SME

Parčík na Šafárikovom budú obnovovať

Zanedbaný parčík medzi autobusovými zastávkami na Šafárikovom námestí by sa mal meniť. Podľa samosprávy Starého Mesta ešte zámer nie je v takej fáze, aby sa dalo hovoriť o konkrétnych termínoch. "Máme však záujem park zrevitalizovať, najmä pokiaľ ide ...

Parčík na Šafárikovom námestí sa počas revitalizácie viac odizoluje od áut a autobusov. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL


Zanedbaný parčík medzi autobusovými zastávkami na Šafárikovom námestí by sa mal meniť. Podľa samosprávy Starého Mesta ešte zámer nie je v takej fáze, aby sa dalo hovoriť o konkrétnych termínoch. "Máme však záujem park zrevitalizovať, najmä pokiaľ ide o opravu zábradlí, dlažby a výsadbu zelene," povedal včera Marek Hitka z miestneho úradu Starého Mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Architekt Otto Grossmann už vypracúva projekt revitalizácie, ktorý budú posudzovať pamiatkari. "Parčík chceme oživiť a pritom zachovať jeho pôvodný charakter," povedal. Zostať by mali železné mreže, plot však bude iný, nové budú aj lavičky. "Pracujeme na tom, aby bol parčík ekologickejší," hovorí architekt.

SkryťVypnúť reklamu

Zo zelene podľa architekta zostane zachované to, čo je zdravé. Parčík by sa však mal viac odizolovať od áut a blízkych autobusových zastávok. Grossmann je aj za to, aby tu nebol v budúcnosti asfaltový povrch, ale drvina alebo kameň.

Myšlienku zmeniť tvár námestia prezentoval v apríli na stretnutí s občanmi aj primátor Andrej Ďurkovský. Ako povedal, na jeho mieste by mala byť záhrada podobná Medickej.

So zmenami by sa však podľa neho malo začať až po tom, ako z námestia odstránia zastávky autobusov v rámci budovania rýchlodráhy električky z Janíkovho dvora v Petržalke. Mesto už o vysporiadanie pozemkov požiadalo ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny, ktorý Šafárikovo námestie spravuje.

Počas stredoveku boli na dnešnom námestí záhrady ostrova Grössling. Neskôr po vysušení dunajských ramien sa sem rozšírila zástavba južného predmestia, ktorá bola upravená v deväťdesiatych rokoch 19. storočia. Stalo sa tak pre výstavbu nového železného mosta.

SkryťVypnúť reklamu

Šírku a vzhľad námestia určovala šírka Landererovho paláca, ktorý stál v blízkosti dnešných zastávok autobusov a električiek.

DOROTA KRÁKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 082
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 817
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 046
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 372
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 908
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 194
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 835
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 456
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 769
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 332
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 75 013
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 683
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 581
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 641
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 597
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu