SME

Stavba budovy Astorie mešká

Astoria Palace na Suchom mýte mešká, práce súvisiace so stavbou sedempo­schodovej polyfunkčnej budovy sa začali na jeseň pred dvoma rokmi. Podľa plánov investora IPR Slovakia mali trvať rok a pol. Na stavbe sa však stále pracuje a očividne ešte nejde o fi

Stavba Astorie Palace na Suchom mýte mala trvať rok a pol. Od začatia výstavby uplynuli už dva roky, práce napriek tomu ešte nefinišujú.

FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ

nálnu etapu.

Takmer rok je už v tejto súvislosti zatvorený aj vchod do podchodu na Hodžovom námestí zo strany Palisád. Mal byť pritom zatvorený len tri mesiace – od novembra minulého roka do februára. Chodci, ktorí chcú prejsť cez Suché mýto, musia stavenisko obchádzať drevenou chodbou, ktorá vedie až po priechod pre chodcov na Palisádach pri Štefánke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na otázku, prečo je stavba Astorie Palace spojená s takým časovým sklzom, nám zástupcovia firmy IPR ( ktorá je aj investorom prestavby Predstaničného námestia) neodpovedali. Napriek tomu, že sme sa pokúšali získať informácie už vyše pol roka.

SkryťVypnúť reklamu

Základný kameň budovy Astoria Palace postavili v marci 2004, stavebné práce sa začali na jeseň. Výstavba bola rozdelená na dve etapy. Pretože týmto územím viedlo množstvo inžinierskych sietí, v prvej etape ich bolo treba preložiť. Už vtedy sa stavba dostala do časového sklzu. Potom začali stavbári budovať samotný objekt. Jednou z podmienok, ktoré musela stavebná firma splniť, bolo zachovanie divadla Astorka Korzo '90. Budovu, v ktorej je, čiastočne zbúrajú a prestavajú.

Polyfunkčný objekt je navrhnutý ako dostavba blokov ulíc Palisády, Hodžovo námestie a Panenská ulica. Na architektonické riešenie budovy bola v roku 1999 vypísaná verejná súťaž a zúčastnilo sa na nej 34 ateliérov. Víťazom sa stal návrh ateliéru Eduarda Šuteka.

Astoria Palace bude mať sedem poschodí. Na prízemí budú obchody, kaviareň, zastávka mestskej hromadnej dopravy, výstup z podchodu a podzemných garáží a hala administratívnej budovy.

SkryťVypnúť reklamu

Najdôležitejšie je však prvé nadzemné podlažie – parter. Jeho podstatnú časť tvorí pešia komunikácia, ktorá spojí Palisády, Panenskú a Staromestskú ulicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 026
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 490
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 247
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 474
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 451
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 176
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 708
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 504
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu