SME

Lávku zatiaľ nemôžu skolaudovať

Nadchod pri Artmedii ponad diaľnicu v Petržalke nemôžu skolaudovať, pretože Národná diaľničná spoločnosť nepredložila všetky potrebné dokumenty.

Povedala to tlačová referentka Mária Račková.

Ako dodala, spoločnosť nedodala platný certifikát o dilatácii nadchodu, takže mesto stavbu nemôže prevziať do svojej správy.

Lávka je teda otvorená od 9. augusta, chodci ňou môžu prechádzať, no stále nie je skolaudovaná.

Sprístupnenie sprevádzali viaceré odklady, Petržalčania už na jej odovzdanie do používania netrpezlivo čakali. Keď diaľničná spoločnosť oficiálne odovzdala do užívania úsek diaľnice D1 Viedenská cesta – Prístavný most už v decembri, prakticky tým odrezala časť obyvateľov od pešieho priechodu do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Pre niektorých zavretý nadchod znamenal aj 30-minútovú obchádzku na každodennej ceste do práce.

S neskolaudovaným nadchodom súvisí aj nedokončený chodník, ktorý má spojiť nadchod s chodníkom vedúcim popri Ein­steinovej ulici. Má ho vybudovať mesto, podľa Račkovej ho začnú robiť až po skolaudovaní a odovzdaní nadchodu do ich správy.

Stanovisko hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka sa získať nepodarilo.

Spomedzi piatich lávkok ponad diaľnicu napriek tomu, že pôvodne mali byť hotové a odovzdané do používania ešte pred jej spojazdnením, dve ešte stále nie sú hotové. Podľa pôvodného časového plánu mali poslednú z nich dokončiť v decembri 2004.

Lávka pri Sade Janka Kráľa nemá dokončenú spodnú časť ponad železnicu.

SkryťVypnúť reklamu

Nadchod je dokončený v úseku po budovu administratívno-obchodného centra Ravak, no časť nadchodu vedúcu od budovy Ravak ponad železničnú trať ešte potrebujú majetkovo vyrovnať. Okrem problémov so stavebným povolením tu teda Národná diaľničná spoločnosť ešte rieši výkup pozemkov od občanov.

Podľa predchádzajúcich vyjadrení Národnej diaľničnej spoločnosti by nadchod pri sade mohli chodci a cyklisti začať využívať najskôr v polovici septembra.

Ako prvú z piatich lávok začali stavať v apríli 2003 lávku pri Inchebe. Podľa pôvodného časového harmonogramu ju mali odovzdať v novembri toho istého roka. Dokončili ju však až minulý rok, stavbu zdržala zmena projektu petržalského korza, ktorého je súčasťou.

Autor: R

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 21 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 798
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 376
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 341
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 905
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 603
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 222
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 448
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 153
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 377
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 319
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu