SME

Na stavbe cesty k tunelu Sitina sú problémy

Pri prestavbe cesty, ktorá sa má napojiť na tunel Sitina, došlo k nečakaným problémom. Pri vybúravaní mestskej cesty sa zistilo, že je tam privysoká hladina spodnej vody. Preto sa nedá použiť pôvodne plánovaná technológia.

Pod cestou, ktorá sa má napojiť na novostavbu tunela Sitina, stavitelia zistili vysokú hladinu spodnej vody. Práce to podľa Národnej diaľničnej spoločnosti síce nepredĺži, ale môže ich predražiť. ¶Tunel spolu s príjazdovými a mestskými cestami majú dokončiť do 31. mája budúceho roka.

FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ

Pri prestavbe cesty, ktorá sa má napojiť na tunel Sitina, došlo k nečakaným problémom. Pri vybúravaní mestskej cesty sa zistilo, že je tam privysoká hladina spodnej vody. Preto sa nedá použiť pôvodne plánovaná technológia.

„Zatiaľ to nevyzerá, že by to oddialilo termín dokončenia prác, ktorý je stanovený na 31. mája budúceho roka,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Podľa neho ešte nejde o meškanie.

Prvé autá však prejdú cez tunel asi až v júni. Po skončení prác zač­ne plynúť 30-dňová lehota na kolaudáciu. Pri veľkých stavbách, ktoré tvorí množstvo objektov, sa robí kolaudácia pre každú časť zvlášť, čo môže trvať dlhšie. Rozhodne však podľa Jánošíka tunel nebude prejazdný ešte tento rok, ako v júni ohlásil bývalý minister dopravy Pavol Prokopovič.

Otvorenie tunela je podmienené dokončením súvisiacich mestských ciest a diaľnice – v Mlynskej doline a na opačnom konci na Poliankach, vrátane zložitej estakády na obidvoch strán.

O problémoch na stavbe hovoril prvýkrát minulý týždeň Prokopovičov nasledovník Ľubomír Vážny po kontrolnom dni. „Problém sa nedal včas zistiť vrtmi, ako sa to bežne robí, lebo po ceste normálne jazdila doprava,“ vysvetlil Jánošík. „Ide o úsek dlhý niekoľko desiatok metrov.“

Podľa Jánošíka bude potrebná lokálna zmena projektu a práce sa zrejme o niečo predražia. Hovorca zatiaľ nepovedal o koľko. Pôvodné náklady na stavbu tunela sa spočiatku odhadovali na 3,5 miliardy korún, už vlani sa hovorilo o tom, že sa predraží.

Po stavebnej stránke je tunel už rok hotový. Teraz sa tam montujú technológie, čiže osvetlenie, protipožiarne zariadenia a dopravné značenie. Hotové sú káblové rozvody a zvonka už vidno v tunelových rúrach semafory.

Jedenapolkilometrový tunel je dvojrúrový, v každej rúre budú dva jazdné pruhy vedúce jedným smerom, ktoré sa mimo tunela spoja do štvorpruhovej diaľnice so stredovým pásom.

V oboch rúrach sú núdzové zálivy, kde je vozovka rozšírená, aby sa tu dalo v prípade núdze zaparkovať. Sú tu aj SOS výklenky s telefónom a výklenky pre technikov, ale aj päť únikových ciest. Po oboch stranách cesty sú metrové chodníky. Obe rúry sú spojené chodbou, cez ktorú sa dá prejsť autom. Tá však bude prístupná len v prípade núdze.

Bratislavu zaťažuje množstvo tranzitujúcej dopravy. Problémom sú nekonečné zápchy, ale aj zničené cesty. Vyjazdené koľaje od kamiónov muselo mesto odstraňovať túto jeseň z vlastných peňazí. Cieľom výstavby tunela a okolitých ciest je oddeliť túto dopravu, čiže najmä kamióny smerujúce z Českej republiky do Maďarska a Rakúska, a mestskú dopravu.

Čo sa bude diať teraz

Dopravný režim v Mlynskej doline sa do otvorenia tunela Sitina nebude výrazne meniť, povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. Najprv sa postavili nové mestské cesty, na ktoré je presmerovaná doprava. Teraz sa pracuje na rekonštrukcii diaľnice, ktorá bude prechádzať cez tunel.

Na Poliankach bude treba riešiť prístup do areálu Slovenskej akadémie vied, ktorý je tesne pri severnom portáli tunela. Súčasne s tunelom sa má dokončiť premenlivé svetelné značenie na úseku diaľnice D2 smerom na Záhorie. Tu je stále zúžený profil, po dokončení tu budú dva smery oddeľovať betónové bloky. Kým sa tunel a diaľnica otvoria, bude treba urobiť viaceré skúšky pri čiastočnom dopravnom obmedzení.


(lin)
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 365
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 885
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 222
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 028
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 801
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 825
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 029
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 643
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 431
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 000
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 443
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 361
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 235
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu