Povedala to tlačová referentka Mária Račková.
Ako dodala, spoločnosť nedodala platný certifikát o dilatácii nadchodu, takže mesto stavbu nemôže prevziať do svojej správy.
Lávka je teda otvorená od 9. augusta, chodci ňou môžu prechádzať, no stále nie je skolaudovaná.
Sprístupnenie sprevádzali viaceré odklady, Petržalčania už na jej odovzdanie do používania netrpezlivo čakali. Keď diaľničná spoločnosť oficiálne odovzdala do užívania úsek diaľnice D1 Viedenská cesta – Prístavný most už v decembri, prakticky tým odrezala časť obyvateľov od pešieho priechodu do mesta.
Pre niektorých zavretý nadchod znamenal aj 30-minútovú obchádzku na každodennej ceste do práce.
S neskolaudovaným nadchodom súvisí aj nedokončený chodník, ktorý má spojiť nadchod s chodníkom vedúcim popri Einsteinovej ulici. Má ho vybudovať mesto, podľa Račkovej ho začnú robiť až po skolaudovaní a odovzdaní nadchodu do ich správy.
Stanovisko hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka sa získať nepodarilo.
Spomedzi piatich lávkok ponad diaľnicu napriek tomu, že pôvodne mali byť hotové a odovzdané do používania ešte pred jej spojazdnením, dve ešte stále nie sú hotové. Podľa pôvodného časového plánu mali poslednú z nich dokončiť v decembri 2004.
Lávka pri Sade Janka Kráľa nemá dokončenú spodnú časť ponad železnicu.
Nadchod je dokončený v úseku po budovu administratívno-obchodného centra Ravak, no časť nadchodu vedúcu od budovy Ravak ponad železničnú trať ešte potrebujú majetkovo vyrovnať. Okrem problémov so stavebným povolením tu teda Národná diaľničná spoločnosť ešte rieši výkup pozemkov od občanov.
Podľa predchádzajúcich vyjadrení Národnej diaľničnej spoločnosti by nadchod pri sade mohli chodci a cyklisti začať využívať najskôr v polovici septembra.
Ako prvú z piatich lávok začali stavať v apríli 2003 lávku pri Inchebe. Podľa pôvodného časového harmonogramu ju mali odovzdať v novembri toho istého roka. Dokončili ju však až minulý rok, stavbu zdržala zmena projektu petržalského korza, ktorého je súčasťou.
Autor: R