SME

Lávku otvoria až v decembri

Štyri z piatich lávok ponad petržalskú diaľnicu – nadchod pri Inchebe, Auparku, Artmedii a dopravnom podniku – sú už skolaudované a používajú ich chodci. Doprastav ešte dokončuje druhú časť lávky pri Sade Janka Kráľa. Lávka, ktorá prechádza budovou Ravaku

Nadchod pri Sade Janka Kráľa dokončia kompletne tento týždeň, prístupný však bude až v decembri.

FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ

, je zatiaľ prístupná len po schody v budove.

„Časť, ktorá premosťuje železničnú trať, dokončujeme, sklená stena, zabezpečujúca protidotykovú ochranu železnice, je osadená a tento týždeň budeme klásť na lávke izoláciu, “ povedal Vojtech Šmátrala z firmy Doprastav, ktorá stavbu realizuje. Podľa jeho slov by stavbári mali práce dokončiť do konca tohto týždňa, ak by sa zhoršilo počasie a pršalo do 10. októbra. „Potom lávku odovzdáme investorovi – Národnej diaľničnej spoločnosti.“ Tá ju však pre chodcov sprístupní až po kolaudácii. Kolaudačné konanie trvá asi 60 dní, takže prví chodci budú môcť lávku používať až v decembri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako prvú z piatich lávok nad diaľnicou začali stavať v apríli 2003 lávku pri Inchebe. Podľa pôvodného harmonogramu ju mali odovzdať v novembri toho istého roka. Dokončili ju však až minulý rok, stavbu zdržala najmä zmena projektu petržalského korza, ktorého je lávka súčasťou.

Napriek tomu, že podľa pôvodného časového plánu mali poslednú z pia­tich lávok dokončiť v decembri 2004, práce na jednom z nadchodov ešte stále pokračujú. Zdržanie výstavby nadchodov podľa investora spôsobil napríklad zdĺhavý proces majetkového vyrovnania pozemkov, zmena projektu či železničnej protidotykovej normy.

Problémy sú aj s výťahmi, ktoré majú na lávke pri Inchebe a Auparku zabezpečovať bezberiérový prístup. Ničia ich vandali. Výťah na lávke pri Auparku funguje len na strane nákupného centra. Druhá strana je prístupná len po schodoch. „ Ja si bicykel vyniesť vládzem, horšie to však majú vozičkári alebo mamičky s kočíkmi,“ povedal 30-ročný Peter.

SkryťVypnúť reklamu

Na lávke pri Inchebe funguje opäť po čase aspoň jeden z dvoch výťahov. Na bezbariérový prístup to však stačí, pretože druhá strana lávky nie je na chodník napojená schodiskom, ale ramenom.

Lávky po kolaudácií spravuje mesto.

Autor: japa

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 173
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 047
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 243
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 241
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 914
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 145
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 027
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu