SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Starosta: Mesto nie je krčma

Odvčera začali do cestovných agentúr, hotelov, barov, reštaurácií a letísk distribuovať päťtisíc podložiek pod pivo a 500 letákov na náklady Veľvyslanectva Veľkej Británie.

Ako povedala britská veľvyslankyňa na Slovensku Judith McGregorová, letákmi a podložkami pod pivo chce Staré Mesto a Veľvyslanectvo Veľkej Británie zmierniť výtržníctvo anglicky hovoriacich turistov v centre Bratislavy.

Nápisy na nich v angličtine turistov vyzývajú k slušnému správaniu a upozorňujú ich na možné postihy v prípade výtržností.

Toto množstvo by malo pokryť jesennú turistickú sezónu v Bratislave, letáky a podnosy by sa však mali v meste objaviť aj v ďalších sezónach.

Kampaň spustili aj britské veľvyslanectvá vo viacerých európ­­­­s­kych­ mestách ako Praha, Tallin či Riga, kde majú podľa McGregorovej miestne samosprávy podobné problémy so správaním anglicky hovoriacich turistov ako v Bratislave.

Skryť Vypnúť reklamu

„Naši turisti si musia uvedomiť, že keď sú príliš opití a bujarí, má to následky, a miestni obyvatelia k nim nemusia byť vždy priateľskí,“ dodala McGregorová.

Podľa staromestského starostu Petra Čiernika je posolstvom celej kampane odkaz turistom, že „Staré Mesto nie je lacná krčma IV. cenovej skupiny, ale dôstojné centrum hlavného mesta “.

Bratislava sa stala jednou z najvychytenejších destinácií stag parties,teda lúčení sa so slobodou.

Zväčša víkendové pobyty skupiniek mužov pred sobášom, najmä návštevníkov z Britských ostrovov, sprevádzajú bujaré večierky, alkohol a vandalizmus.

Ten vyvrcholil poškodením sochy Schöne Náciho. Od konca mája sú v pešej zóne Bratislavy posilnené hliadky mestskej aj štátnej polície.

Počas víkendov sú posilnené hliadky poriadkovej, kriminálnej, cudzineckej a mestskej polície, hliadky si so sebou na opitých turistov vodia aj vycvičené policajné psy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 638
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 380
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 863
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 502
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 990
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 366
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 038
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 647
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 564
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 327
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu