SME

Most nad Magurskou bude zatiaľ nevyužitý

Mestský investor už pracuje na predĺžení Vlárskej ulice, ktorá má spojiť Kramáre s Kolibou. Chýba však úsek, kde sú nevysporiadané pozemky

Tridsať rokov plánujú rôzne vedenia mesta spojiť Kramáre a Kolibu cez Vlársku ulicu. Ani v tomto volebnom období spojenie nebude dokončené. Projekt brzdia vlastnícke vzťahy.

Ulica má podľa plánov ústiť na Jeséniovu. Mala by cez ňu premávať aj trolejbusová linka, ktorá by mala konečnú spolu s ostatnými trolejbusmi pod Kamzíkom. Na to by však bolo treba Vlársku nielen rozšíriť a dostavať, ale najmä postaviť asi 50-metrový úsek, ktorý je dnes v súkromných rukách, sčasti zatrávnený a oplotený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že prvá etapa stavby je pred kolaudáciou, pokračovať sa nedá. Pracovať môžeme len potiaľ, kde sa začína prvý nevysporiadaný pozemok," povedal námestník primátora Karol Kolada. Most ponad Magurskú, ktorý vznikol s úmyslom vybudovať tu ulicu aj pre trolejbusy, tak zatiaľ ostane nevyužitý.

SkryťVypnúť reklamu

"Majitelia pozemkov sa naučili uplatňovať si svoje práva," povedala Dana Zálešáková z Generálneho investora Bratislavy. Podľa nej je čoraz častejšie, že vysporiadanie pozemkov trvá niekoľkokrát dlhšie ako stavebné práce.

Tak je to aj na Vlárskej. Návrh na majetkové vysporiadanie s jedným z vlastníkov, ktorý uprednostnil zámenu pozemkov, mestskí poslanci minulý týždeň neschválili. Pri hlasovaní v zastupiteľstve sa zdržalo 44 zo 61 poslancov, najviac z klubu SDKÚ-DS.

Obyvatelia Kramárov, ale najmä Koliby pritom na spojenie dvoch štvrtí čakajú už dlhé roky. Zatiaľ spája Kolibu s centrom jediná trasa, Podkolibská cesta keď však zapadne snehom alebo sa na nej stane dopravná nehoda, Koliba je odrezaná od sveta.

Problém s výstavbou však mali aj obyvatelia z okolia, ktorí sa obávali prílišného zhustenia dopravy. Tí navrhovali ako alternatívne riešenie rozšíriť súbežnú Bárdošovu ulicu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa mesta však Bárdošova nie je vhodná na obojsmernú premávku trolejbusov. "Teraz sa teda dokončuje 70-metrový úsek od mosta po ulicu Na Revíne," povedala Zálešáková.

Hotová je zastávka pre trolejbusy, robí sa vodovod a uličné vpusty.

V kopcovitom teréne sa musel postaviť aj oporný múr pri domoch, ktoré hrozili, že by sa na cestu zrútili.

Pozemky, ktoré sa nepodarí vykúpiť, sa budú vyvlastňovať v mene verejného záujmu, čo však môže trvať dlho. Ľudia sa totiž zvyknú proti rozhodnutiu odvolať.

Vývoj situácie

Vlárska ulica bola jednou z tých, kde sa už za minulého režimu plánovalo nové riešenie. S cestou z Kramárov na Kolibu rátala už pôvodná verzia územného plánu spred tridsiatich rokov.

V roku 1997 schválilo novomestské miestne zastupiteľstvo, ktorého poslancom je aj terajší námestník primátora pre dopravu Karol Kolada, územný plán zóny Kramáre Horný Kramer. Tento plán zahŕňal aj výstavbu cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasné vedenie mesta si určilo rozšírenie Vlárskej ako jednu z priorít rozvoja. Na ňu mali ísť aj peniaze z úveru od Dexia Banky, ktorý si mesto vzalo koncom roka 2004.

V priebehu minulého roka mesto informovalo o tom, že sa práce síce pripravujú, ale sú problémy s vysporiadaním pozemkov niektorí majitelia ich nechceli predať. Hovorilo sa, že na Vlárskej sa bude vyvlastňovať.

Koncom minulého roka dostalo mesto stavebné povolenie na prvú etapu stavby od mosta cez Magurskú po ulicu Na Revíne.

Vlani minulo mesto na prípravu projektu asi deväť miliónov, v tohtoročnom rozpočte ide na Vlársku 22 miliónov.

Prvá etapa je pred dokončením, ale pokračovať sa zatiaľ nedá. (lin)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 8 010
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 571
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 147
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 958
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 998
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 748
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 642
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 573
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 18 605
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 11 570
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 900
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 689
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 037
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 927
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 394
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 345
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu