SME

Železničná trať spojí Bratislavu s letiskom aj s Viedňou

Železnice pokračujú s prípravou projektu, ktorý je súčasťou prepojenia miest na trase Paríž, Viedeň, Bratislava. Vyhlásili súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie vrátane inžinierskej činnosti a autorského dozoru stavby. Uzávierka je do 23. august

a.

V rámci projektu prepoja tri bratislavské stanice, priamo napoja letisko na existujúcu železničnú sieť a elekrifikujú železničnú trať v úseku Devínska Nová Ves štátna hranica Marchegg.

Celkové náklady na projekt by podľa Daniela Maruniaka, riaditeľa odboru rozvoja Železníc SR, mohli dosiahnuť okolo 17 miliárd korún. Peniaze na prípravu stavby sú už schválené. Z fondov EÚ na ne Slovensko dostane 10,5 milióna eur. Realizácia stavieb má byť financovaná zo štátnych dotácií a kohéznych fondov, Európska únia by mohla uhradiť náklady až do výšky 80 percent. Ide pritom o financie na obdobie 2007 2013.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prvá časť projektu plánuje prepojenie miest Bratislava a Viedeň. V rámci mesta spojí stanice Predmestie Filiálka Petržalka. Trať bude viesť asi 20 metrov pod zemou, pričom dĺžka tunela bude okolo šesť kilometrov. Projekt by sa mal uskutočniť v ro?koch 2010 až 2015. Maruniak povedal, že spojenie troch staníc by mohlo stáť približne 12,5 miliardy korún.?

Druhou časťou projektu je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves Marchegg v dĺžke 2,4 kilometra, ktorá sa pripravuje na slovenskej aj rakúskej strane. Začať by sa mala v roku 2007 a podľa Maruniaka by mohla stáť okolo 80 miliónov korún.

V tretej časti projektu sa pripravuje prepojenie letiska na súčasnú železničnú sieť medzi stanicou Nové Mesto a ústrednou nákladnou stanicou. Trať dlhú asi 1,5 kilometra vytvoria v rokoch 2010 až 2015, stavba by mala stáť 2,6 miliardy korún. Daniel Maruniak potvrdil, že so zástupcami konzorcia Two-One, ktoré by sa malo stať majoritným akcionárom letiska, priamo nerokovali, letisko je však zainteresované prostredníctvom ministerstva dopravy. (dagu)

SkryťVypnúť reklamu

Nové trasy

Trasa Predmestie Filiálka Petržalka bude prepojená tunelom, ktorý začne asi 150 metrov za Predmestím. Na Páričkovej a Pribinovej ulici budú nové zastávky. Za obchodným domom Átrium by mal tunel vyústiť na povrch a napojiť sa na existujúcu trať, ktorá vedie z Petržalky do Viedne.

Medzi stanicou Nové Mesto a ústrednou nákladnou stanicou vznikne odbočka z trate, ktorá povedie ponad súčasnú trať do Podunajských Biskupíc, popri diaľnici a vyústi pod novou halou Letiska M. R. Štefánika. V úseku Devínska Nová Ves Marchegg bude trať elektrifikovaná.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 588
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 317
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 090
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 046
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 550
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 200
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 079
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 1 921
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 151
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 079
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 172
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 162
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 711
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 070
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 894
  8. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 6 374
  1. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  2. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  3. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  4. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  5. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  6. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  7. Tupou Ceruzou: Pandemická
  8. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
SkryťZatvoriť reklamu