O územnom rozhodnutí na stavbu železničnej stanice Filiálka rokujú železnice s Novým Mestom, to by chcelo priestor využiť inak.
FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ
alite uprednostnila bytové domy, parkoviská, zeleň a služby.
„Na tomto mieste má byť podľa územného plánu občianska vybavenosť,“ povedala hovorkyňa Nového Mesta Valika Reháčková.
Hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová povedala, že návrh nového územného plánu s rezervou pre stanicu pôvodne nerátal, nakoniec tam však ostala. „Železnice nechcú dať pozemok k dispozícii mestskej časti a ďalej pripravujú výstavbu železničnej stanice.“
Hovorkyňa železníc Nela Blažková tvrdí, že Bratislava-Filiálka je jednou z častí projektu, ktorý plánuje prepojenie Bratislavy s Viedňou. Celá trať bude pod zemou v hĺbke asi 16 až 20 metrov, dĺžka tunela bude približne šesť kilometrov. Stavbu železnice plánujú na roky 2010 až 2015.
„Súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie ešte prebieha. Výsledok súťaže bude známy v jesenných mesiacoch tohto roka. Predpokladá sa, že nad zemou, v priestore Filiálky vznikne veľký polyfunkčný objekt. Jeho súčasťou bude aj železničná stanica,“ hovorí Blažková. Jadro stanice – nástupištia a koľajisko bude pod zemou. Blažková dodáva, že s Novým Mestom ešte stále rokujú o územnom rozhodnutí.
Na zanedbanú Filiálku sa sťažujú ľudia z okolia. Potvrdilo sa to aj v ankete, ktorú robil miestny úrad. Reháčková hovorí, že v odstavených vagónoch prespávajú bezdomovci. Obyvvatelia sa sťažujú aj na to, že nevyužité územie musia zbytočne obchádzať. „Lokalita je umelou bariérou. Smerom od Račianskej ulice ju ľudia musia obchádzať, aby sa dostali k poliklinike na Tehelnej ulici.“ Reháčková dodáva, že mestská časť nemôže v priestore Filiálky robiť žiadne úpravy. „Odstránili sme len lávku, ktorá spájala Račiansku ulicu s Istropolisom.“
Viac ako rok bola lávka z bezpečnostných dôvodov zatvorená. Bola v takom stave, že sa už nedala rekonštruovať. „Novú lávku stavať nebudeme, na cudzom pozemku nemôžeme nič robiť, “ hovorí Reháčková.