SME

Lávku zatiaľ nemôžu skolaudovať

Nadchod pri Artmedii ponad diaľnicu v Petržalke nemôžu skolaudovať, pretože Národná diaľničná spoločnosť nepredložila všetky potrebné dokumenty.

Povedala to tlačová referentka Mária Račková.

Ako dodala, spoločnosť nedodala platný certifikát o dilatácii nadchodu, takže mesto stavbu nemôže prevziať do svojej správy.

Lávka je teda otvorená od 9. augusta, chodci ňou môžu prechádzať, no stále nie je skolaudovaná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sprístupnenie sprevádzali viaceré odklady, Petržalčania už na jej odovzdanie do používania netrpezlivo čakali. Keď diaľničná spoločnosť oficiálne odovzdala do užívania úsek diaľnice D1 Viedenská cesta – Prístavný most už v decembri, prakticky tým odrezala časť obyvateľov od pešieho priechodu do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Pre niektorých zavretý nadchod znamenal aj 30-minútovú obchádzku na každodennej ceste do práce.

S neskolaudovaným nadchodom súvisí aj nedokončený chodník, ktorý má spojiť nadchod s chodníkom vedúcim popri Ein­steinovej ulici. Má ho vybudovať mesto, podľa Račkovej ho začnú robiť až po skolaudovaní a odovzdaní nadchodu do ich správy.

Stanovisko hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka sa získať nepodarilo.

Spomedzi piatich lávkok ponad diaľnicu napriek tomu, že pôvodne mali byť hotové a odovzdané do používania ešte pred jej spojazdnením, dve ešte stále nie sú hotové. Podľa pôvodného časového plánu mali poslednú z nich dokončiť v decembri 2004.

Lávka pri Sade Janka Kráľa nemá dokončenú spodnú časť ponad železnicu.

SkryťVypnúť reklamu

Nadchod je dokončený v úseku po budovu administratívno-obchodného centra Ravak, no časť nadchodu vedúcu od budovy Ravak ponad železničnú trať ešte potrebujú majetkovo vyrovnať. Okrem problémov so stavebným povolením tu teda Národná diaľničná spoločnosť ešte rieši výkup pozemkov od občanov.

Podľa predchádzajúcich vyjadrení Národnej diaľničnej spoločnosti by nadchod pri sade mohli chodci a cyklisti začať využívať najskôr v polovici septembra.

Ako prvú z piatich lávok začali stavať v apríli 2003 lávku pri Inchebe. Podľa pôvodného časového harmonogramu ju mali odovzdať v novembri toho istého roka. Dokončili ju však až minulý rok, stavbu zdržala zmena projektu petržalského korza, ktorého je súčasťou.

Autor: R

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 681
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 184
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 776
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 355
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 454
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 726
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 593
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 590
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


51
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


22
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


158
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


83
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 702
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 297
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 348
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 642
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 416
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 140
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 723
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 708
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu