 337
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 937
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 967
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 956
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 355
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 445
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 263
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 854
  10. Kreditná karta – áno alebo nie 3 336