SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Nočných autobusov zatiaľ viac nebude

Zmeny v nočných spojoch v Bratislave zatiaľ nebudú. Dopravný podnik Bratislava by dokázal zabezpečiť nočné spoje premávajúce každých 40 minút.

V noci sa Bratislavčania spoliehajú na taxíky.

FOTO – ARCHÍV SME

Riaditeľ prevádzky a techniky d opravného podniku Bronislav Veigl povedal, že podnik má dostatok ľudí aj vozidiel na zahustenie nočných spojov, chýbajú však peniaze. „ D opravný podnik je iba vykonávateľom služieb, ktoré si uňho objedná a zaplatí mesto,“ povedal Veigl.

Podľa hovorkyne Evy Chudinovej magistrát žiadne zmeny v nočnej doprave neplánuje, na zahustenie spojov nemá peniaze. Súčasné intervaly nočných spojov sú podľa mesta na Bratislavu postačujúce a prispôsobené zatváracím hodinám podnikov.

„V nočných spojoch sme zaznamenávali prípady vandalizmu a kriminality, ohrození boli často aj šoféri, skôr ako o zahustení nočných spojov sa uvažovalo istý čas aj o ich úplnom zrušení,“ povedal Miroslav Borišinec z magistrátu.

„ V Prahe premáva nočná doprava každých 20 minút, vo Viedni je to každých 30 minút, z tohto pohľadu sa 75-minútové intervaly nočných spojov môžu zdať mnohým vysoké,“ povedal Veigl. Podľa Borišinca na magistráte nezaznamenali žiadne sťažnosti Bratislavčanov.

Veigl však podľa vlastných slov eviduje, že niektorí cestujúci sú s vysokými intervalmi nočných spojov nespokojní.

D o 150-tisícovej Petržalky premávajú v rámci každého intervalu len dve nočné linky, čo najmä cez víkendy nepostačuje množstvu cestujúcich. „Zmeny i efektívnejšie prečíslovanie liniek by nočnej doprave i cestujúcim pomohli,“ myslí si Veigl.

V Bratislave sa začali najprv skracovať nočné grafikony hromadnej dopravy, nočné autobusy začali jazdiť v apríli 1995 hviezdicovitým spôsobom z hlavnej stanice. Podobne funguje nočná doprava napríklad v Brne.

Finančná situácia v dopravnom podniku je už niekoľko desiatok rokov vážna. M esto, ktoré je stoper c entným akcionárom, vlani radikálne obmedzilo dopravu v Petržalke, aby tak ušetrilo náklady.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 540
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 910
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 023
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 487
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 477
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 073
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 512
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 461
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 329
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 971
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu