Záhradnícka ulica
Dôležité bude rozšírenie Záhradníckej ulice o dva pruhy v úseku od Líščích nív po Miletičovu. Už teraz kritická situácia v okolí sa zhorší po dokončení výškových stavieb s bytmi a sídlami firiem v okolí – znamenajú ešte väčšie zhustenie dopravy. No na druhej strane by mal odpadnúť problém s pozemkami, mestskí poslanci v októbri schválili ich výkup vo výmere 1307 metrov štvorcových za vyše štyri milióny korún. V návrhu rozpočtu na budúci rok je na rozšírenie Záhradníckej venovaných 40 miliónov.
Mierová ulica
Na schválenie peňazí novým zastupiteľstvom čaká tretia etapa rekonštrukcie Mierovej ulice, ktorá je tiež v návrhu na budúci rok. Má ísť o úsek od Radničného námestia po vyústenie na Gagarinovej, dokončiť treba aj križovatku Tomášikova – Mierová.
Problematický bol výkup pozemkov popri ceste, obyvatelia protestovali proti umiestneniu zastávky MHD. „Každý chce mať zastávku blízko, ale nie pred svojím domom,“ povedal riaditeľ Generálneho investora Bratislavy Kamil Beladič.
Situácia v Mlynskej doline a na Poliankach by sa mala znormalizovať do leta. Do konca mája sa má ukončiť stavba tunela Sitina a priľahlých ciest za predpokladu, že nebude meškať pre problémy s podzemnou vodou.
Predĺženie Tomášikovej
Stavbou strategického významu má byť predĺženie Tomášikovej ulice od Vajnorskej po Račiansku. Tu sú už hotové niektoré prípravné práce, ale zatiaľ len na papieri. Pôvodne mesto hovorilo, že práce sa mali rozbehnúť tento rok, boli však problémy s majetkovým vyrovnaním so SIS a železnicami. Kruhový objazd vo Vrakuni na zložitej križovatke Hradská – Ráztočná – Podunajská – Dvojkrížna má zmierniť nehodovosť aj dennodenné zápchy.
Vlárska ulica
Samostatnou kapitolou je Vlárska ulica. Tá má spojiť Kramáre s Kolibou, ktorá má teraz jedinú prístupovú cestu – Podkolibskú. Na Vlárskej je hotová časť po plot, ktorý oddeľuje súkromný pozemok od ulice. Treba tu nanovo postaviť 50 metrov vozovky. Mestu sa však nedarí dohodnúť s majiteľmi pozemkov, majú veľké nároky na cenu alebo nechcú zhustenú dopravu v okolí záhrad. „Vykúpiť pozemok na dopravnú stavbu je dnes v Bratislave dvoj- až osemročná záležitosť,“ povedal námestník primátora pre dopravu Karol Kolada.
Najväčšie rozbehnuté stavby v Bratislave
tunel Sitina a cesty v okolí
dostavanie Vlárskej ulice
predĺženie Tomášikovej
dokončenie rekonštrukcie Mierovej
rozšírenie Záhradníckej
rozšírenie Prístavnej