Nadchod pri Sade Janka Kráľa dokončia kompletne tento týždeň, prístupný však bude až v decembri.
FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ
, je zatiaľ prístupná len po schody v budove.
„Časť, ktorá premosťuje železničnú trať, dokončujeme, sklená stena, zabezpečujúca protidotykovú ochranu železnice, je osadená a tento týždeň budeme klásť na lávke izoláciu, “ povedal Vojtech Šmátrala z firmy Doprastav, ktorá stavbu realizuje. Podľa jeho slov by stavbári mali práce dokončiť do konca tohto týždňa, ak by sa zhoršilo počasie a pršalo do 10. októbra. „Potom lávku odovzdáme investorovi – Národnej diaľničnej spoločnosti.“ Tá ju však pre chodcov sprístupní až po kolaudácii. Kolaudačné konanie trvá asi 60 dní, takže prví chodci budú môcť lávku používať až v decembri.
Ako prvú z piatich lávok nad diaľnicou začali stavať v apríli 2003 lávku pri Inchebe. Podľa pôvodného harmonogramu ju mali odovzdať v novembri toho istého roka. Dokončili ju však až minulý rok, stavbu zdržala najmä zmena projektu petržalského korza, ktorého je lávka súčasťou.
Napriek tomu, že podľa pôvodného časového plánu mali poslednú z piatich lávok dokončiť v decembri 2004, práce na jednom z nadchodov ešte stále pokračujú. Zdržanie výstavby nadchodov podľa investora spôsobil napríklad zdĺhavý proces majetkového vyrovnania pozemkov, zmena projektu či železničnej protidotykovej normy.
Problémy sú aj s výťahmi, ktoré majú na lávke pri Inchebe a Auparku zabezpečovať bezberiérový prístup. Ničia ich vandali. Výťah na lávke pri Auparku funguje len na strane nákupného centra. Druhá strana je prístupná len po schodoch. „ Ja si bicykel vyniesť vládzem, horšie to však majú vozičkári alebo mamičky s kočíkmi,“ povedal 30-ročný Peter.
Na lávke pri Inchebe funguje opäť po čase aspoň jeden z dvoch výťahov. Na bezbariérový prístup to však stačí, pretože druhá strana lávky nie je na chodník napojená schodiskom, ale ramenom.
Lávky po kolaudácií spravuje mesto.
Autor: japa