SME

Stavba budovy Astorie mešká

Astoria Palace na Suchom mýte mešká, práce súvisiace so stavbou sedempo­schodovej polyfunkčnej budovy sa začali na jeseň pred dvoma rokmi. Podľa plánov investora IPR Slovakia mali trvať rok a pol. Na stavbe sa však stále pracuje a očividne ešte nejde o fi

Stavba Astorie Palace na Suchom mýte mala trvať rok a pol. Od začatia výstavby uplynuli už dva roky, práce napriek tomu ešte nefinišujú.

FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ

nálnu etapu.

Takmer rok je už v tejto súvislosti zatvorený aj vchod do podchodu na Hodžovom námestí zo strany Palisád. Mal byť pritom zatvorený len tri mesiace – od novembra minulého roka do februára. Chodci, ktorí chcú prejsť cez Suché mýto, musia stavenisko obchádzať drevenou chodbou, ktorá vedie až po priechod pre chodcov na Palisádach pri Štefánke.

Na otázku, prečo je stavba Astorie Palace spojená s takým časovým sklzom, nám zástupcovia firmy IPR ( ktorá je aj investorom prestavby Predstaničného námestia) neodpovedali. Napriek tomu, že sme sa pokúšali získať informácie už vyše pol roka.

Základný kameň budovy Astoria Palace postavili v marci 2004, stavebné práce sa začali na jeseň. Výstavba bola rozdelená na dve etapy. Pretože týmto územím viedlo množstvo inžinierskych sietí, v prvej etape ich bolo treba preložiť. Už vtedy sa stavba dostala do časového sklzu. Potom začali stavbári budovať samotný objekt. Jednou z podmienok, ktoré musela stavebná firma splniť, bolo zachovanie divadla Astorka Korzo '90. Budovu, v ktorej je, čiastočne zbúrajú a prestavajú.

Polyfunkčný objekt je navrhnutý ako dostavba blokov ulíc Palisády, Hodžovo námestie a Panenská ulica. Na architektonické riešenie budovy bola v roku 1999 vypísaná verejná súťaž a zúčastnilo sa na nej 34 ateliérov. Víťazom sa stal návrh ateliéru Eduarda Šuteka.

Astoria Palace bude mať sedem poschodí. Na prízemí budú obchody, kaviareň, zastávka mestskej hromadnej dopravy, výstup z podchodu a podzemných garáží a hala administratívnej budovy.

Najdôležitejšie je však prvé nadzemné podlažie – parter. Jeho podstatnú časť tvorí pešia komunikácia, ktorá spojí Palisády, Panenskú a Staromestskú ulicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 709
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 010
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 849
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 109
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 021
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 735
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 017
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 879
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 585
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 403
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 384
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 413
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 356
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 188
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu