Rozkopávky v okolí Patrónky budú obmedzovať dopravu ešte niekoľko mesiacov – až do otvorenia tunela Sitina a obslužných ciest.
FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ
ačianska a stavba trate pre duobusy na Dlhé diely.
Meškať budú práce na Prístavnom moste, ktoré robí Národná diaľničná spoločnosť, a stavba semaforov na križovatke Miletičova – Trenčianska. Mešká takisto úprava vozovky na Patrónke až po Lamačskú. Tá sa bude robiť počas najmenej jedného víkendu do konca septembra, hoci mala byť hotová k dnešnému dňu.
Už vo štvrtok sa začala normálna premávka na nábreží. Mesto tu v smere do Karlovej Vsi rozširovalo vozovku na tri pruhy. Prvú etapu rozšírenia nábrežia robilo mesto vlani, a to v smere do mesta. Počas stavby na nábreží sa rekonštruovali aj inžinierske siete. „Pripravili sa niektoré vstupy, ktoré budú potrebné v súvislosti s revitalizáciou podhradia,“ povedala hovorkyňa magistrátu Mária Račková. Práce na nábreží budú pokračovať ešte asi mesiac, ale už bez obmedzenia dopravy. Náklady na stavbu boli 29 miliónov korún.
Mesto spojazdní dopravu aj na Miletičovej ulici. Tu sa prerábali dve križovatky. Križovatka s Košickou je hotová a úsek až po Záhradnícku by mal byť dnes otvorený pre osobnú i hromadnú dopravu. Križovatka s Trenčianskou sa spojazdní čiastočne.
Obmedzenia na Prístavnom moste, kde sa opravuje zjazd na Einsteinovu a Dolnozemskú ulicu, budú platiť ešte najmenej do polovice septembra. Podľa Magdalény Dobišovej zo Skanska, ktorá je dodávateľom stavby, je most v horšom stave, ako sa predpokladalo. Oprava zjazdnej estakády, ktorá má porušenú statiku, by mala stáť približne 40 miliónov korún.
Rozkopávky v okolí Patrónky budú obmedzovať dopravu ešte niekoľko mesiacov, až do otvorenia tunela Sitina a obslužných ciest. Po ukončení prác sa nielen oddelí tranzitná doprava od mestskej, ale sa zmení aj situácia pre Dúbravčanov. Cestovanie do tejto mestskej časti sa skomplikuje.
Na Dlhé diely pôjdu oddnes duobusy
Nízkopodlažné duobusy, ktoré môžu jazdiť na elektrický i naftový pohon, začnú dnes jazdiť z Dlhých dielov na linkách 32 a 33 pod Nový most a na hlavnú stanicu. Cena jedného duobusu je 17,5 milióna. Náklady na výstavbu takmer trojkilometrovej trolejbusovej trate na Dlhé diely boli 54 miliónov.
Počas augusta mohli cestujúci vyskúšať duobusy na trolejbusových linkách 201, 202 a 212, ale aj na autobusových linkách 37, 88 a 92. Podľa Račkovej prepravia v dennej rannej špičke dve linky z Dlhých dielov okolo 1500 cestujúcich za hodinu. Duobusy budú v špičke premávať každých päť minút a mimo dopravnej špičky každých 12 minút.
Račiansku dokončujú
Na Račianskej ulici sa minulý týždeň dokončovalo rozšírenie vozovky na dvoch úsekoch. Pracovalo sa na Bielom kríži a pri internáte Mladá garda.
Doprava sa presúvala podľa toho, aká časť vozovky sa práve robila, lebo táto dopravná tepna sa nedala celkom uzavrieť. Podľa Račkovej by sa mali práce ukončiť k dnešnému dňu.
Patrónka sa už prerába
Na Patrónke sa uplynulý víkend začala úprava vozovky, ktorú tu zničili kamióny. Odstránenie vyjazdených koľají bude stáť mesto približne štyri milióny korún – cestu má v správe mesto, hoci jej stav spôsobila tranzitná doprava.
Koľaje mali pôvodne opravovať v dvoch etapách cez víkendy od 25. do 27. augusta a od 1. do 3. septembra. Práce sa posunuli pre pokazenú frézu – začalo sa pracovať uplynulý víkend a úprava by sa mala ukončiť do októbra.
Pôvodný asfaltový povrch sa vyfrézuje a nahradí betónovým povrchom. Počas prác cez víkend, keď kamióny nejazdia, platí na úseku čiastočná uzávera. Zmenená je aj hromadná doprava.
(lin)