SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
SO ŠKOLSKÝM ROKOM PRIBUDLI PRÍMESTSKÉ SPOJE A SPOJENIE NA DLHÉ DIELY. PREPCHATÝ KARLOVESKÝ ŤAH SA VŠAK NEVYRIEŠIL

Duobusy už jazdia, problémy ostali

Odvčera jazdia z Dlhých dielov k Riviére duobusy. Katastrofálna sitácia, keď sa každé ráno a popoludnie ľudia nemohli dostať ani do troch po sebe idúcich autobusov, by teda už mala byť minulosťou. Viac ako dvojnásobná kapacita pôvodných spojov má znamenať

Odvčera jazdia z Dlhých dielov k Riviére duobusy.

FOTO – SITA

pozitívnu zmenu v doprave v tejto štvrti.

Doteraz mnohí obyvatelia tohto sídliska doslova bojovali o to, aby sa ráno a popoludní do autobusov zmestili.

„Štatistika hovorí, že v rannej špičke prepravia dve linky z Dlhých dielov okolo 1500 cestujúcich za hodinu,“ povedala Mária Račková z magistrátu. Duobusy v špičke premávajú každých päť minút a mimo dopravnej špičky každých 12 minút.

Karlovovešťanom majú duo­busy zvýšiť kvalitu cestovania, podľa magistrátu autobusy pre tento terén nie sú najvhodnejšie. „Dopravný podnik tu nemohol použiť veľkokapacitné autobusy,“ dodala Račková. Spoj číslo 33 navyše v špičke jazdí až pod Nový most štyrikrát za hodinu, do centra sa teda odvčera dá dostať bez prestupovania na električku.

Problém s nedostačujúcou kapacitou dopravy však podľa iných ostal, len je menej viditeľný. Šesťdesiatročnému Ondrejovi cesta z Dlhých dielov na Molecovu trvala napriek tomu, že sa viezol v duobuse, 20 minút. Normálne je to záležitosť niekoľkých minút. „Duobusy sú samy osebe fajn, problémom je prepchatosť ciest. A ten ostal,“ povedal. Podľa neho duobus nepomôže, pokiaľ sú hlavné ťahy cez Karlovu Ves také plné ako teraz.

Zaradených do dopravy na Dlhých dieloch je šesť trolejbusov s pomocným diesel-elektrickým pohonom. Maximálna rýchlosť duobusu je 65 kilometrov za hodinu.

Začiatok školského roka nebol kolapsový

Mestská hromadná doprava včera nabehla na pôvodné grafikony, viaceré rozkopávky sa do začiatku školského roka podarilo ukončiť. Zápcham to síce nezabránilo, no dopravné kolapsy sa v prvý deň po prázdninách nekonali. Lepšej priepustnosti ciest včera ráno pomáhali aj policajti, hliadky stáli na všetkých hlavných dopravnych ťahoch v meste.

„So zápchou treba pri ceste do práce už rátať,“ neprekvapil prvý školský deň 26-ročného Tomáša. Zastávka Zochova, spojnica medzi Petržalkou a centrom mesta, sa pred ôsmou hemžila cestujúcimi. Autobusy však neustále prichádzali a odchádzali, niektorí cestujúci sa na zastávke ani nestihli „ohriať“.

Čakanie naopak trpezlivo znášali cestujúci tridsaťdeviatkou. Spoj jazdí trikrát za hodinu.

Situáciu s dopravou v meste komplikoval Prístavný most. „Od zjazdu po križovatku s Bajkalskou to bolo skoro 25 minút,“ povedal 28-ročný Jozef z Prievozu. Naopak, Patrónka, obávaná križovatka pre vodičov smerom z Lamača a Dúbravky, bola na prekvapenie mnohých dobre priechodná. A to aj napriek tomu, že sa tu začala oprava kamiónmi zničenej cesty. „Od domu na Saratovskej som bol v centre za pár minút, bodaj by to tak bolo každý deň,“ povedal bývalý profesionálny vodič Andrej.

(dot)
Po prázdninách jazdí viac prímestských spojov

Po skončení prázdnin sa zvýšil počet prímestských autobusov. „Ranných spojov je síce viac, ale aj tak sú preplnené,“ hovorí 33-ročná Andrea Šimková zo Svätého Jura. Jozef Martinovič zo Slovenskej autobusovej dopravy povedal, že počet pravidelných prímestských autobusov sa na začiatku školského roka zvýšil asi o 20 percent. Na trasu Svätý Jur – Bratislava včera pridali päť párov spojov.

Cestu do Bratislavy v posledných týždňoch predlžovali aj zápchy na Račianskej ulici. Včera ráno tam už neboli zábrany ani žiadne obmedzenia. Cesta je teraz rozšírená a krátko po ôsmej ráno tam autá prechádzali bez problémov.

(dagu)

Cestu do Bratislavy v posledných týždňoch predlžovali aj zápchy na Račianskej ulici.Zápchy vznikali na miestach, kde sa zužovali jazdné pruhy. Mária Račková z magistrátu povedala, že sa ešte opravuje chodník a dokončuje signalizácia pred internátom Maldá garda. Cesta je už prejazdná.FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 554
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 725
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 464
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 403
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 874
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 925
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 451
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 444
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 265
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 128
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu