BRATISLAVA 19. októbra (SITA) - Spoločnosti Metro, ktorá je hlavným investorom výstavby Mosta Apollo v Bratislave, už žiadne nové projekty nedajú, zrejme ju zrušia. Ako agentúru SITA ďalej informoval bratislavský primátor Andrej Ďurkovský, hlavná úloha, pre ktorú bolo Metro založené je splnená, okrem postavenia mosta zrekonštruovala aj súvisiacu križovatku Košická - Miletičova. Rozšírenie Prístavnej ulice, ktoré je tiež potrebné pre lepšiu priepustnosť premávky v okolí Mosta Apollo, by už mala urobiť iná spoločnosť. "Bol by som radšej, keby to prevzal buď Generálny investor Bratislavy alebo niektorá iná z našich mestských investorských spoločností, aby sme spoločnosť Metro nezaťažovali takýmito úlohami," povedal Ďurkovský. Podľa neho existencia spoločnosti Metro, ktorej akcionármi sú mesto a štát, nie je podmienená ani splácaním úveru vo výške 45 miliónov eur, ktorú si vzala na výstavbu Mosta Apollo. "Celý úver prevzal pod svoju starostlivosť štát, takže za neho ručí," dodal Ďurkovský s tým, že o existencii spoločnosti Metro bude rozhodovať až novozvolené mestské zastupiteľstvo.
Ako pre agentúru SITA uviedol generálny riaditeľ Metra Ladislav Csáder, spoločnosť zastaví aj ešte nedokončené odčerpávanie ropy, ktorá vytiekla do podložia po bombardovaní rafinérie Apollo v Bratislave na sklonku 2. svetovej vojny. Práce by mali skončiť zhruba v polovici novembra, Metru sa totiž nepodarilo získať viac peňazí, ako sa na odstránenie ekologickej záťaže vyčlenilo z rozpočtu na výstavbu Mosta Apollo.
Spoločnosť má k dispozícii 412 miliónov korún, od začiatku prác v júli minulého roka sa im doteraz podarilo odčerpať vyše 4-tisíc ton ropy. Vyťaženú ropu spracúva banskobystrická firma Detox, ktorá z nej vyrába vykurovací olej. Za odstránenie ropy mal štát zaplatiť združeniu firiem Detox a Istrex vyše 300 miliónov korún. Podľa Csádera vyčistili územie, ktoré zasahuje do stavby Mosta Apollo, vyčistiť zvyšok by trvalo ďalší rok. Potvrdil, že nové projekty už nemajú, ich dcérska spoločnosť Metro Investing však robí dozor na rôznych stavbách Národnej diaľničnej spoločnosti. Na otázku, či by podľa neho bolo zrušenie Metra odôvodnené, odpovedal, že "ak sa akcionári rozhodnú, že nás zrušia, tak nás zrušia, k tomu sa ja vyjadrovať nebudem."
Zámer založiť spoločnosť Metro schválili mestskí poslanci v júni 1997, do obchodného registra bola zapísaná 20. novembra toho istého roka. Stopercentným akcionárom bolo mesto, ktoré v roku 1998 spoločnosť poverilo investorskou a organizačnou činnosťou súvisiacou so stavbou piateho bratislavského mosta cez Dunaj. Vo februári 2001 vstúpil do spoločnosti štát, akcionármi sú v súčasnosti Bratislava so 66-percentným podielom a Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií s 34-percentným podielom.