Trať začali stavať v júni. Ako povedal vedúci Igor Para z dopravného podniku, sú už hotové napojenia, teraz sa pripravuje umiestnenie stožiarov a ďalšie technické práce.
Náklady na výstavbu približne 2,7-kilometrovej trate by mali dosiahnuť 52 miliónov korún, doteraz na výstavbu podľa Paru minuli približne 30 miliónov. V minulom roku išiel na prípravu stavby milión korún z bankového úveru.
V úseku od Dlhých dielov po Nový most bude jazdiť v dopravnej špičke šesť duobusov, na ktoré dopravný podnik minul 105 miliónov korún. Podľa toho, či sa nájdu ďalšie peniaze, by mesto chcelo nasadiť duobusy aj počas celého dňa.
Duobusy sú vhodné do kopcovitého terénu, kam kĺbové autobusy najmä v zime nevládzu vyjsť. Duobus skúšobne premával už v máji. Vozidlá najprv technici testovali bez záťaže. Ďalším krokom boli skúšky s vrecami s pieskom, potom jazda s pasažiermi.
(lin, sita)