SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Letisko je stále plnšie, služby nezaostávajú

V čase letných dovoleniek je bratislavské letisko zaplnené cestujúcimi. Každý mesiac zaznamenáva ich nárast, miliónteho cestujúceho vybavili už v júli, minulý rok to bolo v septembri.

Cestujúcich pribúda

Za prvý polrok tohto roka letisko vybavilo 836 958 ľudí. Počet cestujúcich sa oproti rovnakému obdobiu minulého roka zvýšil o 61 percent.

Ako povedala hovorkyňa letiska Ivana Paulinyová, najviac ľudí má záujem o medzinárodnú dopravu. Paulinyová pripisuje nárast cestujúcich pravidelným linkám. Zabezpečuje ich sedem spoločností, ktoré lietajú približne do 30 destinácií. Štatistiky ukazujú, že najviac ľudí, ktorí letia pravidelnou linkou, cestuje s nízkorozpočtovými leteckými spoločnosťami.

Skryť Vypnúť reklamu

Klimatizácia

Väčšiemu náporu cestujúcich sa musí prispôsobiť aj vybavenie letiska. V júni otvorili novú príletovú halu, letisko ráta s dlhším čakaním cestujúcich a je pripravené aj na horúčavy. "Celá budova je klimatizovaná. V každej zóne, na každom poschodí, ako aj pri východoch sú toalety," povedala Paulinyová.

Občerstvenie a internet

Letisko ponúka aj dostatočné občerstvenie. Na prízemí a prvom poschodí sú kaviarne, na druhom poschodí je reštaurácia. Čakanie si ľudia spríjemňujú pod obrovskými slnečníkmi na terase. V zóne za pasovou a colnou kontrolou sú ďalšie tri prevádzky s občerstvením.

Na prvom poschodí pri informáciách je možnosť bezdrôtového pripojenia na internet. V tranzitnej zóne sa na internet pripoja už len návštevníci salónu pre VIP cestujúcich.

Skryť Vypnúť reklamu

Poplatky za parkovanie

Na letisko sa ľudia najčastejšie dostanú autom alebo taxíkom. Všetky miesta, na ktorých je parkovanie povolené, sú platené. Niektorí sa však sťažujú na vysoké parkovacie poplatky.

Na letisku sú dve parkoviská. Na verejnom parkovisku pred terminálom je takmer päťsto miest. Za hodinu parkovania sa platí 50 korún.

Ivana Paulinyová povedala, že vyšli v ústrety ľudom, ktorí len niekoho odviezli alebo priviezli prvých 15 minút parkovania je totiž bezplatných. Celodenné parkovanie stojí 400 korún a za týždeň sa platí 1800 korún.

Parkovisko na dlhodobé státie má kapacitu 130 miest. Za hodinu sa tu platí 30 korún, za celý deň 300 korún, za mesiac parkujúci zaplatí 2300 korún. Dopravu z parkoviska k terminálom zabezpečujú minibusy.

Skryť Vypnúť reklamu

"Trochu mi prekáža obmedzený priestor na parkovanie. Keď prichádzate na letisko, autá stoja pri kraji cesty a je tam neprehľadná situácia," hovorí 28-ročný cestujúci Andrej. "Prvých pätnásť minút státia sa síce neplatí, ale ak na niekoho čakáte, určite prídete skôr ako tesne pred príletom. Niekedy sa to dá stihnúť, ale väčšinou už platím za hodinu."

Ceny taxíkov

Niektorých cestujúcich pre?kvapili aj ceny taxíkov, ktoré stoja pred letiskom. Zaujímalo nás preto, aký je rozdiel medzi sumou, ktorú za cestu do centra zaplatí cestujúci v taxíku spred letiska a v taxíku, ktorý si objedná telefonicky.

Zistili sme, že ceny "letiskových" taxíkov sú približne rovnaké ako vlani. Cesta do centra mesta môže stáť od 300 do 400 korún. Oproti tomu ceny objednaných taxíkov sa zvýšili. Minulý rok stála cesta zo Zochovej ulice na letisko od 180 do 230 korún, dnes je to asi 250 korún.

Povinnosti letiska, ak lietadlo mešká

Cestujúcemu, ktorý sa včas dostaví k odbaveniu k akémukoľvek letu, musí prepravca pri dlhom meškaní lietadla poskytnúť kompenzáciu vo forme stravy, občerstvenia, prípadne ubytovania.

Platí to pre meškanie:

  • dvojhodinové a dlhšie pri lete do vzdialenosti 1500 kilometrov
  • trojhodinové a dlhšie pri dlhšom lete v rámci EÚ a pri lete do vzdialenosti medzi 1500 až 3500 kilometrov
  • štvorhodinové a dlhšie pri lete do vzdialenosti nad 3500 kilometrov mimo EÚ
  • pri viac ako päťhodinovom musí prepravca ponúknuť aj preplatenie ceny letenky (dagu)
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 428
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 633
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 904
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 975
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 054
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 762
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 714
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 8 992
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu