SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Prieskum: najviac ľudí sa plánuje sťahovať do Petržalky

Najviac obyvateľov Bratislavského kraja, ktorí v nasledujúcich dvoch rokov plánujú zmeniť svoje bydlisko, by sa chcelo presťahovať do Petržalky. Najväčšiu mestskú časť by si vybralo takmer 20 % z nich. Vyplýva to zo štúdie s názvom Bývanie v bratislavskom

regióne 2006 spoločnosti GfK Slovakia, ktorá robila reprezentatívny prieskum od 19. mája do 31. júla na vzorke 2 000 respondentov od 15 do 79 rokov.

Podľa prieskumu sa plánuje sťahovať 7 % respondentov.

Petržalka vyhovuje najmä mladým ľuďom do 24 rokov a domácnostiam s čistým mesačným príjmom do 24 000 korún. Vybrali by si ju aj obyvatelia, ktorí v tejto mestskej časti už žijú.

Druhou frekventovanou oblasťou je mestská časť Ružinov, ktorú by si vybralo 13,2 % obyvateľov.

Na treťom mieste je okres Malacky, na štvrtom okres Senec. Viac ako 4 % obyvateľov Bratislavského kraja, ktorí sa plánujú v blízkej budúcnosti sťahovať, preferuje mestskú časť Staré Mesto.

Skryť Vypnúť reklamu

Najmenej obľúbenou lokalitou je okres Dunajská Streda.

Z prieskumu vyplýva, že 6 % obyvateľov bratislavského regiónu spláca v súčasnosti hypotekárny alebo stavebný úver na kúpu bytu alebo domu. Ide predovšetkým o ľudí v strednom veku s čistým mesačným príjmom na domácnosť vyše 50 000 korún, ktorí sú bezdetní alebo majú jedno dieťa mladšie ako šesť rokov.

Z výsledkov prieskumu tiež vyplýva, že 7 % obyvateľov spádovej oblasti bratislavského regiónu spláca úver na rekonštrukciu alebo úpravy domu, či bytu. V tomto prípade ide najmä o ľudí z nižších, respektíve stredných príjmových skupín.

Podľa prieskumu takmer tretina ľudí, ktorá si chce v blízkej budúcnosti kúpiť dom alebo byt, plánuje financovať kúpu z vlastných zdrojov. Ide predovšetkým o obyvateľov nad 40 rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 642
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 513
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 900
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 235
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 232
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 642
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 929
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 793
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 641
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 649
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu