a.
V rámci projektu prepoja tri bratislavské stanice, priamo napoja letisko na existujúcu železničnú sieť a elekrifikujú železničnú trať v úseku Devínska Nová Ves štátna hranica Marchegg.
Celkové náklady na projekt by podľa Daniela Maruniaka, riaditeľa odboru rozvoja Železníc SR, mohli dosiahnuť okolo 17 miliárd korún. Peniaze na prípravu stavby sú už schválené. Z fondov EÚ na ne Slovensko dostane 10,5 milióna eur. Realizácia stavieb má byť financovaná zo štátnych dotácií a kohéznych fondov, Európska únia by mohla uhradiť náklady až do výšky 80 percent. Ide pritom o financie na obdobie 2007 2013.
Prvá časť projektu plánuje prepojenie miest Bratislava a Viedeň. V rámci mesta spojí stanice Predmestie Filiálka Petržalka. Trať bude viesť asi 20 metrov pod zemou, pričom dĺžka tunela bude okolo šesť kilometrov. Projekt by sa mal uskutočniť v ro?koch 2010 až 2015. Maruniak povedal, že spojenie troch staníc by mohlo stáť približne 12,5 miliardy korún.?
Druhou časťou projektu je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves Marchegg v dĺžke 2,4 kilometra, ktorá sa pripravuje na slovenskej aj rakúskej strane. Začať by sa mala v roku 2007 a podľa Maruniaka by mohla stáť okolo 80 miliónov korún.
V tretej časti projektu sa pripravuje prepojenie letiska na súčasnú železničnú sieť medzi stanicou Nové Mesto a ústrednou nákladnou stanicou. Trať dlhú asi 1,5 kilometra vytvoria v rokoch 2010 až 2015, stavba by mala stáť 2,6 miliardy korún. Daniel Maruniak potvrdil, že so zástupcami konzorcia Two-One, ktoré by sa malo stať majoritným akcionárom letiska, priamo nerokovali, letisko je však zainteresované prostredníctvom ministerstva dopravy. (dagu)
Nové trasy
Trasa Predmestie Filiálka Petržalka bude prepojená tunelom, ktorý začne asi 150 metrov za Predmestím. Na Páričkovej a Pribinovej ulici budú nové zastávky. Za obchodným domom Átrium by mal tunel vyústiť na povrch a napojiť sa na existujúcu trať, ktorá vedie z Petržalky do Viedne.
Medzi stanicou Nové Mesto a ústrednou nákladnou stanicou vznikne odbočka z trate, ktorá povedie ponad súčasnú trať do Podunajských Biskupíc, popri diaľnici a vyústi pod novou halou Letiska M. R. Štefánika. V úseku Devínska Nová Ves Marchegg bude trať elektrifikovaná.