Bratislava 3. septembra (TASR) - V pondelok 4. septembra začnú na Dlhých dieloch v bratislavskej Karlovej Vsi pravidelne premávať nízkopodlažné trolejbusy duobusy, ktoré v časti bez trolejového vedenia jazdia ako autobusy.
Zatiaľ hromadnú dopravu v svahovitom teréne vylepší šesť duobusov Škoda 25Tr Irisbus s pomocným diesel-elektrickým pohonom. Dopravný podnik Bratislava ich kúpil vlani od víťaza verejnej súťaže spoločnosti ŠKODA ELEKTRIC s.r.o., Plzeň. Cena jedného vozidla je 17,5 mil. Sk. Náklady na stavbu trolejbusovej trate v dĺžke takmer tri km s meniarňou pre trolejbusy predstavujú ďalších 54 miliónov Sk. Celkovo hlavné mesto investovalo do skvalitnenia verejnej dopravy v tejto mestskej časti takmer 160 miliónov Sk.
Duobusy sú ako prvé vozidlá na Slovensku homologizované a po niekoľkomesačnej skúšobnej prevádzke. Vozidlo je dlhé 17,8 metra, široké 2,5 m a vysoké 3,6 m. Výkon motora má 240 kW a dosahuje maximálnu rýchlosť 65 km/h. Pozitívom vozidiel je aj vyššia kapacita a znížená podlaha, ako aj výklopná plošina pre ľudí na invalidnom vozíku, čo výrazne zjednodušuje nastupovanie a vystupovanie cestujúcich.
Podľa štatistiky v dennej rannej špičke prepravia dve linky z Dlhých dielov asi 1500 cestujúcich za hodinu. Duobusy budú v tom čase premávať každých päť minút a mimo dopravnej špičky 12 minút. Týka sa to linky č. 32 bez zmeny trasy - z Kuklovskej cez Molecovu, Karlovu Ves, Mlynskú dolinu a Kramáre na Hlavnú stanicu. Linka č. 33 bude jazdiť z Kuklovskej cez Majerníkovu a Hany Meličkovej na Molecovu. Výstupište bude na Karloveskej ulici v tesnej nadväznosti na električky. Nástupište zostáva bez zmeny na Molecovej ulici. Keďže trolejbusy nemajú trasu cez Janotovu a Baníkovu ulicu, prestup medzi električkami a linkou č. 33 je nutné vykonať v uzle Molecova. V rannej prepravnej špičke linka č. 133 bude premávať z Dlhých dielov po zastávku Molecova a odtiaľto po Nábreží arm. gen. L. Svobodu smerom do mesta. Tu využije zastávku Lafranconi a konečná je pod Novým mostom.
ep som