SME

Most nad Magurskou bude zatiaľ nevyužitý

Mestský investor už pracuje na predĺžení Vlárskej ulice, ktorá má spojiť Kramáre s Kolibou. Chýba však úsek, kde sú nevysporiadané pozemky

Tridsať rokov plánujú rôzne vedenia mesta spojiť Kramáre a Kolibu cez Vlársku ulicu. Ani v tomto volebnom období spojenie nebude dokončené. Projekt brzdia vlastnícke vzťahy.

Ulica má podľa plánov ústiť na Jeséniovu. Mala by cez ňu premávať aj trolejbusová linka, ktorá by mala konečnú spolu s ostatnými trolejbusmi pod Kamzíkom. Na to by však bolo treba Vlársku nielen rozšíriť a dostavať, ale najmä postaviť asi 50-metrový úsek, ktorý je dnes v súkromných rukách, sčasti zatrávnený a oplotený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že prvá etapa stavby je pred kolaudáciou, pokračovať sa nedá. Pracovať môžeme len potiaľ, kde sa začína prvý nevysporiadaný pozemok," povedal námestník primátora Karol Kolada. Most ponad Magurskú, ktorý vznikol s úmyslom vybudovať tu ulicu aj pre trolejbusy, tak zatiaľ ostane nevyužitý.

SkryťVypnúť reklamu

"Majitelia pozemkov sa naučili uplatňovať si svoje práva," povedala Dana Zálešáková z Generálneho investora Bratislavy. Podľa nej je čoraz častejšie, že vysporiadanie pozemkov trvá niekoľkokrát dlhšie ako stavebné práce.

Tak je to aj na Vlárskej. Návrh na majetkové vysporiadanie s jedným z vlastníkov, ktorý uprednostnil zámenu pozemkov, mestskí poslanci minulý týždeň neschválili. Pri hlasovaní v zastupiteľstve sa zdržalo 44 zo 61 poslancov, najviac z klubu SDKÚ-DS.

Obyvatelia Kramárov, ale najmä Koliby pritom na spojenie dvoch štvrtí čakajú už dlhé roky. Zatiaľ spája Kolibu s centrom jediná trasa, Podkolibská cesta keď však zapadne snehom alebo sa na nej stane dopravná nehoda, Koliba je odrezaná od sveta.

Problém s výstavbou však mali aj obyvatelia z okolia, ktorí sa obávali prílišného zhustenia dopravy. Tí navrhovali ako alternatívne riešenie rozšíriť súbežnú Bárdošovu ulicu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa mesta však Bárdošova nie je vhodná na obojsmernú premávku trolejbusov. "Teraz sa teda dokončuje 70-metrový úsek od mosta po ulicu Na Revíne," povedala Zálešáková.

Hotová je zastávka pre trolejbusy, robí sa vodovod a uličné vpusty.

V kopcovitom teréne sa musel postaviť aj oporný múr pri domoch, ktoré hrozili, že by sa na cestu zrútili.

Pozemky, ktoré sa nepodarí vykúpiť, sa budú vyvlastňovať v mene verejného záujmu, čo však môže trvať dlho. Ľudia sa totiž zvyknú proti rozhodnutiu odvolať.

Vývoj situácie

Vlárska ulica bola jednou z tých, kde sa už za minulého režimu plánovalo nové riešenie. S cestou z Kramárov na Kolibu rátala už pôvodná verzia územného plánu spred tridsiatich rokov.

V roku 1997 schválilo novomestské miestne zastupiteľstvo, ktorého poslancom je aj terajší námestník primátora pre dopravu Karol Kolada, územný plán zóny Kramáre Horný Kramer. Tento plán zahŕňal aj výstavbu cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasné vedenie mesta si určilo rozšírenie Vlárskej ako jednu z priorít rozvoja. Na ňu mali ísť aj peniaze z úveru od Dexia Banky, ktorý si mesto vzalo koncom roka 2004.

V priebehu minulého roka mesto informovalo o tom, že sa práce síce pripravujú, ale sú problémy s vysporiadaním pozemkov niektorí majitelia ich nechceli predať. Hovorilo sa, že na Vlárskej sa bude vyvlastňovať.

Koncom minulého roka dostalo mesto stavebné povolenie na prvú etapu stavby od mosta cez Magurskú po ulicu Na Revíne.

Vlani minulo mesto na prípravu projektu asi deväť miliónov, v tohtoročnom rozpočte ide na Vlársku 22 miliónov.

Prvá etapa je pred dokončením, ale pokračovať sa zatiaľ nedá. (lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 558
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 430
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 913
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 266
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 102
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 845
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 763
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 085
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 863
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 453
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu