cesta ústiaca na Einsteinovu.
Novovybudovanú cestu budoval Doprastav v rámci pridruženej výstavby petržalského úseku diaľnice.
Stavba cesty je hotová, dokončené ja aj dopravné značenie, ale zatiaľ nebola otvorená a daná do užívania. Spravovať ju bude mesto.
Niektorí odborníci tvrdia, že cesty v tesnej blízkosti parku ho poškodia viac ako plánovaná výšková výstavba. Spojenie takých frekventovaných komunikácií, ako je radiála na Jantárovej ceste a Einsteinovej ulici vjazdom vedeným popri sade, pokladajú za necitlivé riešenie.
Podľa architekta Ivana Kočana sad by mali pred vplyvmi dopravy chrániť práve budovy, ktoré majú v jeho okolí pribudnúť. Faktom však je, že výjazd z Einsteinovej a Jantárovej vedúci cez Krasovského bude slúžiť aj ako prístupová cesta k plánovaným výškovým budovám a dopravný prístup k nim povedie práve zo strany Krasovského.
Ďalšia dvojprúdová cesta by mala pribudnúť z druhej strany sadu – mala by viesť po jeho západnej strane od Viedenskej cesty k Aupark Tower. Ochranári tvrdia, že je zakreslená v návrhu nového územného plánu. Aj v tejto súvislosti návrh kritizovali.
Pri pripomienkach k stavbe Aupark Tower dopravný inšpektorát mesta poukázal na to, že ak takáto stavba v tomto území pribudne, bude treba riešiť aj dopravnú situáciu, lebo terajšia kapacita nebude postačovať.
Zjazd z estakády na Jantárovej ústiaci na Einsteinovu ulicu je hotový. Spojenie dvoch frekventovaných komunikácií vedie popri Sade Janka Kráľa (foto vľavo). S ďalšou cestou sa uvažuje na druhej strane parku, mala by viesť od Viedenskej cesty k Aupark Tower. FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ |
Autor: japa