PROJEKT NOVEJ TRATE BUDE STÁŤ MILIARDU. TUNEL POVEDIE AJ POPOD DUNAJ

V tuneli električka aj vlak

Železničná trať, ktorá spojí Paríž, Viedeň a Bratislavu, už má projektanta. V meste bude mať štyri zastávky.

Výberové konanie na projekt prepojenia železničného koridoru s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave, železnice ukončili.

Trať bude súčasťou prepojenia miest na trase Paríž, Viedeň, Bratislava a v rámci mesta spojí stanice Predmestie, Filiálka a Petržalka. Úspešným uchádzačom na vypracovanie projektovej dokumentácie sa stala skupina dodávateľov – Dopravoprojekt a Infraprojekt. Spoločnosti na tento účel vytvorili s. r. o. DI Koridor. Cena projektu je 940,5 milióna korún. Projekt je na 50 % financovaný z fondu Európskej únie a ďalších 50 % zo štátneho rozpočtu.

Trať pod zemou

Trať bude viesť pod zemou v úrovni asi 16 – 20 metrov. „Dĺžka tunela v rámci Bratislavy bude šesť kilometrov a bude mať štyri zastávky: dve existujúce – Predmestie, Filiálka a dve nové – na Páričkovej ulici a Dostojevského rade,“ povedal Daniel Maruniak, riaditeľ odboru rozvoja Železníc SR.

Tunel by sa mal začínať na predmestí a von vychádzať za Einsteinovou ulicou neďaleko obchodného domu Átrium, kde by sa mal napojiť na existujúcu železničnú trať, ktorá pokračuje k stanici Petržalka a do Viedne. Vlaky by mali na tejto trase premávať každých dvadsať minút.

Napojenie letiska

Okrem prepojenia staníc Predmestie – Filiálka – Petržalka zahŕňa projekt aj elektrifikáciu trate Devínska Nová Ves – Marchegg a spojenie Letiska M. R. Štefánika so železničnou sieťou. Medzi stanicami Nové Mesto a nákladnou stanicou vznikne odbočka z trate, ktorá bude takisto zapustená pod zem.

Bude mať dĺžku približne 1,5 kilometra a tunel bude viesť popod Vrakunskú cestu a popri diaľnici.

Výstavba potrvá päť rokov

Realizácia tunela a koľajovej trate medzi Petržalkou a Predmestím by mala stáť asi 12,5 miliardy, tunel, ktorý má napojiť letisko na železničnú trať, asi 1,4 miliardy. Sumy sú však podľa Maruniaka len orientačné. Realizácia má byť financovaná z kohéznych fondov EÚ a štátnych dotácií. Predpokladaný začiatok výstavby trate je rok 2010, stavba potrvá asi päť rokov.

Filiálka bude len zastávkou

V súvislosti s projektom koľajovej trate, ktorá má viesť aj cez Filiálku, železnice upustili od zámeru postaviť tu kľúčovú železničnú stanicu. Proti tomuto zámeru protestovala najmä mestská časť Nové Mesto, ktorá chce mať v tejto lokalite zeleň, byty či parkoviská.

Podľa súčasných plánov sa z filiálky má stať zastávka podzemnej dráhy.

Električka verzus vlak

Na otázku, či je s plánovanou traťou skoordinovaná aj trasa petržalskej električky, odpovedal počas prerokúvania návrhu územného plánu minulý rok Vladimír Mikuš z magistrátu, že „o zámere vieme ešte tak málo, že nie je s čím koordinovať“. Nový námestník primátora pre dopravu Milan Cílek sa zatiaľ bližšie nevyjadril.

Je ale nepochybné, že ak definitívne riešenie trasy električky ráta s tým, že povedie popod Dunaj, bude to ten istý tunel, s ktorým ráta koľajová trať. Tá má mať rozchod 1435 mm. Plánovaný rozchod električkových koľají v Petržalke má byť rovnaký ako na ostatnej trati v meste – 1000 mm. Podľa odborníkov aj vjazd do tunela by mal mať iný sklon v prípade električky a vlaku.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 10 972
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 203
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 647
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 261
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 626
  6. Splnený sen 1 312
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 208
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 173
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 950
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 813