Nová mestská cesta vedie popod most so zeleným zábradlím.
FOTO SME – MIROSLAVA CIBULKOVÁ
Cesta bude v budúcnosti slúžiť ako dvojprúdová jednosmerná mestská komunikácia. V opačnom smere sa už dnes jazdí po navýšenej časti cesty na druhej strane. Uprostred povedie diaľnica, podobne, ako je to na Einsteinovej.
Na niektorých úsekoch diaľnice v Mlynskej doline už vidno hotové zábradlie. Ako povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík, s odklonením dopravy pôvodne správca diaľnice počítal koncom augusta, cestu sa však podarilo skolaudovať skôr. „Práce po odklonení dopravy sa mohli začať pri Mlynskej doline, upravuje sa tu povrch diaľnice a jej napojenie do tunela,“ dodal Jánošík.
Mestská komunikácia vedie z Patrónky pod cestným mostom, po ktorom bude viesť diaľnica z tunela, cesta za ním ústi do ľavotočivej zákruty a ďalej smeruje po pravej strane diaľnice.
Na lamačskej strane sa dokončuje estakáda a cestný most na Harmincovu. Podľa Jánošíka by mal byť celý projekt dokončený v máji budúceho roka, ale neoficiálne sa hovorí, že práce by mohli byť hotové už vo februári. Večer vidno, že v tuneli sa už svieti, sú tu pripravené bezpečnostné prvky a dopravné značenie.
S výstavbou tunela Sitina sa začalo v roku 2003 a je súčasťou 3,3—kilometrového úseku diaľnice D2 Lamačská cesta – Staré grunty. Vďaka nemu sa spojí obchvat mesta. Mal by sa tak odstrániť negatívny vplyv tranzitnej dopravy. Kamióny napríklad na Patrónke vyjazdili do asfaltu hlboké brázdy, ktoré osobné autá ťažko prekonávajú. Mesto bude musieť zaplatiť opravu zo svojho rozpočtu.
Autor: lin