Meter vysokú hliníkovú konštrukciu budú vodohospodári inštalovať na betónový podklad vždy pri treťom stupni povodňovej aktivity Dunaja. Kompletná protipovodňová línia zložená z mobilných bariér aj pevných násypov a zemných hrádzí bude chrániť mesto pred povodňami od roku 2010.
Línia začne od Prístavnej ulice na ľavom brehu, prejde popod Most Apollo dnes odskúšaným mobilným hradením, bude pokračovať k Starému mostu a popri Starom Meste až do Karlovej Vsi k Čiernemu potoku. Chránený bude aj Devín a Devínska Nová Ves, na pravom brehu Dunaja bude línia chrániť Petržalku.
Projekt protipovodňovej ochrany Bratislavy bude financovať Európska únia, štát a vodohospodársky podnik. Časť zaplatia súkromní investori budujúci pri Dunaji projekty River Park a zónu Pribinova. Celkové náklady projektu, ktorý už schválila aj Európska komisia, sú podľa technického námestníka Slovenského vodohospodárskeho podniku Petra Minárika 1,5 miliardy korún. Samotná stometrová mobilná bariéra pod Mostom Apollo stála približne tri milióny. Podľa Martina Gála zo spoločnosti, ktorá stavbu realizovala, mal byť pôvodne na jej mieste zemný násyp. "Mobilná hrádza je novým riešením, ktoré vyhovuje aj cyklistom," tvrdí Gál. Tí budú môcť po jej rozložení pokračovať po novej časti cyklistického chodníka smerom na Prístavný most.
Časť protipovodňového o?chran??ného múru vyrastie budúci rok pri Viedenskej ceste na krajnici zo strany rieky. Bude tak chránená cesta aj divadlo Aréna. Múr sa bude tiahnuť od lodenice až po Starý most a miestami bude po ňom viesť cyklotrasa. (tasr, japa)