SME

Nočných autobusov zatiaľ viac nebude

Zmeny v nočných spojoch v Bratislave zatiaľ nebudú. Dopravný podnik Bratislava by dokázal zabezpečiť nočné spoje premávajúce každých 40 minút.

V noci sa Bratislavčania spoliehajú na taxíky.

FOTO – ARCHÍV SME

Riaditeľ prevádzky a techniky d opravného podniku Bronislav Veigl povedal, že podnik má dostatok ľudí aj vozidiel na zahustenie nočných spojov, chýbajú však peniaze. „ D opravný podnik je iba vykonávateľom služieb, ktoré si uňho objedná a zaplatí mesto,“ povedal Veigl.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa hovorkyne Evy Chudinovej magistrát žiadne zmeny v nočnej doprave neplánuje, na zahustenie spojov nemá peniaze. Súčasné intervaly nočných spojov sú podľa mesta na Bratislavu postačujúce a prispôsobené zatváracím hodinám podnikov.

SkryťVypnúť reklamu

„V nočných spojoch sme zaznamenávali prípady vandalizmu a kriminality, ohrození boli často aj šoféri, skôr ako o zahustení nočných spojov sa uvažovalo istý čas aj o ich úplnom zrušení,“ povedal Miroslav Borišinec z magistrátu.

„ V Prahe premáva nočná doprava každých 20 minút, vo Viedni je to každých 30 minút, z tohto pohľadu sa 75-minútové intervaly nočných spojov môžu zdať mnohým vysoké,“ povedal Veigl. Podľa Borišinca na magistráte nezaznamenali žiadne sťažnosti Bratislavčanov.

Veigl však podľa vlastných slov eviduje, že niektorí cestujúci sú s vysokými intervalmi nočných spojov nespokojní.

D o 150-tisícovej Petržalky premávajú v rámci každého intervalu len dve nočné linky, čo najmä cez víkendy nepostačuje množstvu cestujúcich. „Zmeny i efektívnejšie prečíslovanie liniek by nočnej doprave i cestujúcim pomohli,“ myslí si Veigl.

SkryťVypnúť reklamu

V Bratislave sa začali najprv skracovať nočné grafikony hromadnej dopravy, nočné autobusy začali jazdiť v apríli 1995 hviezdicovitým spôsobom z hlavnej stanice. Podobne funguje nočná doprava napríklad v Brne.

Finančná situácia v dopravnom podniku je už niekoľko desiatok rokov vážna. M esto, ktoré je stoper c entným akcionárom, vlani radikálne obmedzilo dopravu v Petržalke, aby tak ušetrilo náklady.

Autor: lin

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 556
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 300
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 253
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 994
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 533
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 193
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 043
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 1 955
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 120
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 071
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 164
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 134
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 678
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 207
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 888
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 280
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu