SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Na blšáku nejde o kšeft, ale o príbeh

Veci, ktoré sa už nevyrábajú, sú jedinečné, alebo svojmu majiteľovi už doslúžili a ten sa ich chce zbaviť. Staré knihy, platne, športové náradie, starožitnosti alebo kuriozity ponúkali predávajúci počas víkendových blších trhov v Horárni Horský park. Tie

Staré obrázkové kalendáre, spoločenské hry, farby na textil v papierových vrecúškach, mušle, lyžiarky, ale aj kožuch. To všetko sa dalo kúpiť na blšom trhu v Horskom parku.

FOTO SME – PETER ŽÁKOVIČ

sa tu konajú pravidelne každú prvú sobotu v mesiaci už desať rokov a sú vlastne jediné svojho druhu v Bratislave.

Hoci sa stánky dali spočítať na prstoch jednej ruky, bolo sa na čo pozerať.

„Sú to veci z mojej pivnice, ktoré som kedysi kupoval pre mamu,“ povedal pravidelný účastník Vlado Kováč, pred ktorým na pulte ležali starožitné hrnčeky a soľničky, obrázky svätých, zvonček a bižutéria zo 60. rokov. Z pleteného koša trčali obrovské slnečné okuliare s modrými sklami. „Je mi ľúto zbaviť sa všetkých tých vecí, no už sa to nemá kam pomestiť.“

Ceny si stanovuje podľa toho, za čo veci kúpil. „Približne si to pamätám, čo som za to na iných blšákoch dal. Napríklad táto secesná fľaška zo začiatku 20. storočia stojí 300 korún,“ ukazuje na bezfarebnú zdobenú fľašu. „Je na pálenku, škoda, že už chýba etiketa, časom sa rozpadla.“

Výnimkou boli dva obrazy, akvarely starého Podhradia. „Sú dedičstvom, maľovala ich vraj mníška, sú novo zarámované. Predám ich len spolu za 1200 korún, patria k sebe.“

Ako hovorí, predáva sa málo, väčšinou sa ľudia len vypytujú. „Rád komunikujem, takže je to pre mňa akási spoločenská udalosť, ani nejde o kšeft. Mnohí si sem chodia podľa mňa podiškurovať,“ myslí si. „Ľudí práve najviac zaujíma príbeh, nie tá vec samotná. A to som vo svojom živle,“ prikyvuje.

Susedské blšie trhy sa v Horskom parku budú konať najbližšie 4. novembra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 483
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 766
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 720
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 296
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 793
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 656
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 531
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 479
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 453
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu