SME

Tunel Sitina sa dokončuje, zmení sa doprava

Tunel Sitina, ktorý je centrom veľkej výstavby v bratislavskej Mlynskej doline, je takmer hotový.

Severný portál tunela Sitina pred dvoma mesiacmi. Viditeľný je už aj z Lamačskej cesty, cestári tu odbúrali časť pahorka. FOTO - TASR

Tunel Sitina, ktorý je centrom veľkej výstavby v bratislavskej Mlynskej doline, je takmer hotový. "V tuneli sa už len montujú technológie," povedal hovorca diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík. To znamená osvetlenie, protipožiarne zariadenia a dopravné značenie. Hotové sú káblové rozvody a zvonka už vidno v tunelových rúrach prípravu na semafory.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bratislavské cesty trápi veľké množstvo tranzitujúcej dopravy. Problémom sú nielen nekonečné dopravné zápchy. V týchto dňoch si napríklad na Patrónke možno všimnúť úplne vyjazdené koľajnice, ktoré spôsobilo veľké množstvo ťažkých vozidiel. Cieľom výstavby je oddeliť túto dopravu, čiže najmä kamióny smerujúce z Českej republiky do Maďarska a Rakúska, a mestskú dopravu.

SkryťVypnúť reklamu

Zmeny, ktoré teraz prebiehajú v okolí tunela - v Mlynskej doline, na Patrónke, na Poliankach a smerom na Lamač, súvisia s budovaním príjazdových a obslužných ciest pre tranzitnú, ale aj mestskú dopravu. Postupne sa dokončujú jednotlivé cesty. Mestská doprava v Mlynskej doline pôjde v budúcnosti po obidvoch bokoch diaľnice. V smere z mesta vedie po už teraz spojazdnenom navýšenom úseku s tyrkysovým zábradlím, v smere z Patrónky do mesta pôjde mestská doprava popod cestný most so zeleným zábradlím. Táto cesta bude v najbližších dňoch takisto spojazdnená, aby sa mohla dokončiť diaľničná časť uprostred.

Diaľničná spoločnosť naďalej verí, že by sa tunel mohol dokončiť skôr ako v máji budúceho roka, čo je plánovaný termín uvedenia do prevádzky. Nato však bude treba dokončiť všetky obslužné komunikácie na petržalskej i dúbravskej strane. Na Poliankach okrem toho vznikne nové operačné pracovisko, odkiaľ sa bude tunel riadiť. "Už máme prijatý personál, ktorý sa zaúča," povedal Jánošík.

SkryťVypnúť reklamu

Tunel sa stavia v obkolesení najfrekventovanejšieho uzla v meste. Preto jeho stavba ešte pridáva k sťaženej dopravnej situácii. Odovzdanie celej stavby do užívania by mohli zabrzdiť ešte kolaudačné konania. Tie sa pri takejto veľkej stavbe robia na každú časť zvlášť. "Čo sa týka tunela, všetci zúčastnení sú nanajvýš opatrní. Ide totiž o jedinečný most aj z bezpečnostného hľadiska - v intraviláne a navyše dvojrúrový," povedal Jánošík.

Bezpečnosť v tuneli

Správy, ale aj filmy zobrazujúce nešťastia v tuneloch vyvolávajú otázky o bezpečnosti Sitiny. Tu, ako v ostatných tuneloch na Slovensku, budú platiť pre vodičov zvláštne pravidlá. Národná diaľničná spoločnosť ich na svojej internetovej stránke odporúča dodržiavať.

* Pri vjazde do tunela je nevyhnutné mať dostatočné množstvo paliva.

SkryťVypnúť reklamu

* Treba rozsvietiť svetlá, počúvať dopravné správy v rozhlase a sledovať značky v tuneli.

* Dodržiavať treba vyznačený odstup, dovolenú rýchlosť a zákaz predbiehania.

* V prípade zápchy treba ako na diaľnici rozsvietiť blikače, dodržať odstup, z auta nevystupovať a nefajčiť, neotáčať sa s autom a necúvať, počúvať dopravné správy.

* V prípade nehody, ak je to možné, odstaviť auto na núdzovej odstavnej ploche alebo čo najbližšie k pravému okraju cesty.

* V prípade požiaru, ak je to možné, urýchlene vyjsť autom z tunela, inak treba zachraňovať svoje životy, nie vozidlo.

* V akomkoľvek prípade núdze možno použiť na to určené telefóny v tuneli. (lin)

Prístavný most je najrušnejší

Tranzitná doprava je v Bratislave veľkým problémom. Vyriešiť to má diaľničný obchvat, ktorého súčasťou sú aj mosty Prístavný a Lafranconi. Prístavný most je zároveň z piatich bratislavských mostov najvyťaženejší. Denne po ňom prejde približne 120-tisíc vozidiel. Napriek tomu, že premávka na moste sa čiastočne odľahčila po otvorení Mosta Apollo, najviac Bratislavčanov stále využíva Prístavný most. Ten je podľa Chudinovej využitý absolútne na maximum. Najmenej Bratislavčania jazdia po najstaršom, Starom moste, po ktorom prejde denne približne 22-tisíc vozidiel. (lin, sita)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 22 078
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 476
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 615
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 406
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 721
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 248
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 737
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 541
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 918
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 398
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 554
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 747
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 549
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 809
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 167
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 793
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu