SME

Nočných autobusov zatiaľ viac nebude

Zmeny v nočných spojoch v Bratislave zatiaľ nebudú. Dopravný podnik Bratislava by dokázal zabezpečiť nočné spoje premávajúce každých 40 minút.

V noci sa Bratislavčania spoliehajú na taxíky.

FOTO – ARCHÍV SME

Riaditeľ prevádzky a techniky d opravného podniku Bronislav Veigl povedal, že podnik má dostatok ľudí aj vozidiel na zahustenie nočných spojov, chýbajú však peniaze. „ D opravný podnik je iba vykonávateľom služieb, ktoré si uňho objedná a zaplatí mesto,“ povedal Veigl.

Podľa hovorkyne Evy Chudinovej magistrát žiadne zmeny v nočnej doprave neplánuje, na zahustenie spojov nemá peniaze. Súčasné intervaly nočných spojov sú podľa mesta na Bratislavu postačujúce a prispôsobené zatváracím hodinám podnikov.

„V nočných spojoch sme zaznamenávali prípady vandalizmu a kriminality, ohrození boli často aj šoféri, skôr ako o zahustení nočných spojov sa uvažovalo istý čas aj o ich úplnom zrušení,“ povedal Miroslav Borišinec z magistrátu.

„ V Prahe premáva nočná doprava každých 20 minút, vo Viedni je to každých 30 minút, z tohto pohľadu sa 75-minútové intervaly nočných spojov môžu zdať mnohým vysoké,“ povedal Veigl. Podľa Borišinca na magistráte nezaznamenali žiadne sťažnosti Bratislavčanov.

Veigl však podľa vlastných slov eviduje, že niektorí cestujúci sú s vysokými intervalmi nočných spojov nespokojní.

D o 150-tisícovej Petržalky premávajú v rámci každého intervalu len dve nočné linky, čo najmä cez víkendy nepostačuje množstvu cestujúcich. „Zmeny i efektívnejšie prečíslovanie liniek by nočnej doprave i cestujúcim pomohli,“ myslí si Veigl.

V Bratislave sa začali najprv skracovať nočné grafikony hromadnej dopravy, nočné autobusy začali jazdiť v apríli 1995 hviezdicovitým spôsobom z hlavnej stanice. Podobne funguje nočná doprava napríklad v Brne.

Finančná situácia v dopravnom podniku je už niekoľko desiatok rokov vážna. M esto, ktoré je stoper c entným akcionárom, vlani radikálne obmedzilo dopravu v Petržalke, aby tak ušetrilo náklady.

Autor: lin

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 623
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 458
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 445
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 384
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 031
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 954
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 506
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 958
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 568
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 195
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 206
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 664
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 704
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 563
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu