SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky
DÚBRAVKA, KARLOVA VES, DLHÉ DIELY SÚ V ŠPIČKE ODREZANÉ OD MESTA, SITUÁCIU SKOMPLIKOVALA AJ ZMENA NA POLIANKACH

Karloveská je preťažená, viac nevládze

Zmena dopravného režimu nevyriešila problémy na Karloveskej ulici a nábreží. Tento cestný ťah ako jediný spája viacero mestských častí a veľkých ...

Dopravní policajti v krízových chvíľach riadia križovatku na Patrónke.

FOTO – SITA

Zmena dopravného režimu nevyriešila problémy na Karloveskej ulici a nábreží. Tento cestný ťah ako jediný spája viacero mestských častí a veľkých sídlisk. Zbiehajú sa tu autá ľudí z Devína, Devínskej Novej Vsi, Dlhých dielov, Karlovej Vsi i Dúbravky, a na nábreží sa stretávajú s autami Lamačanov a ľudí prichádzajúcich z Mlynskej doliny i zo Záhoria. "V týchto dňoch sme robili merania na Karloveskej, Devínskej a Molecovej, ktoré situáciu potvrdili," povedala Eva Chudinová z magistrátu. Botanická ulica, ktorá je zberačom áut zo všetkých smerov, je už vyťažená na 120 percent a nedokáže nasávať ďalšie množstvo áut.

Po takmer roku mesto v polovici leta spojazdnilo križovatku s Devínskou. Karloveská v úseku od Molecovej po Devínsku cestu sa rozšírila. Sú tu semafory a zmenila sa stavba križovatky, pričom doprava sa spomalila. V rannej špičke premávku v smere do mesta reguluje polícia, ale kolóna sa vytvára pri odbočení na Devín.

Podľa skúseností niektorých vodičov je odbočovací pruh primalý a intervaly na prejazd prikrátke. Mesto dalo na prestavbu križovatky vyše 40 miliónov korún. Ďalších 23 miliónov stálo rozšírenie nábrežia od tunela po Nový most v smere do Karlovej Vsi a približne rovnaká suma išla vlani na rozšírenie nábrežia v opačnom smere.

Problémom sú aj duobusy, ktoré začali premávať na Dlhé diely v pondelok. Tie síce po technickej stránke dopravu nebrzdia, lebo zmena pohonu z elektrického na dieselový sa deje počas státia na zastávke, ale vozidlá ostávajú v zápche. Hoci mesto sľubovalo, že duobusy pomôžu obyvateľom Dlhých dielov, zápchy nezmizli. Podľa informácií z dopravného podniku je ešte na vyhodnotenie novej situácie s duobusmi priskoro, ale zbierajú sa podklady.

Situáciu nezlepšuje ani zmenený dopravný režim na Poliankach. Tam, kde sa kedysi dalo jednoducho odbočiť z a do Dúbravky, teraz stojí estakáda vedúca z tunela Sitina. Mnohým Dúbravčanom táto odbočka chýba, hoci je možné dostať sa do Dúbravky cez cestný most na Harmincovu, a jazdia cez Karloveskú. Niektorí Karlovešťania si zvykli zápchy obchádzať cez Mlynskú dolinu, ale nakoniec skončia v kolóne na nábreží.

Podľa mesta sú najväčším problémom Dlhé diely. „Nárast automobilovej dopravy je za posledných desať rokov v Bratislave vo všeobecnosti dvojnásobný,“ povedala Chudinová. Dlhé diely boli navrhnuté pre asi 12-tisíc obyvateľov, už dnes ich tam býva takmer 30-tisíc, čo je dvaapolnásobok. K tomu sa pridáva mimoriadny nárast automobilizmu, na čo existujúce cesty nestačia. „Asi pred dvadsiatimi rokmi bola v uzle Karloveská – Molecova plánovaná mimoúrovňová križovatka, ktorá sa z nám neznámych dôvodov nevybudovala,“ povedala Chudinová.

Riešením by mohlo byť postavenie tretieho jazdného pruhu v lokalite Karloveské rameno, ktorý by spojil Botanickú ulicu s nájazdom na Most Lafranconi. Cesta je zahrnutá do nového územného plánu a mesto sa na nej dohodlo so súkromným investorom. Podľa Chudinovej mesto rokuje s vlastníkmi pozemkov, ktoré sú na mieste plánovanej cesty.

Magistrát takisto rokuje o možnosti vytvoriť autobusový pás na Dlhých dieloch. „Nie je však možné vytvoriť ho len na Molecovej ulici, teda v spodnej časti, ale treba ho zriadiť už od obchodného strediska na Meličkovej,“ povedala Chudinová. Tu sa však teraz vo veľkom parkuje – autá vytvárajú súvislý pás a zaberajú jeden jazdný pruh.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  3. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  4. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  5. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  6. Študuj v malom a ži vo veľkom
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  9. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  10. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  1. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  2. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  3. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  4. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  5. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  6. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  7. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  8. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  9. Novinka medzi prefabrikátmi
  10. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 486
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 16 077
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 430
  4. Aká je chémia vôní 11 783
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 303
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 796
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 616
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 270
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 716
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 854
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu