SME

Železničná trať spojí Bratislavu s letiskom aj s Viedňou

Železnice pokračujú s prípravou projektu, ktorý je súčasťou prepojenia miest na trase Paríž, Viedeň, Bratislava. Vyhlásili súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie vrátane inžinierskej činnosti a autorského dozoru stavby. Uzávierka je do 23. august

a.

V rámci projektu prepoja tri bratislavské stanice, priamo napoja letisko na existujúcu železničnú sieť a elekrifikujú železničnú trať v úseku Devínska Nová Ves štátna hranica Marchegg.

Celkové náklady na projekt by podľa Daniela Maruniaka, riaditeľa odboru rozvoja Železníc SR, mohli dosiahnuť okolo 17 miliárd korún. Peniaze na prípravu stavby sú už schválené. Z fondov EÚ na ne Slovensko dostane 10,5 milióna eur. Realizácia stavieb má byť financovaná zo štátnych dotácií a kohéznych fondov, Európska únia by mohla uhradiť náklady až do výšky 80 percent. Ide pritom o financie na obdobie 2007 2013.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prvá časť projektu plánuje prepojenie miest Bratislava a Viedeň. V rámci mesta spojí stanice Predmestie Filiálka Petržalka. Trať bude viesť asi 20 metrov pod zemou, pričom dĺžka tunela bude okolo šesť kilometrov. Projekt by sa mal uskutočniť v ro?koch 2010 až 2015. Maruniak povedal, že spojenie troch staníc by mohlo stáť približne 12,5 miliardy korún.?

Druhou časťou projektu je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves Marchegg v dĺžke 2,4 kilometra, ktorá sa pripravuje na slovenskej aj rakúskej strane. Začať by sa mala v roku 2007 a podľa Maruniaka by mohla stáť okolo 80 miliónov korún.

V tretej časti projektu sa pripravuje prepojenie letiska na súčasnú železničnú sieť medzi stanicou Nové Mesto a ústrednou nákladnou stanicou. Trať dlhú asi 1,5 kilometra vytvoria v rokoch 2010 až 2015, stavba by mala stáť 2,6 miliardy korún. Daniel Maruniak potvrdil, že so zástupcami konzorcia Two-One, ktoré by sa malo stať majoritným akcionárom letiska, priamo nerokovali, letisko je však zainteresované prostredníctvom ministerstva dopravy. (dagu)

SkryťVypnúť reklamu

Nové trasy

Trasa Predmestie Filiálka Petržalka bude prepojená tunelom, ktorý začne asi 150 metrov za Predmestím. Na Páričkovej a Pribinovej ulici budú nové zastávky. Za obchodným domom Átrium by mal tunel vyústiť na povrch a napojiť sa na existujúcu trať, ktorá vedie z Petržalky do Viedne.

Medzi stanicou Nové Mesto a ústrednou nákladnou stanicou vznikne odbočka z trate, ktorá povedie ponad súčasnú trať do Podunajských Biskupíc, popri diaľnici a vyústi pod novou halou Letiska M. R. Štefánika. V úseku Devínska Nová Ves Marchegg bude trať elektrifikovaná.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 666
  2. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 437
  3. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 022
  4. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 3 558
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 471
  6. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 378
  7. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 2 877
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 571
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  4. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  5. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  6. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  7. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  8. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 281
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 594
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 697
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 395
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 11 388
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 130
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 6 949
  8. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 176
  1. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  2. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  3. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  4. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  5. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  6. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  7. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  8. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
SkryťZatvoriť reklamu