SME

Karloveská je preťažená, viac nevládze

Zmena dopravného režimu nevyriešila problémy na Karloveskej ulici a nábreží. Tento cestný ťah ako jediný spája viacero mestských častí a veľkých ...

Dopravní policajti v krízových chvíľach riadia križovatku na Patrónke.

FOTO – SITA

Zmena dopravného režimu nevyriešila problémy na Karloveskej ulici a nábreží. Tento cestný ťah ako jediný spája viacero mestských častí a veľkých sídlisk. Zbiehajú sa tu autá ľudí z Devína, Devínskej Novej Vsi, Dlhých dielov, Karlovej Vsi i Dúbravky, a na nábreží sa stretávajú s autami Lamačanov a ľudí prichádzajúcich z Mlynskej doliny i zo Záhoria. "V týchto dňoch sme robili merania na Karloveskej, Devínskej a Molecovej, ktoré situáciu potvrdili," povedala Eva Chudinová z magistrátu. Botanická ulica, ktorá je zberačom áut zo všetkých smerov, je už vyťažená na 120 percent a nedokáže nasávať ďalšie množstvo áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Po takmer roku mesto v polovici leta spojazdnilo križovatku s Devínskou. Karloveská v úseku od Molecovej po Devínsku cestu sa rozšírila. Sú tu semafory a zmenila sa stavba križovatky, pričom doprava sa spomalila. V rannej špičke premávku v smere do mesta reguluje polícia, ale kolóna sa vytvára pri odbočení na Devín.

Podľa skúseností niektorých vodičov je odbočovací pruh primalý a intervaly na prejazd prikrátke. Mesto dalo na prestavbu križovatky vyše 40 miliónov korún. Ďalších 23 miliónov stálo rozšírenie nábrežia od tunela po Nový most v smere do Karlovej Vsi a približne rovnaká suma išla vlani na rozšírenie nábrežia v opačnom smere.

Problémom sú aj duobusy, ktoré začali premávať na Dlhé diely v pondelok. Tie síce po technickej stránke dopravu nebrzdia, lebo zmena pohonu z elektrického na dieselový sa deje počas státia na zastávke, ale vozidlá ostávajú v zápche. Hoci mesto sľubovalo, že duobusy pomôžu obyvateľom Dlhých dielov, zápchy nezmizli. Podľa informácií z dopravného podniku je ešte na vyhodnotenie novej situácie s duobusmi priskoro, ale zbierajú sa podklady.

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu nezlepšuje ani zmenený dopravný režim na Poliankach. Tam, kde sa kedysi dalo jednoducho odbočiť z a do Dúbravky, teraz stojí estakáda vedúca z tunela Sitina. Mnohým Dúbravčanom táto odbočka chýba, hoci je možné dostať sa do Dúbravky cez cestný most na Harmincovu, a jazdia cez Karloveskú. Niektorí Karlovešťania si zvykli zápchy obchádzať cez Mlynskú dolinu, ale nakoniec skončia v kolóne na nábreží.

Podľa mesta sú najväčším problémom Dlhé diely. „Nárast automobilovej dopravy je za posledných desať rokov v Bratislave vo všeobecnosti dvojnásobný,“ povedala Chudinová. Dlhé diely boli navrhnuté pre asi 12-tisíc obyvateľov, už dnes ich tam býva takmer 30-tisíc, čo je dvaapolnásobok. K tomu sa pridáva mimoriadny nárast automobilizmu, na čo existujúce cesty nestačia. „Asi pred dvadsiatimi rokmi bola v uzle Karloveská – Molecova plánovaná mimoúrovňová križovatka, ktorá sa z nám neznámych dôvodov nevybudovala,“ povedala Chudinová.

SkryťVypnúť reklamu

Riešením by mohlo byť postavenie tretieho jazdného pruhu v lokalite Karloveské rameno, ktorý by spojil Botanickú ulicu s nájazdom na Most Lafranconi. Cesta je zahrnutá do nového územného plánu a mesto sa na nej dohodlo so súkromným investorom. Podľa Chudinovej mesto rokuje s vlastníkmi pozemkov, ktoré sú na mieste plánovanej cesty.

Magistrát takisto rokuje o možnosti vytvoriť autobusový pás na Dlhých dieloch. „Nie je však možné vytvoriť ho len na Molecovej ulici, teda v spodnej časti, ale treba ho zriadiť už od obchodného strediska na Meličkovej,“ povedala Chudinová. Tu sa však teraz vo veľkom parkuje – autá vytvárajú súvislý pás a zaberajú jeden jazdný pruh.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 596
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 329
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 997
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 079
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 557
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 204
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 096
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 1 894
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 154
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 083
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 175
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 163
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 713
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 019
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 894
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 385
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu