SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Turisti: Revízori sú neľudskí

Turisti sú z bratislavskej mestskej dopravy znechutení. To je záver monitoringu názoru zahraničných návštevníkov mesta na stránkach www.ambience.sk a bratislavahotels.com. Okrem starostí so zaobstarávaním lístkov, ktoré sa dajú kúpiť v automatoch iba na m

Turisti sú z mestskej dopravy znechutení. Okrem iného im prekáža správanie revízorov.

FOTO SME – PAVOL FUNTÁL

Turisti sú z bratislavskej mestskej dopravy znechutení. To je záver monitoringu názoru zahraničných návštevníkov mesta na stránkach www.ambience.sk a bratislavahotels.com. Okrem starostí so zaobstarávaním lístkov, ktoré sa dajú kúpiť v automatoch iba na mince, im prekáža správanie revízorov.

Drewa z USA spolu s jeho priateľmi zastavil revízor v električke, kde stroj na označenie líst­kov nefungoval. „Veľmi vulgárny revízor nás nechal zaplatiť 1400 korún. Boli sme so skupinou kamarátov, ktorým sa podarilo lístky označiť, avšak nám dvom to nešlo,“ píše.

Spomína aj násilnícke správanie kotrolórov. „Zástupcovia dopravného podniku opovrhujú zahraničnými hosťami, ktorí nevedia čítať alebo hovoriť po slovensky a nevedia, koľko trvá cesta autobusu z bodu A do bodu B,“ sťažuje sa na interentovej stránke.

Pre Jorgeho z Portugalska je Bratislava mestom, na ktoré sa snaží zabudnúť. V stánku si vyžiadali tri lístky na vlakovú stanicu a predavač im ich predal. „Pristúpil k nám revízor pýtajúci si lístky. Ihneď sme mu ich ukázali, na čo povedal, že musíme zaplatiť pokutu, pretože lístky sú pre deti. Zostali sme zarazení – lístky sme si predsa kúpili v stánku. Kontrolór bol veľmi arogantný, ba priam neľudský,“ píše o svojej skúsenosti.

Bloger z www.ambience.sk Daniel Duris hovorí, že výsledky monitoringu sa dajú považovať za dôveryhodné. „Keby sa k problému vyjadrovali len jeden-dvaja, bolo by to iné, no zmienené problémy sa v odka­zo­ch­­ často opakujú,“ hovorí Duris.

Podľa Zuzany Horčíkovej, vedúcej odboru tarifných služieb Dopravného podniku Bratislava, čo sa týka prístupu k zahraničným turistom, situácia sa podľa jej názoru zlepšila. Revízori každoročne absolvujú školenie na zlepšenie komunikácie s cestujúcimi, v tomto roku aj so zameraním na zahraničných turistov. „Väčšina z nich má aspoň základné komunikačné schopnosti v cudzom jazyku, majú tiež so sebou informačné letáky v cu­dzích rečiach pre cestujúcich.“ Ako dodala, zverejnené informácie o prístupe revízorov k turistom nemusia byť vždy pravdivé.

V tomto roku dopravný podnik spravil viaceré opatrenia, spolupráca s magistrátom a BKIS je užšia. Dopravný podnik vydal informačnú brožúru v nemčine a angličtine. Zaslali ich takmer do všetkých hotelov v meste a na veľvyslanectvá. Sem zároveň vždy posielajú informáciu o zmene taríf cestovných lístkov.

„Vo všetkých vozidlách sú vylepené šesťjazyčné informačné nálepky o spôsobe označenia cestovných lístkov. Informačná nálepka je aj na označovači cestovných lístkov,“ hovorí Horčíková. „Na zadnej strane cestovných líst­kov sa nachádza informácia v slovenčine a angličtine o tom, ako a kedy si cestovný lístok označiť,“ dodala.

Dopravný podnik: Sťažností je málo

Za tento rok zatiaľ riešili minimálny počet sťažností od zahraničných turistov na revízorov. „Američania si v Mníchove kúpili európsky železničný lístok a tam im vraj povedali, že takýto doklad platí aj na našu hromadnú dopravu,“ hovorí Horčíková.

Podľa Horčíkovej nápomocná je aj turistická karta City card, ktorej držiteľ má MHD zadarmo. Osvedčila sa aj spolupráca s rakúskymi železnicami, jednodenný spiatočný železničný lístok z Viedne do Bratislavy platí aj na hromadnú dopravu u nás.

(dot)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 417
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 705
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 833
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 287
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 787
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 693
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 572
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 513
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 476
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu