Nízkopodlažná električka bude jazdiť od budúceho pondelka do 10. novembra bez cestujúcich cez deň i v noci medzi Račou a Dúbravkou. Skúšky rýchlosti budú na úseku medzi Dolnými a Hornými Krčacami. „Električku budú skúšať až pri 70-kilometrovej rýchlosti,“ povedal Karol Kolada, námestník primátora pre dopravu.
Dopravný podnik si týmto spôsobom chce otestovať koľajové trate v meste pred nákupom nízkopodlažných električiek. Odskúša, či sú oblúky trate vhodné na podobný typ vozidiel, zmeria hlučnosť a vibrácie električky, porovná tiež ich spotrebu s električkami, ktoré v súčasnosti v Bratislave premávajú. Električka je klimatizovaná, koľajový rozchod je 950 milimetrov (pre skúšky v Bratislave ho upravili na 1000 mm). Vozidlo tvorí päť článkov, ktoré sú prepojené kĺbmi. Je dlhá 30,5 metra a má kapacitu 279 cestujúcich, z ktorých 44 si môže sadnúť.
Výstavba rýchlodráhy pre električku a nákup nízkopodlažných vozidiel bude stáť osem miliárd korún, mesto plánuje projekt sčasti financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si vzalo v roku 2004 a chce sa uchádzať aj o štátne dotácie.
Plánovaný začiatok výstavby magistrát odhaduje na budúci rok. Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Na dodávateľa vozidiel pre nosný systém mesto vypíše medzinárodný tender. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke.