SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Most nad Magurskou bude zatiaľ nevyužitý

Mestský investor už pracuje na predĺžení Vlárskej ulice, ktorá má spojiť Kramáre s Kolibou. Chýba však úsek, kde sú nevysporiadané pozemky

Tridsať rokov plánujú rôzne vedenia mesta spojiť Kramáre a Kolibu cez Vlársku ulicu. Ani v tomto volebnom období spojenie nebude dokončené. Projekt brzdia vlastnícke vzťahy.

Ulica má podľa plánov ústiť na Jeséniovu. Mala by cez ňu premávať aj trolejbusová linka, ktorá by mala konečnú spolu s ostatnými trolejbusmi pod Kamzíkom. Na to by však bolo treba Vlársku nielen rozšíriť a dostavať, ale najmä postaviť asi 50-metrový úsek, ktorý je dnes v súkromných rukách, sčasti zatrávnený a oplotený.

Napriek tomu, že prvá etapa stavby je pred kolaudáciou, pokračovať sa nedá. Pracovať môžeme len potiaľ, kde sa začína prvý nevysporiadaný pozemok," povedal námestník primátora Karol Kolada. Most ponad Magurskú, ktorý vznikol s úmyslom vybudovať tu ulicu aj pre trolejbusy, tak zatiaľ ostane nevyužitý.

Skryť Vypnúť reklamu

"Majitelia pozemkov sa naučili uplatňovať si svoje práva," povedala Dana Zálešáková z Generálneho investora Bratislavy. Podľa nej je čoraz častejšie, že vysporiadanie pozemkov trvá niekoľkokrát dlhšie ako stavebné práce.

Tak je to aj na Vlárskej. Návrh na majetkové vysporiadanie s jedným z vlastníkov, ktorý uprednostnil zámenu pozemkov, mestskí poslanci minulý týždeň neschválili. Pri hlasovaní v zastupiteľstve sa zdržalo 44 zo 61 poslancov, najviac z klubu SDKÚ-DS.

Obyvatelia Kramárov, ale najmä Koliby pritom na spojenie dvoch štvrtí čakajú už dlhé roky. Zatiaľ spája Kolibu s centrom jediná trasa, Podkolibská cesta keď však zapadne snehom alebo sa na nej stane dopravná nehoda, Koliba je odrezaná od sveta.

Problém s výstavbou však mali aj obyvatelia z okolia, ktorí sa obávali prílišného zhustenia dopravy. Tí navrhovali ako alternatívne riešenie rozšíriť súbežnú Bárdošovu ulicu.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa mesta však Bárdošova nie je vhodná na obojsmernú premávku trolejbusov. "Teraz sa teda dokončuje 70-metrový úsek od mosta po ulicu Na Revíne," povedala Zálešáková.

Hotová je zastávka pre trolejbusy, robí sa vodovod a uličné vpusty.

V kopcovitom teréne sa musel postaviť aj oporný múr pri domoch, ktoré hrozili, že by sa na cestu zrútili.

Pozemky, ktoré sa nepodarí vykúpiť, sa budú vyvlastňovať v mene verejného záujmu, čo však môže trvať dlho. Ľudia sa totiž zvyknú proti rozhodnutiu odvolať.

Vývoj situácie

Vlárska ulica bola jednou z tých, kde sa už za minulého režimu plánovalo nové riešenie. S cestou z Kramárov na Kolibu rátala už pôvodná verzia územného plánu spred tridsiatich rokov.

V roku 1997 schválilo novomestské miestne zastupiteľstvo, ktorého poslancom je aj terajší námestník primátora pre dopravu Karol Kolada, územný plán zóny Kramáre Horný Kramer. Tento plán zahŕňal aj výstavbu cesty.

Skryť Vypnúť reklamu

Súčasné vedenie mesta si určilo rozšírenie Vlárskej ako jednu z priorít rozvoja. Na ňu mali ísť aj peniaze z úveru od Dexia Banky, ktorý si mesto vzalo koncom roka 2004.

V priebehu minulého roka mesto informovalo o tom, že sa práce síce pripravujú, ale sú problémy s vysporiadaním pozemkov niektorí majitelia ich nechceli predať. Hovorilo sa, že na Vlárskej sa bude vyvlastňovať.

Koncom minulého roka dostalo mesto stavebné povolenie na prvú etapu stavby od mosta cez Magurskú po ulicu Na Revíne.

Vlani minulo mesto na prípravu projektu asi deväť miliónov, v tohtoročnom rozpočte ide na Vlársku 22 miliónov.

Prvá etapa je pred dokončením, ale pokračovať sa zatiaľ nedá. (lin)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  3. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  4. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  5. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  6. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  7. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  8. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  9. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Mikuláš s Majkom Spiritom? Môžete si ho užiť u vás doma
  2. Väčšina fajčiarov dala deťom cigarety, ak si vypýtali
  3. Podcast: Jeden lístok, veľa tratí
  4. Čo musíte vedieť, ak chcete prežiť Vianoce v zdraví a so svojimi
  5. Nová škôlka 21. storočia na Kramároch
  6. Do Turecka sa dostanete bezpečne z Bratislavy bez potreby testu
  7. Štedré dni s Niké: Vyhraj lyže s podpisom Petry Vlhovej!
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  10. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 823
  2. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 12 246
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 763
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 664
  5. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 361
  6. Aká je chémia vôní 9 107
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy 8 840
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 731
  9. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 680
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 8 174
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu