"Je to bežná porucha, ktorú spôsobujú nerovnosti na ceste," povedal Igor Para z dopravného podniku. V prípade, že treba opraviť trolejbusovú trať, dajú technici vypnúť elektrické vedenie na najbližších 600-, 700- alebo tisícmetrových odpojiteľných úsekoch. "Problém to býva napríklad na Kolibe, ak je v strede kopca porucha, odpojená je celá štvrť," povedal Para.
V pondelok večer prišiel na tomto mieste vhod duobus, ktorý práve testuje dopravný podnik. "Na jednom vozidle sa trénujú vodiči, druhé je v skúšobnej prevádzke na linkách 201 a 202," povedal Jaroslav Bilčík z dopravného podniku. Duobusy majú totiž aj naftový pohon, čiže nie sú závislé od elektriny. Podľa neho sú výhodné súčasné horúčavy. "Duobusy tak možno vyskúšať v extrémnych podmienkach a s cestujúcimi," povedal Bilčík. Majú napríklad nový typ brzdenia alebo naklápanie pre matky s kočíkmi, ktoré treba preskúšať. Potom sa budú dať duobusy nasadiť na trasu, kam boli pôvodne určené na Dlhých dieloch. Premávať majú od septembra. (lin)