SME

Dilema – postaviť domy alebo stanicu

Priestor medzi Istropolisom a Račianskou ulicou, známy ako Filiálka, chátra a nie je jasné, ako sa využije. Vlastník pozemku, Železnice Slovenskej Republiky, by tam chcel postaviť konečnú železničnú stanicu Bratislava-Filiálka. Mestská časť by v tejto lok

O územnom rozhodnutí na stavbu železničnej stanice Filiálka rokujú železnice s Novým Mestom, to by chcelo priestor využiť inak.

FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ

alite uprednostnila bytové domy, parkoviská, zeleň a služby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Na tomto mieste má byť podľa územného plánu občianska vybavenosť,“ povedala hovorkyňa Nového Mesta Valika Reháčková.

Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že návrh nového územného plánu s rezervou pre stanicu pôvodne nerátal, nakoniec tam však ostala. „Železnice nechcú dať pozemok k dispozícii mestskej časti a ďalej pripravujú výstavbu železničnej stanice.“

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa železníc Nela Blaž­ková tvrdí, že Bratislava-Filiálka je jednou z častí projektu, ktorý plánuje prepojenie Bratislavy s Viedňou. Celá trať bude pod zemou v hĺbke asi 16 až 20 metrov, dĺžka tunela bude približne šesť kilometrov. Stavbu železnice plánujú na roky 2010 až 2015.

„Súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie ešte prebieha. Výsledok súťaže bude známy v jesenných mesiacoch tohto roka. Predpokladá sa, že nad zemou, v priestore Filiálky vznikne veľký polyfunkčný objekt. Jeho súčasťou bude aj železničná stanica,“ hovorí Blažková. Jadro stanice – nástupištia a koľajisko bude pod zemou. Blažková dodáva, že s Novým Mestom ešte stále rokujú o územnom rozhodnutí.

Na zanedbanú Filiálku sa sťažujú ľudia z okolia. Potvrdilo sa to aj v ankete, ktorú robil miestny úrad. Reháčková hovorí, že v odstavených vagónoch prespávajú bezdomovci. Obyvvatelia sa sťažujú aj na to, že nevyužité územie musia zbytočne obchádzať. „Lokalita je umelou bariérou. Smerom od Račianskej ulice ju ľudia musia obchádzať, aby sa dostali k poli­klinike na Tehelnej ulici.“ Reháčková dodáva, že mestská časť nemôže v priestore Filiálky robiť žiadne úpravy. „Odstránili sme len lávku, ktorá spájala Račiansku ulicu s Istropolisom.“

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako rok bola lávka z bezpečnostných dôvodov zatvorená. Bola v takom stave, že sa už nedala rekonštruovať. „Novú lávku stavať nebudeme, na cudzom pozemku nemôžeme nič robiť, “ hovorí Reháčková.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 349
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 109
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 683
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 865
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 155
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 931
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 149
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 060
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 048
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 230
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 208
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu