ovej stránke.
Hrádek povedal, že inšpekcia nemala právo o výsledkoch kontroly, ktorú vykonala v pohrebníctve, informovať predtým, ako vydá právoplatné rozhodnutie. „Po kontrole sme neobdržali žiadne stanovisko, bolo nám uprené právo na obhajobu aj prezumpcia neviny,“ povedal.
No riaditeľ bratislavského inšpektorátu Ľubomír Opálka tvrdí, že inšpektorát vždy zverejňuje výsledky kontroly po jej ukončení na svojej stránke a bolo by to prvýkrát, čo by ho niekto za to žaloval. „Spísali sme záznam, ktorý musí vždy obsahovať aj vyjadrenie kontrolovaného subjektu, takže pán riaditeľ mal dosť dlhý čas na to, aby sa k výsledkom kontroly vyjadril.“
Kontrolu ukončili inšpektori 14. novembra, trvala štyri dni. Podľa jej výsledkov Marianum neoprávnene vyžaduje platby za služby vopred, medzi nedostatkami bolo duplicitné účtovanie, vyúčtovanie neobjednaných služieb a zlý reklamačný poriadok. Inšpektori vyčítajú tejto príspevkovej organizácii mesta aj neprehľadnú evidenciu cien pre spotrebiteľa. Kontrolóri preukázali poškodenie zákazníkov v deviatich zo 17 náhodne vybraných prípadov.
Hrádek tvrdí, že takmer všetky pohrebné služby vo svete vyberajú peniaze vopred. Čo sa týka viazanosti jednotlivých služieb, scenár pohrebného obradu je podľa jeho slov vždy špecifický, tvorí si ho objednávateľ, ktorý si sám vyberá jednotlivé položky.
Kontrola pohrebníctvu vytkla aj to, že nevybavilo dve reklamácie v súlade so zákonom. Sťažovatelia sa ohradili voči účtovaniu nevykonaných služieb, ale žiadosti o vrátenie peňazí Marianum neuznalo napriek tomu, že boli opodstatnené.
Autor: japa