SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky
BRITSKÍ TURISTI SÚ PODĽA POLÍCIE POD DROBNOHĽADOM, OPATRENIA ZABRALI. PODĽA RIADITEĽA CESTOVNEJ AGENTÚRY SÚ DÔLEŽITÉ VIDITEĽNÉ HLIADKY V ULICIACH

Pivné tácky sú už v obehu, Briti sú pokojnejší

Neskonči vo väzení pre pitie. Päťtisíc pivných tácok a letákov s týmto nápisom je už v obehu v bratislavských krčmách. Vytlačiť ich dala britská ambasáda a majú zabrániť ďalším výtržnostiam zo strany skupiniek britských turistov.

Podložky pod pivo sú už v krčmách po meste, majú varovať anglicky hovoriacich turistov pred výtržníctvom.Podložky pod pivo sú už v krčmách po meste, majú varovať anglicky hovoriacich turistov pred výtržníctvom. (Zdroj: (dot))

Tí objavili mesto ako ideálnu destináciu pre stag parties, bujaré víkendové lúčenia sa so slobodou. Mladí Briti sa tu s obľubou opíjajú, obnažujú sa na verejnosti a rušia nočný pokoj.

Pivné tácky a letáky okamžite putovali do kaviarní a hotelov, kde sa takíto turisti najviac sústreďujú.

„Je to dobrý nápad, dobrý začiatok, ale je to málo,“ hovorí Dean Cobbold z agentúry Bratislava Stag, ktorá zájazdy organizuje. Podľa neho sa niečo muselo urobiť, no tieto opatrenia nestačia. Dôležitejšie je podľa neho zvýšenie počtu policajtov. „Nehovorím, že majú byť ozbrojení, už ich prítomnosť vzbudí rešpekt.“

O svojich klientoch hovorí, že agentúra ich môže akurát požiadať, aby sa slušne správali. „Nemôžeme predsa skupine dospe­lých chlapov niečo prikazovať.“

Podľa neho mnohé skupiny na Slovensko prichádzajú neorganizovane a títo turisti potom „nemajú nič iné na práci, ako len celý deň piť v meste“. Agentúra pre nich­ preto pripravuje počas pobytu rôzne športové aktivity.

Britom na letisku rozdávajú letáky s podobnými upozorneniami vlastnej výroby. „Snažíme sa to celé prezentovať vtipnou metódou, rozosmiať, tak si to lepšie zapamätajú.“

Pivné tácky a letáky sú však len jedným z viacerých opatrení samosprávy a ambasády, problém rieši aj letisko a polícia – cez víkendy posilnila hliadky v centre, kontroluje podniky a komunikuje s majiteľmi reštaurácií.

„Máme dohodu, že keď vidia skupinu, ktorá by mohla mať problémy s agresivitou, oznámia nám to,“ hovorí Jozef Hitka, veliteľ mestskej polície v Starom Meste.

Situácia sa podľa neho v poslednej dobe výrazne zlepšila. „Nedá sa to ani porovnať s tým, čo sa v meste dialo v máji alebo júni. Máme ich pod drobnohľadom.“

Väčší pokoj si všimli aj hotelie­ri a kaviarnici, podľa Petra Štecka, ktorý prevádzkuje niekoľko reštaurácií v historickom centre Bratislavy, celý problém je zveličený.

„Nestalo sa ani raz, že by sme museli volať hliadku alebo políciu,“ povedal. Najhoršia situácia bola podľa neho ešte vlani na jeseň, keď na Slovensko britskí turisti vo väčšom počte len začínali prichádzať.

Podobne sa na celú vec pozerá majiteľ City Hostelu na Obchodnej ulici, kde sa Briti ubytovávajú. „Sme radi, že sem chodia, sú to solventní klienti. Väčšie problémy sme s nimi zatiaľ nemali, po upozornení sa upokoja. A akúkoľvek škodu sú ochotní zaplatiť,“ hovorí.

V hosteli letáky nemajú, chcú si však vypracovať ubytovací poriadok, kde by turistov na problémy s alkoholom upozorňovali.



Praha: najpočetnejší klienti mestskej polície

Lacné letenky, krásne ženy a dobré pivo. Česi lákajú britských turistov do Prahy na rozlúčku so slobodou rovnako ako Slováci. Mesto sa s hlučnými opitými Britmi vysporadúva o niečo dlhšie ako Bratislava.

Britská ambasáda tu tiež pripravila podobne zameranú kampaň s letákmi a pivnými táckami.

„Snažíme sa ich upozorňovať tak, aby sme neodradili ostatných turistov,“ hovorí Jiří Wolf, tlačový hovorca pražského magistrátu. Podľa neho sa však v Prahe však nestretávali s tým, že by Briti boli nezvládateľní. „Išlo hlavne o priestupky týkajúce sa hluku, čo sa dá vyriešiť dohovorom v spolupráci s políciou.“

Problém však pomaly mizne, Briti si nachádzajú lacnejšie metropoly. Momentálne je v kurze aj estónsky Tallin a lotyšská Riga.

Podľa pražskej mestskej polície Briti sú však ešte stále dlhodobo najpočetnejší klienti poriadkových hliadok.




(dot)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 509
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 541
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 217
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 033
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 840
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 554
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 930
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 669
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 615
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 510
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu